Lidl sa mení, nútia ho k tomu zákazníci

Mnohí nemeckí spotrebitelia siahli ihneď po nedávnej afére Lidlu so špicľovaním zamestnancov po najťažšej a najúčinnejšej zbrani – prestali tam nakupovať. Lidl ubezpečuje, že prístup k zamestnancom sa zmení k lepšiemu.

Mnohí nemeckí spotrebitelia siahli ihneďpo nedávnej afére Lidlu so špicľovaním zamestnancov po najťažšej a najúčinnejšej zbrani – prestali tam nakupovať. Lidl ubezpečuje, že prístup k zamestnancom sa zmení k lepšiemu.

LUXEMBURG, BERLÍN. Nemecký reťazec Lidl sa musí naučiť správať inak, ako to robil doteraz. Nútia ho k tomu niektorí jeho zákazníci, ktorí na aféru so špicľovaním zamestnancov reagovali bojkotom.

Problémy sa začali potom, čo týždenník Stern odhalil, že Lidl špehoval svojich zamestnancov v niektorých filiálkach prostredníctvom kamier. Osobitne najatí detektívi vypracúvali dokonca protokoly o správaní sa zamestnancov.

Zmena štýlu

Lidl už tieto praktiky ukončil a medzičasom sa za ne ospravedlnil. Koncernový šéf Klaus Gehrig sa dokonca rozhodol pre mediálnu ofenzívu a v minu­lých dňoch poskytol celú sériu rozhovorov. Ide o mimoriadny krok, lebo Lidl patril dlhé roky medzi spoločnosti, ktoré o sebe hovorili veľmi málo.

Gehrig vo verejnoprávnej televízii SWR priznal, že koncernu sa znížil obrat. „Niektorí zákazníci napísali, že už k nám nebudú chodiť nakupovať – a toto sme zaznamenali aj na obrate.“ Dodal však, že podľa neho tým zákazníci netrestajú firmu, ale jej zamestnancov.

V interview pre denník Heil­bronner Stimme Gehrig podčiarkol, že po špicľovacom škandále Lidl zmenil prístup k zamestnancom. „Kto sa nebude pridržiavať nových pravidiel, ten u nás nemá miesto,“ vyhlásil s rezolútnym podtónom.

Medzi iným zavedie Lidl možnosť, aby podriadení mohli hodnotiť svojho šéfa. Z tohto dôvodu uzrel svetlo sveta už pred časom „projekt tímová kultúra“, ktorý po nedávnej afére nadobudol nový význam.

Ľudí lákajú nákupnými akciami

A prekvapenie čaká aj na zákazníkov. Lidl sa dôkladne pripravoval na zamýšľanú fúziu konkurenčných reťazcov Netto a Plus rozsiahlou ponukovou akciou.

Zlúčenie Netto a Plusu však narazilo na odpor Protimonopolného úradu. Predstavitelia Lidlu sa rozhodli, že špeciálne ponukové akcie nezrušia.

Úžitok z toho môže mať 30 milió­nov zákazníkov v Nemecku. Museli by sa však rozhodnúť, že v Lidli začnú znovu nakupovať.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  2. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Stretnutie po rokoch alebo predaj z papiera
  2. Trend zánovných luxusov dorazil i na Slovensko
  3. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  4. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  5. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  6. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  7. Hitparáda štiav
  8. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  10. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 532
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 7 427
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 253
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 608
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 594
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 377
  7. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 613
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 2 462
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 1 924
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 1 807

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zomrel bývalý šéf BMG Invest Vladimír Fruni

Vladimírovi Frunimu operovali vo Veľkej Británii žlčník, zomrel doma po návrate z nemocnice.

EKONOMIKA

Môžu vám zvýšiť cenu uprostred viazanosti, ako to urobilo UPC?

Aj keď človek podpíše viazanosť, nemá istotu, že ju aj dokončí.

KOMENTÁRE

Skutok sa stal. Únos sa vracia sa do kín aj do parlamentu

Mantru „skutok sa nestal“ verejnosť často vníma presne naopak.

SVET

Američania sú blízko k ozajstnému Iron Manovi. Testy začnú o rok

Oblek TALOS dokáže vojakov ochrániť pred strelami.

Neprehliadnite tiež

Máte šancu na vyšší plat? Boj o ľudí naberá grády, mzdy rástli najviac za posledné roky

Spoločnosti si uvedomili, že ak nechcú, aby im ich zamestnancov ukradla iná firma, musia ich vyššie oceniť.

Podnikatelia sú rozčarovaní z Fica. Zvýšil im ceny elektriny

Cena pre veľké podniky mala podľa pôvodného rozhodnutia klesnúť takmer o 16,5 percenta.

Trnavská automobilka zvýši platy, dohodla sa s odborármi

Základné mzdy zamestnancov v automobilke PSA Groupe Slovakia porastú v priemere o 6,3 percenta.

Štátny rozpočet dosiahol ku koncu februára schodok 407,7 miliónov eur

Daňové príjmy medziročne vzrástli o 232,9 milióna eur, teda o 16,3 percenta.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop