Tesco plánuje zaviesť vernostné karty na Slovensku

Spoločnosť Tesco plánuje na Slovensku zaviesť systém vernostných klubových kariet.

BRATISLAVA 15. apríla (SITA) - Uviedol to britský denník The Times, podľa ktorého chce obchodný reťazec systém rozšíriť okrem Slovenska aj v Thajsku, Maďarsku, Turecku, Českej republike a v Poľsku. Zavedením systému pritom získa unikátne dáta o nákupných zvyklostiach svojich zákazníkov v týchto krajinách. Podľa The Times tak britská maloobchodná sieť bude môcť spolu s krajinami, kde už systém vernostných kariet zaviedla, monitorovať a zaznamenávať nákupné zvyky vyše 60 mil. zákazníkov po celom svete. Okrem Veľkej Británie pritom Tesco systém vernostných kariet, avšak na jednoduchšej báze, využíva aj v Južnej Kórei, Číne a v Malajzii. Aj systémy v týchto krajinách však plánuje firma zdokonaliť.

Analýzy a zber údajov z vernostných kariet by mala vo všetkých týchto krajinách vykonávať spoločnosť Dunnhumby, ktorá s Tescom spolupracuje už od zavedenia systému vernostných kariet vo Veľkej Británii v roku 1995. Systém bol pritom v poslednom desaťročí podľa ekonómov jednou z najväčších konkurenčných výhod spoločnosti Tesco. Dunnhumby v súčasnosti zbiera denne informácie z pokladní na generovanie obrazu o 13,5 mil. držiteľoch klubových kariet Tesco, o tom, čo kupujú a ako sa menia ich priority. Slovenské Tesco Stores SR zatiaľ tieto informácie nepotvrdilo. Jeho manažérka vonkajších vzťahov Oľga Hrnčiarová pre agentúru SITA uviedla, že firma sa neustále snaží monitorovať dotazy a priania svojich zákazníkov a ich očakávania aj plniť. "Preto aj monitorujeme trh, aby sme čo najlepšie poznali tak trendy v tejto oblasti, ako aj nachádzali nové príležitosti a inovácie. V tejto chvíli však nemôžem informácie o zavádzaní systému vernostných kariet potvrdiť," dodala Hrnčiarová.

Podľa The Times však rozširovanie systému môže zvýšiť aj kontroverziu ohľadom ekonomickej sily Tesca, ktoré sa pripravuje za minulý rok reportovať hrubý zisk zhruba 3 mld. GBP, keďže potenciál mapovania zákazníckej bázy sa rozšíri až na úroveň zodpovedajúcu celkovej populácii Veľkej Británie. Dunnhumby, ktorý je majoritne vlastnený Tescom, totiž generuje väčšinu svojich tržieb predávaním dát v anonymnej forme niektorým veľkým firmám, ako napríklad Coca-Cola či Unilever, čím im pomáha zosnovať marketingové kampane. "Nikdy predtým sme nemali takúto možnosť pohľadu na našich zákazníkov. Pomôže nám to rozšíriť naše obzory a realizovať ostrejšie kampane," povedal pre The Times na margo zavádzania systému do ďalších krajín medzinárodný riaditeľ skupiny Tesco Phil Clarke.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  2. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  3. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  4. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  5. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  6. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  7. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  8. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  9. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  10. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 61 578
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 678
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 908
  4. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 9 848
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 9 289
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 795
  7. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 5 456
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 899
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 3 763
  10. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 3 382

Téma: Klietkový chov sliepok


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Zlepenec potrebuje lídra

Nevidno nikoho, kto by to vedel zlepiť.

SVET

Ruská agentka sa na súde priznala. Ako funguje ruská špionáž v USA?

Na jedného špióna je viac ako desať ľudí.

Neprehliadnite tiež

Takmer polovica amerických manažérov predpovedá krízu

Prieskum robil Global Business Outlook prestížnej Dukeovej univerzity v Severnej Karolíne.

Delegácia preverí, čo sa na východnom Slovensku robí s agrodotáciami

Delegácia nadväzuje na misiu, ktorá sa uskutočnila v marci po smrti Jána Kuciaka.

Brazília znevýhodňovala spoločnosti z Únie, potvrdil odvolací orgán

EÚ je druhým najväčším obchodným partnerom Brazílie.

Európania využívajú mobilné dáta päťkrát viac

Od zrušenia roamingových poplatkov výrazne nárastol počet volaní aj využívanie dát.