Úprava železnice v Trenčíne bude stáť 6,3 miliardy

Modernizácia železničnej trate v meste Trenčín bude stáť takmer dvakrát viac, ako bolo pôvodne avizované.

TRENČÍN 15. apríla (SITA) – Celková investícia na území mesta sa navýšila na takmer 6,3 miliardy korún, pritom pôvodne sa viac razy medializovala suma 3,2 miliardy.

“Aktuálny údaj sprostredkovaný projektantom Reming Consult a.s. je 6,3 miliardy korún,” potvrdila pre agentúru SITA Jana Marková z kancelárie primátora.

V Trenčíne sa na trati zatiaľ pracovať nezačalo. "Keďže ide o skutočne náročnú investíciu, jej príprava si vyžiadala dlhšie časové obdobie, ako bolo pôvodne zo strany investora ohlásené," vysvetlila Marková.

Ako uviedla Jana Pavlíková z odboru komunikácie Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), predpokladaný termín začiatku modernizácie trate v meste je rok 2009, práce by mali trvať do roku 2011.

“Najvýraznejším prvkom modernizácie v meste Trenčín je trasovanie novej železničnej trate cez Váh novým železničným mostom, budú odstránené všetky úrovňové priecestia, urobia sa protihlukové steny a samozrejmosťou budú bezbariérové prístupy,” uviedla Pavlíková.

V Trenčíne sa vybuduje nový železničný most a preloží sa trať, aby sa vyrovnalo prílišné zaoblenie železnice tak, aby bola možná prevádzka trate na rýchlosť 160 km/h. V súčasnosti sa spracováva projektová dokumentácia pre realizáciu stavby.

Modernizácia trate v súčasnosti dorazila už do Nového Mesta nad Váhom. Na Piešťanskej ulici sa buduje cestný podjazd, čo výrazne skomplikovalo dopravu v meste. “Ako súčasť projektovej dokumentácie je spracovaný plán organizácie výstavby, ktorý sa prerokováva s kompetentnými zástupcami mesta

a orgánmi štátnej správy. Záujmom mesta, ktorý aj bude voči investorovi presadzovať je, aby výstavba zasiahla bežný život v meste iba v nevyhnutnej miere. Na rozdiel od Nového Mesta sa v Trenčíne budú s výnimkou podjazdu pri Old Herolde budovať podjazdy na nových miestach, kde sa dnes nenachádzajú. Zatiaľ sa budú využívať tie súčasné. Po sprevádzkovaní nových sa budú prebudovávať tie pôvodné,” uviedla Marková.

Prekládka trate si vyžiada zbúranie letnej plavárne a 22 rodinných domov. “Občania, ktorí sa rozhodli pre náhradu vo forme financií, sú už vyplatení. Ostatní majú stanovené pozemky, na ktorých sa tento rok začne výstavba rodinných domov. Zároveň sa v tomto roku začína výstavba novej letnej plavárne, ku ktorej už

mesto získalo od obce Zamarovce pozemky. Je vytvorená dostatočná časová rezerva aj v prípade rodinných domov aj v prípade plavárne. Staré domy a plaváreň sa začnú likvidovať až po vybudovaní nových aj novej letnej plavárne, čo predpokladáme v roku 2010,” informovala Marková. Plaváreň už železnice od mesta kúpili za 132 miliónov korún. Náklady mesta Trenčín v súvislosti s modernizáciou trate preplatí investor, teda ŽSR.

Po ukončení modernizácie a preložení trate sa mestu uvoľnia pozemky smerom k Váhu. “V rámci urbanistickej štúdie Centrálnej mestskej zóny sú pozemky na brehu Váhu určené na rozšírenie centra mesta smerom k rieke, vrátane nábrežnej promenády. Časť z pozemkov bude určená na novú dopravnú infraštruktúru, ktorá odbremení centrum mesta. Bude tu vybudovaná nová cesta s pracovným názvom Nová nábrežná, ktorá bude jednosmerná s dvoma pruhmi smerom od hotela Tatra, ktorá sa bude v budúcnosti napájať na pôvodný železničný most, ktorý po rekonštrukcii bude slúžiť jednosmerne na dopravu aj pre osobné automobily smerom na Zámostie. Terajšia Hasičská ulica bude jednosmerná smerom od cestného mosta po hotel Tatra a bude mať tiež dva jazdné pruhy,” dodala Marková.

V. železničný koridor, v rámci ktorého sa na Slovensku modernizuje železničná trať, sa tiahne Európou cez Taliansko, Slovinsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Územím Slovenska prechádza po trase Bratislava-Žilina-Košice-Čierna nad Tisou-štátna hranica s Ukrajinou. Dĺžka koridoru je 2 831 km, pričom jeho slovenská vetva je dlhá cca 536 km a tvorí necelých 20 % celkovej dĺžky koridoru.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 086
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 310
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 13 312
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 946
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 678
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 806
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 409
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 826
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 562
  10. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 3 342

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Američania spozorneli. Slovenský princ je hodný Oscara

Babičkina čipka, Zlatovláska či Bratislavský princ nie sú názvy rozprávok, ale originálne odrody irisov a gladiol, ktoré získali prestížne svetové ocenenia.

DOMOV

Architekt: Nikde som nezažil to, čo na Námestí slobody

Socializmus architektovi neprekáža, dôležitá je funkčnosť.

ŠPORT

Pálffy kritizoval Lintnera, ten okamžite reagoval

Ďalší spor v slovenskom hokeji?

Neprehliadnite tiež

Trump sa na summite prihlásil k voľnému trhu, obavy však zostali

Na stretnutí G7 došlo rýchlo k zhode, že sa musí zachovať otvorený globálny trh.

Doprava a logistika

Nafta je najlacnejšia v tomto roku, kamionisti môžu výrazne ušetriť

Priemerná cena sa pohybuje na úrovni 1,11 eura za liter. Cena pod touto úrovňou bola v polovici decembra - stála 1,09 eur za liter.

Namiesto sudov potrubie. Na nemeckom festivale stavajú pivovod

Pivovodom je možné prepraviť 400-tisíc litrov piva.