Tesco plánuje zaviesť vernostné karty na Slovensku

Spoločnosť Tesco plánuje na Slovensku zaviesť systém vernostných klubových kariet.

BRATISLAVA 15. apríla (SITA) - Uviedol to britský denník The Times, podľa ktorého chce obchodný reťazec systém rozšíriť okrem Slovenska aj v Thajsku, Maďarsku, Turecku, Českej republike a v Poľsku. Zavedením systému pritom získa unikátne dáta o nákupných zvyklostiach svojich zákazníkov v týchto krajinách. Podľa The Times tak britská maloobchodná sieť bude môcť spolu s krajinami, kde už systém vernostných kariet zaviedla, monitorovať a zaznamenávať nákupné zvyky vyše 60 mil. zákazníkov po celom svete. Okrem Veľkej Británie pritom Tesco systém vernostných kariet, avšak na jednoduchšej báze, využíva aj v Južnej Kórei, Číne a v Malajzii. Aj systémy v týchto krajinách však plánuje firma zdokonaliť.

Analýzy a zber údajov z vernostných kariet by mala vo všetkých týchto krajinách vykonávať spoločnosť Dunnhumby, ktorá s Tescom spolupracuje už od zavedenia systému vernostných kariet vo Veľkej Británii v roku 1995. Systém bol pritom v poslednom desaťročí podľa ekonómov jednou z najväčších konkurenčných výhod spoločnosti Tesco. Dunnhumby v súčasnosti zbiera denne informácie z pokladní na generovanie obrazu o 13,5 mil. držiteľoch klubových kariet Tesco, o tom, čo kupujú a ako sa menia ich priority. Slovenské Tesco Stores SR zatiaľ tieto informácie nepotvrdilo. Jeho manažérka vonkajších vzťahov Oľga Hrnčiarová pre agentúru SITA uviedla, že firma sa neustále snaží monitorovať dotazy a priania svojich zákazníkov a ich očakávania aj plniť. "Preto aj monitorujeme trh, aby sme čo najlepšie poznali tak trendy v tejto oblasti, ako aj nachádzali nové príležitosti a inovácie. V tejto chvíli však nemôžem informácie o zavádzaní systému vernostných kariet potvrdiť," dodala Hrnčiarová.

Podľa The Times však rozširovanie systému môže zvýšiť aj kontroverziu ohľadom ekonomickej sily Tesca, ktoré sa pripravuje za minulý rok reportovať hrubý zisk zhruba 3 mld. GBP, keďže potenciál mapovania zákazníckej bázy sa rozšíri až na úroveň zodpovedajúcu celkovej populácii Veľkej Británie. Dunnhumby, ktorý je majoritne vlastnený Tescom, totiž generuje väčšinu svojich tržieb predávaním dát v anonymnej forme niektorým veľkým firmám, ako napríklad Coca-Cola či Unilever, čím im pomáha zosnovať marketingové kampane. "Nikdy predtým sme nemali takúto možnosť pohľadu na našich zákazníkov. Pomôže nám to rozšíriť naše obzory a realizovať ostrejšie kampane," povedal pre The Times na margo zavádzania systému do ďalších krajín medzinárodný riaditeľ skupiny Tesco Phil Clarke.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  2. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  3. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  7. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  8. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  10. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 098
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 372
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 204
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 184
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 051
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 085
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 012
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 934
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 604
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 441

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Právnik z Via Iuris: Sudcovia vyslali prekvapivý signál

Vo voľbách neuspeli kandidáti reformného združenia. Treba sa zamyslieť, tvrdí právnik PETER WILFLING.

DOMOV

Lunter: Strava pomohla matke z rakoviny, no šarlatánov neuznávam

Kandidát na župana šarlatánov neuznáva.

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner reprezentácie a šéf zväzu spolu diskutovali.

Neprehliadnite tiež

Vláda má dosť peňazí na diaľnice. Ústavu meniť nepotrebujeme, tvrdí rozpočtová rada

Návrh zmeniť pravidlá dlhovej brzdi sa nepáči opozícií ani ekonómom.

Ropné krajiny sa zhodujú na predĺžení redukcie ťažby o deväť mesiacov

Dohoda o redukcii ťažby ropy sa dosiahla vlani v novembri.

Za žalúdočné problémy na dovolenke možno už čoskoro vysúdite peniaze

Nový typ nemajetkovej ujmy chcú do zákona dostať viacerí právnici a akademici.