SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Úprava železnice v Trenčíne bude stáť 6,3 miliardy

Modernizácia železničnej trate v meste Trenčín bude stáť takmer dvakrát viac, ako bolo pôvodne avizované.

TRENČÍN 15. apríla (SITA) – Celková investícia na území mesta sa navýšila na takmer 6,3 miliardy korún, pritom pôvodne sa viac razy medializovala suma 3,2 miliardy.

“Aktuálny údaj sprostredkovaný projektantom Reming Consult a.s. je 6,3 miliardy korún,” potvrdila pre agentúru SITA Jana Marková z kancelárie primátora.

V Trenčíne sa na trati zatiaľ pracovať nezačalo. "Keďže ide o skutočne náročnú investíciu, jej príprava si vyžiadala dlhšie časové obdobie, ako bolo pôvodne zo strany investora ohlásené," vysvetlila Marková.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako uviedla Jana Pavlíková z odboru komunikácie Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), predpokladaný termín začiatku modernizácie trate v meste je rok 2009, práce by mali trvať do roku 2011.

“Najvýraznejším prvkom modernizácie v meste Trenčín je trasovanie novej železničnej trate cez Váh novým železničným mostom, budú odstránené všetky úrovňové priecestia, urobia sa protihlukové steny a samozrejmosťou budú bezbariérové prístupy,” uviedla Pavlíková.

V Trenčíne sa vybuduje nový železničný most a preloží sa trať, aby sa vyrovnalo prílišné zaoblenie železnice tak, aby bola možná prevádzka trate na rýchlosť 160 km/h. V súčasnosti sa spracováva projektová dokumentácia pre realizáciu stavby.

Modernizácia trate v súčasnosti dorazila už do Nového Mesta nad Váhom. Na Piešťanskej ulici sa buduje cestný podjazd, čo výrazne skomplikovalo dopravu v meste. “Ako súčasť projektovej dokumentácie je spracovaný plán organizácie výstavby, ktorý sa prerokováva s kompetentnými zástupcami mesta

Skryť Vypnúť reklamu

a orgánmi štátnej správy. Záujmom mesta, ktorý aj bude voči investorovi presadzovať je, aby výstavba zasiahla bežný život v meste iba v nevyhnutnej miere. Na rozdiel od Nového Mesta sa v Trenčíne budú s výnimkou podjazdu pri Old Herolde budovať podjazdy na nových miestach, kde sa dnes nenachádzajú. Zatiaľ sa budú využívať tie súčasné. Po sprevádzkovaní nových sa budú prebudovávať tie pôvodné,” uviedla Marková.

Prekládka trate si vyžiada zbúranie letnej plavárne a 22 rodinných domov. “Občania, ktorí sa rozhodli pre náhradu vo forme financií, sú už vyplatení. Ostatní majú stanovené pozemky, na ktorých sa tento rok začne výstavba rodinných domov. Zároveň sa v tomto roku začína výstavba novej letnej plavárne, ku ktorej už

mesto získalo od obce Zamarovce pozemky. Je vytvorená dostatočná časová rezerva aj v prípade rodinných domov aj v prípade plavárne. Staré domy a plaváreň sa začnú likvidovať až po vybudovaní nových aj novej letnej plavárne, čo predpokladáme v roku 2010,” informovala Marková. Plaváreň už železnice od mesta kúpili za 132 miliónov korún. Náklady mesta Trenčín v súvislosti s modernizáciou trate preplatí investor, teda ŽSR.

Skryť Vypnúť reklamu

Po ukončení modernizácie a preložení trate sa mestu uvoľnia pozemky smerom k Váhu. “V rámci urbanistickej štúdie Centrálnej mestskej zóny sú pozemky na brehu Váhu určené na rozšírenie centra mesta smerom k rieke, vrátane nábrežnej promenády. Časť z pozemkov bude určená na novú dopravnú infraštruktúru, ktorá odbremení centrum mesta. Bude tu vybudovaná nová cesta s pracovným názvom Nová nábrežná, ktorá bude jednosmerná s dvoma pruhmi smerom od hotela Tatra, ktorá sa bude v budúcnosti napájať na pôvodný železničný most, ktorý po rekonštrukcii bude slúžiť jednosmerne na dopravu aj pre osobné automobily smerom na Zámostie. Terajšia Hasičská ulica bude jednosmerná smerom od cestného mosta po hotel Tatra a bude mať tiež dva jazdné pruhy,” dodala Marková.

Skryť Vypnúť reklamu

V. železničný koridor, v rámci ktorého sa na Slovensku modernizuje železničná trať, sa tiahne Európou cez Taliansko, Slovinsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Územím Slovenska prechádza po trase Bratislava-Žilina-Košice-Čierna nad Tisou-štátna hranica s Ukrajinou. Dĺžka koridoru je 2 831 km, pričom jeho slovenská vetva je dlhá cca 536 km a tvorí necelých 20 % celkovej dĺžky koridoru.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  6. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  7. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  8. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  9. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  10. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 032
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 996
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 074
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 203
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 660
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 332
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 794
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 557
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 277
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 276
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na Covid zomrú desiatky ľudí denne. Pokles možno očakávať najskôr o dva týždne

Pre koronu zomierajú ľudia s inými ochoreniami, ktorí by inak žili.

V piatok sa na Slovensku urobilo v súvislosti s ochorením Covid - 19 šestnásť pitiev.

Špeciálny prokurátor Kováčik ide do väzby, rozhodol súd

Súd zobral do väzby aj druhého obvineného Norberta Pakšiho.

Policajná eskorta a príslušníci Národnej kriminálnej agentúry privádzajú vysokého postaveného policajného funkcionára Norberta Pakšiho a špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika na pojednávanie na Špecializovaný trestný súd v Pezinku.
Podcast Dobré Ráno.
Komentár Zuzany Kepplovej

Tak prrr! Neleteli sme na Mars

Ľudia ukázali ochotu a dôveru. Pokaziť to vždy môže nedostatok pokory lídrov.

Zuzana Kepplová.

Neprehliadnite tiež

Opustené budovy

Na východe boli gigantom. Padli, keď podnik predali Čechom

Roky sa snaží nájsť nového majiteľa.

Snímka z pekárne Medea z roku 2004.
Ilustračná fotografia.

Zomrieme od hladu. Nové reštrikcie sú ďalšou ranou pre španielsku ekonomiku

Menový fond predpovedá Španielsku najhorší prepad spomedzi západných krajín.

Už minulý týždeň protestovali v španielskej Barcelone proti obmedzeniam prevádzkovatelia reštaurácií.

Približne 12 miliónov ľudí v Británii bude mať problémy splácať záväzky

Prieskum úradu pre dohľad nad finančným trhom sa konal v lete.

Ilustračná fotografia.