Úprava železnice v Trenčíne bude stáť 6,3 miliardy

Modernizácia železničnej trate v meste Trenčín bude stáť takmer dvakrát viac, ako bolo pôvodne avizované.

TRENČÍN 15. apríla (SITA) – Celková investícia na území mesta sa navýšila na takmer 6,3 miliardy korún, pritom pôvodne sa viac razy medializovala suma 3,2 miliardy.

“Aktuálny údaj sprostredkovaný projektantom Reming Consult a.s. je 6,3 miliardy korún,” potvrdila pre agentúru SITA Jana Marková z kancelárie primátora.

V Trenčíne sa na trati zatiaľ pracovať nezačalo. "Keďže ide o skutočne náročnú investíciu, jej príprava si vyžiadala dlhšie časové obdobie, ako bolo pôvodne zo strany investora ohlásené," vysvetlila Marková.

Ako uviedla Jana Pavlíková z odboru komunikácie Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), predpokladaný termín začiatku modernizácie trate v meste je rok 2009, práce by mali trvať do roku 2011.

“Najvýraznejším prvkom modernizácie v meste Trenčín je trasovanie novej železničnej trate cez Váh novým železničným mostom, budú odstránené všetky úrovňové priecestia, urobia sa protihlukové steny a samozrejmosťou budú bezbariérové prístupy,” uviedla Pavlíková.

V Trenčíne sa vybuduje nový železničný most a preloží sa trať, aby sa vyrovnalo prílišné zaoblenie železnice tak, aby bola možná prevádzka trate na rýchlosť 160 km/h. V súčasnosti sa spracováva projektová dokumentácia pre realizáciu stavby.

Modernizácia trate v súčasnosti dorazila už do Nového Mesta nad Váhom. Na Piešťanskej ulici sa buduje cestný podjazd, čo výrazne skomplikovalo dopravu v meste. “Ako súčasť projektovej dokumentácie je spracovaný plán organizácie výstavby, ktorý sa prerokováva s kompetentnými zástupcami mesta

a orgánmi štátnej správy. Záujmom mesta, ktorý aj bude voči investorovi presadzovať je, aby výstavba zasiahla bežný život v meste iba v nevyhnutnej miere. Na rozdiel od Nového Mesta sa v Trenčíne budú s výnimkou podjazdu pri Old Herolde budovať podjazdy na nových miestach, kde sa dnes nenachádzajú. Zatiaľ sa budú využívať tie súčasné. Po sprevádzkovaní nových sa budú prebudovávať tie pôvodné,” uviedla Marková.

Prekládka trate si vyžiada zbúranie letnej plavárne a 22 rodinných domov. “Občania, ktorí sa rozhodli pre náhradu vo forme financií, sú už vyplatení. Ostatní majú stanovené pozemky, na ktorých sa tento rok začne výstavba rodinných domov. Zároveň sa v tomto roku začína výstavba novej letnej plavárne, ku ktorej už

mesto získalo od obce Zamarovce pozemky. Je vytvorená dostatočná časová rezerva aj v prípade rodinných domov aj v prípade plavárne. Staré domy a plaváreň sa začnú likvidovať až po vybudovaní nových aj novej letnej plavárne, čo predpokladáme v roku 2010,” informovala Marková. Plaváreň už železnice od mesta kúpili za 132 miliónov korún. Náklady mesta Trenčín v súvislosti s modernizáciou trate preplatí investor, teda ŽSR.

Po ukončení modernizácie a preložení trate sa mestu uvoľnia pozemky smerom k Váhu. “V rámci urbanistickej štúdie Centrálnej mestskej zóny sú pozemky na brehu Váhu určené na rozšírenie centra mesta smerom k rieke, vrátane nábrežnej promenády. Časť z pozemkov bude určená na novú dopravnú infraštruktúru, ktorá odbremení centrum mesta. Bude tu vybudovaná nová cesta s pracovným názvom Nová nábrežná, ktorá bude jednosmerná s dvoma pruhmi smerom od hotela Tatra, ktorá sa bude v budúcnosti napájať na pôvodný železničný most, ktorý po rekonštrukcii bude slúžiť jednosmerne na dopravu aj pre osobné automobily smerom na Zámostie. Terajšia Hasičská ulica bude jednosmerná smerom od cestného mosta po hotel Tatra a bude mať tiež dva jazdné pruhy,” dodala Marková.

V. železničný koridor, v rámci ktorého sa na Slovensku modernizuje železničná trať, sa tiahne Európou cez Taliansko, Slovinsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Územím Slovenska prechádza po trase Bratislava-Žilina-Košice-Čierna nad Tisou-štátna hranica s Ukrajinou. Dĺžka koridoru je 2 831 km, pričom jeho slovenská vetva je dlhá cca 536 km a tvorí necelých 20 % celkovej dĺžky koridoru.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 327
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 032
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 839
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 241
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 541
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 568
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 253
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 485
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 749
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 597

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop