SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Tesco plánuje zaviesť vernostné karty na Slovensku

Spoločnosť Tesco plánuje na Slovensku zaviesť systém vernostných klubových kariet.

BRATISLAVA 15. apríla (SITA) - Uviedol to britský denník The Times, podľa ktorého chce obchodný reťazec systém rozšíriť okrem Slovenska aj v Thajsku, Maďarsku, Turecku, Českej republike a v Poľsku. Zavedením systému pritom získa unikátne dáta o nákupných zvyklostiach svojich zákazníkov v týchto krajinách. Podľa The Times tak britská maloobchodná sieť bude môcť spolu s krajinami, kde už systém vernostných kariet zaviedla, monitorovať a zaznamenávať nákupné zvyky vyše 60 mil. zákazníkov po celom svete. Okrem Veľkej Británie pritom Tesco systém vernostných kariet, avšak na jednoduchšej báze, využíva aj v Južnej Kórei, Číne a v Malajzii. Aj systémy v týchto krajinách však plánuje firma zdokonaliť.

Skryť Vypnúť reklamu

Analýzy a zber údajov z vernostných kariet by mala vo všetkých týchto krajinách vykonávať spoločnosť Dunnhumby, ktorá s Tescom spolupracuje už od zavedenia systému vernostných kariet vo Veľkej Británii v roku 1995. Systém bol pritom v poslednom desaťročí podľa ekonómov jednou z najväčších konkurenčných výhod spoločnosti Tesco. Dunnhumby v súčasnosti zbiera denne informácie z pokladní na generovanie obrazu o 13,5 mil. držiteľoch klubových kariet Tesco, o tom, čo kupujú a ako sa menia ich priority. Slovenské Tesco Stores SR zatiaľ tieto informácie nepotvrdilo. Jeho manažérka vonkajších vzťahov Oľga Hrnčiarová pre agentúru SITA uviedla, že firma sa neustále snaží monitorovať dotazy a priania svojich zákazníkov a ich očakávania aj plniť. "Preto aj monitorujeme trh, aby sme čo najlepšie poznali tak trendy v tejto oblasti, ako aj nachádzali nové príležitosti a inovácie. V tejto chvíli však nemôžem informácie o zavádzaní systému vernostných kariet potvrdiť," dodala Hrnčiarová.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa The Times však rozširovanie systému môže zvýšiť aj kontroverziu ohľadom ekonomickej sily Tesca, ktoré sa pripravuje za minulý rok reportovať hrubý zisk zhruba 3 mld. GBP, keďže potenciál mapovania zákazníckej bázy sa rozšíri až na úroveň zodpovedajúcu celkovej populácii Veľkej Británie. Dunnhumby, ktorý je majoritne vlastnený Tescom, totiž generuje väčšinu svojich tržieb predávaním dát v anonymnej forme niektorým veľkým firmám, ako napríklad Coca-Cola či Unilever, čím im pomáha zosnovať marketingové kampane. "Nikdy predtým sme nemali takúto možnosť pohľadu na našich zákazníkov. Pomôže nám to rozšíriť naše obzory a realizovať ostrejšie kampane," povedal pre The Times na margo zavádzania systému do ďalších krajín medzinárodný riaditeľ skupiny Tesco Phil Clarke.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  2. Škola môže vyzerať aj inak!
  3. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  4. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  5. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  6. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  8. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  9. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  10. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 33 475
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 435
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 028
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 049
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 819
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 537
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 349
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 480
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 462
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 410
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Obchod a nakupovanie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Klietkový chov sliepok
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Stĺpček Petra Schutza

Vyklčovanie korupčných vzťahov a sietí v súdnictve stojí za vládu OĽaNO a spol.

Po Víchrici očakávajme Tajfún, prípadne Hurikán.

Peter Schutz.
Predseda vlády SR Igor Matovič (OĽaNO) s testom na Covid-19 počas tlačovej konferencie.

Neprehliadnite tiež

Sivá eminencia biznisu. Kto je vplyvný právnik Zoroslav Kollár?

Zadržaný právnik má zaujímavú minulosť.

Zoroslav Kollár prichádza na výsluch.

Volkswagen Slovakia začal pripravovať testovanie zamestnancov vo vlastnej réžii

Štát umožnil firmám nad 4 000 zamestnancov, aby urobili testovanie vo vlastnej réžii.

Karosérie prichádzajú už nalakované z Mladej Boleslavi.

Nemecké ministerstvo financií pripravuje nové kompenzácie pre firmy

Merkelová aktuálne tlačí na to, aby sa v novembri zaviedli plošné karanténne opatrenia.

Nemecký minister financií Olaf Scholz.

Chovatelia pre celoplošné testovanie pripravujú záložné tímy

Jednou z možností je aj povolanie dôchodcov, bývalých poľnohospodárov, no alternatív je viac.

Ilustračné foto.