Tesco plánuje zaviesť vernostné karty na Slovensku

Spoločnosť Tesco plánuje na Slovensku zaviesť systém vernostných klubových kariet.

BRATISLAVA 15. apríla (SITA) - Uviedol to britský denník The Times, podľa ktorého chce obchodný reťazec systém rozšíriť okrem Slovenska aj v Thajsku, Maďarsku, Turecku, Českej republike a v Poľsku. Zavedením systému pritom získa unikátne dáta o nákupných zvyklostiach svojich zákazníkov v týchto krajinách. Podľa The Times tak britská maloobchodná sieť bude môcť spolu s krajinami, kde už systém vernostných kariet zaviedla, monitorovať a zaznamenávať nákupné zvyky vyše 60 mil. zákazníkov po celom svete. Okrem Veľkej Británie pritom Tesco systém vernostných kariet, avšak na jednoduchšej báze, využíva aj v Južnej Kórei, Číne a v Malajzii. Aj systémy v týchto krajinách však plánuje firma zdokonaliť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Analýzy a zber údajov z vernostných kariet by mala vo všetkých týchto krajinách vykonávať spoločnosť Dunnhumby, ktorá s Tescom spolupracuje už od zavedenia systému vernostných kariet vo Veľkej Británii v roku 1995. Systém bol pritom v poslednom desaťročí podľa ekonómov jednou z najväčších konkurenčných výhod spoločnosti Tesco. Dunnhumby v súčasnosti zbiera denne informácie z pokladní na generovanie obrazu o 13,5 mil. držiteľoch klubových kariet Tesco, o tom, čo kupujú a ako sa menia ich priority. Slovenské Tesco Stores SR zatiaľ tieto informácie nepotvrdilo. Jeho manažérka vonkajších vzťahov Oľga Hrnčiarová pre agentúru SITA uviedla, že firma sa neustále snaží monitorovať dotazy a priania svojich zákazníkov a ich očakávania aj plniť. "Preto aj monitorujeme trh, aby sme čo najlepšie poznali tak trendy v tejto oblasti, ako aj nachádzali nové príležitosti a inovácie. V tejto chvíli však nemôžem informácie o zavádzaní systému vernostných kariet potvrdiť," dodala Hrnčiarová.

Podľa The Times však rozširovanie systému môže zvýšiť aj kontroverziu ohľadom ekonomickej sily Tesca, ktoré sa pripravuje za minulý rok reportovať hrubý zisk zhruba 3 mld. GBP, keďže potenciál mapovania zákazníckej bázy sa rozšíri až na úroveň zodpovedajúcu celkovej populácii Veľkej Británie. Dunnhumby, ktorý je majoritne vlastnený Tescom, totiž generuje väčšinu svojich tržieb predávaním dát v anonymnej forme niektorým veľkým firmám, ako napríklad Coca-Cola či Unilever, čím im pomáha zosnovať marketingové kampane. "Nikdy predtým sme nemali takúto možnosť pohľadu na našich zákazníkov. Pomôže nám to rozšíriť naše obzory a realizovať ostrejšie kampane," povedal pre The Times na margo zavádzania systému do ďalších krajín medzinárodný riaditeľ skupiny Tesco Phil Clarke.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  2. Kreditná karta – áno alebo nie
  3. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 828
  2. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 528
  3. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 18 217
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 780
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 242
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 752
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 341
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 849
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 3 738
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 3 071

Téma: Klietkový chov sliepok


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Útočí na novinárov, s jeho menom sa spája viac ako desať káuz. Kto je Kočner

Podnikateľa v stredu pre kauzu zmenky a daňové úniky zadržala polícia.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako som zariadil, že prestali predávať Zem a vek

Prečo by slušné firmy mali zaujať jasný postoj.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

Neprehliadnite tiež

Šéfa Audi zadržali pre snahu o ovplyvňovanie svedkov

V prípade viny hrozí Stadlerovi trest odňatia slobody až na desať rokov.

Tesla žaluje bývalého zamestnanca, mal napadnúť jej výrobný softvér

Bývalý zamestnanec sa mal priznať, že napísal softvér, ktorý hekol výrobný systém Tesly.

Európsky súd nám prikázal platiť za Duckého zmenku. Stále sa tak nestalo

Tri roky sa prípad nikam nepohol, už to rieši Rada Európy. Každý deň sa dlh zvýši o dvetisíc eur.

Ako platíte štátu vyššie dane a ani o tom neviete

Vďaka tichému zdaneniu sa do štátnej kasy dostalo o 250 miliónov eur viac.

Poslanci schválili návrh zákona o dani z poistenia

Nová daň sa dotkne produktov neživotného poistenia.