Tesco plánuje zaviesť vernostné karty na Slovensku

Spoločnosť Tesco plánuje na Slovensku zaviesť systém vernostných klubových kariet.

BRATISLAVA 15. apríla (SITA) - Uviedol to britský denník The Times, podľa ktorého chce obchodný reťazec systém rozšíriť okrem Slovenska aj v Thajsku, Maďarsku, Turecku, Českej republike a v Poľsku. Zavedením systému pritom získa unikátne dáta o nákupných zvyklostiach svojich zákazníkov v týchto krajinách. Podľa The Times tak britská maloobchodná sieť bude môcť spolu s krajinami, kde už systém vernostných kariet zaviedla, monitorovať a zaznamenávať nákupné zvyky vyše 60 mil. zákazníkov po celom svete. Okrem Veľkej Británie pritom Tesco systém vernostných kariet, avšak na jednoduchšej báze, využíva aj v Južnej Kórei, Číne a v Malajzii. Aj systémy v týchto krajinách však plánuje firma zdokonaliť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Analýzy a zber údajov z vernostných kariet by mala vo všetkých týchto krajinách vykonávať spoločnosť Dunnhumby, ktorá s Tescom spolupracuje už od zavedenia systému vernostných kariet vo Veľkej Británii v roku 1995. Systém bol pritom v poslednom desaťročí podľa ekonómov jednou z najväčších konkurenčných výhod spoločnosti Tesco. Dunnhumby v súčasnosti zbiera denne informácie z pokladní na generovanie obrazu o 13,5 mil. držiteľoch klubových kariet Tesco, o tom, čo kupujú a ako sa menia ich priority. Slovenské Tesco Stores SR zatiaľ tieto informácie nepotvrdilo. Jeho manažérka vonkajších vzťahov Oľga Hrnčiarová pre agentúru SITA uviedla, že firma sa neustále snaží monitorovať dotazy a priania svojich zákazníkov a ich očakávania aj plniť. "Preto aj monitorujeme trh, aby sme čo najlepšie poznali tak trendy v tejto oblasti, ako aj nachádzali nové príležitosti a inovácie. V tejto chvíli však nemôžem informácie o zavádzaní systému vernostných kariet potvrdiť," dodala Hrnčiarová.

Podľa The Times však rozširovanie systému môže zvýšiť aj kontroverziu ohľadom ekonomickej sily Tesca, ktoré sa pripravuje za minulý rok reportovať hrubý zisk zhruba 3 mld. GBP, keďže potenciál mapovania zákazníckej bázy sa rozšíri až na úroveň zodpovedajúcu celkovej populácii Veľkej Británie. Dunnhumby, ktorý je majoritne vlastnený Tescom, totiž generuje väčšinu svojich tržieb predávaním dát v anonymnej forme niektorým veľkým firmám, ako napríklad Coca-Cola či Unilever, čím im pomáha zosnovať marketingové kampane. "Nikdy predtým sme nemali takúto možnosť pohľadu na našich zákazníkov. Pomôže nám to rozšíriť naše obzory a realizovať ostrejšie kampane," povedal pre The Times na margo zavádzania systému do ďalších krajín medzinárodný riaditeľ skupiny Tesco Phil Clarke.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 684
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 416
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 964
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 575
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 8 738
  6. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 7 795
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 335
  8. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 4 747
  9. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 3 652
  10. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 3 168

Téma: Klietkový chov sliepok


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Konšpiračné teórie doľahli aj na Hlinu (Schutzov týždeň)

Na reguláciu zostáva už len populizmus.

EKONOMIKA

Zavreté účty, odídený premiér. O čom bola Panama Papers

Najvýraznejši zistenie zo Slovenska bolo o akcionárovi poisťovne Dôvera.

Dnes píše Elena Eleková

Aké to je hanbiť sa, že som lekárka

Hoci to svedčí o empatii, môže to nakoniec viesť k prianiu odísť zo systému.

Neprehliadnite tiež

Rusi pracujú na znížení závislosti od USA a amerického dolárového systému

Nové americké sankcie podkopávajú globálnu dôveru v americký dolár, povedal Lavrov.

Licenčná rada vyhlásila konkurz na 30 rozhlasových frekvencií

Súčasťou konkurzu je verejné vypočutie záujemcov o frekvencie.