Lidl sa mení, nútia ho k tomu zákazníci

Mnohí nemeckí spotrebitelia siahli ihneď po nedávnej afére Lidlu so špicľovaním zamestnancov po najťažšej a najúčinnejšej zbrani – prestali tam nakupovať. Lidl ubezpečuje, že prístup k zamestnancom sa zmení k lepšiemu.

Mnohí nemeckí spotrebitelia siahli ihneďpo nedávnej afére Lidlu so špicľovaním zamestnancov po najťažšej a najúčinnejšej zbrani – prestali tam nakupovať. Lidl ubezpečuje, že prístup k zamestnancom sa zmení k lepšiemu.

LUXEMBURG, BERLÍN. Nemecký reťazec Lidl sa musí naučiť správať inak, ako to robil doteraz. Nútia ho k tomu niektorí jeho zákazníci, ktorí na aféru so špicľovaním zamestnancov reagovali bojkotom.

Problémy sa začali potom, čo týždenník Stern odhalil, že Lidl špehoval svojich zamestnancov v niektorých filiálkach prostredníctvom kamier. Osobitne najatí detektívi vypracúvali dokonca protokoly o správaní sa zamestnancov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zmena štýlu

Lidl už tieto praktiky ukončil a medzičasom sa za ne ospravedlnil. Koncernový šéf Klaus Gehrig sa dokonca rozhodol pre mediálnu ofenzívu a v minu­lých dňoch poskytol celú sériu rozhovorov. Ide o mimoriadny krok, lebo Lidl patril dlhé roky medzi spoločnosti, ktoré o sebe hovorili veľmi málo.

Gehrig vo verejnoprávnej televízii SWR priznal, že koncernu sa znížil obrat. „Niektorí zákazníci napísali, že už k nám nebudú chodiť nakupovať – a toto sme zaznamenali aj na obrate.“ Dodal však, že podľa neho tým zákazníci netrestajú firmu, ale jej zamestnancov.

V interview pre denník Heil­bronner Stimme Gehrig podčiarkol, že po špicľovacom škandále Lidl zmenil prístup k zamestnancom. „Kto sa nebude pridržiavať nových pravidiel, ten u nás nemá miesto,“ vyhlásil s rezolútnym podtónom.

Medzi iným zavedie Lidl možnosť, aby podriadení mohli hodnotiť svojho šéfa. Z tohto dôvodu uzrel svetlo sveta už pred časom „projekt tímová kultúra“, ktorý po nedávnej afére nadobudol nový význam.

Ľudí lákajú nákupnými akciami

A prekvapenie čaká aj na zákazníkov. Lidl sa dôkladne pripravoval na zamýšľanú fúziu konkurenčných reťazcov Netto a Plus rozsiahlou ponukovou akciou.

Zlúčenie Netto a Plusu však narazilo na odpor Protimonopolného úradu. Predstavitelia Lidlu sa rozhodli, že špeciálne ponukové akcie nezrušia.

Úžitok z toho môže mať 30 milió­nov zákazníkov v Nemecku. Museli by sa však rozhodnúť, že v Lidli začnú znovu nakupovať.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  5. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  6. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 770
  2. Najužitočnejšia appka 17 703
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 11 902
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 785
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 627
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 387
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 593
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 995
  9. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 3 652
  10. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 3 147

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V pozadí detvianskej kauzy sa objavuje Kotleba a spravodajcovia

Firma z Bránikovho blogu robila čistky

Sĺpček Zuzany Kepplovej

Čo by mal Šefčovič pochopiť

Veru, nie sme ako Španieli.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako nevidiaci zistí, že má šaty rovnakej farby

S čím všetkým sa musí nevidiaci vysporiadať.

Píše Samuel Jezný

Kňazi vraj znásilňujú deti. Môžu za to liberáli

Biskup čelí obvineniu zo zneužitia dieťaťa. Z reakcie cirkvi zastáva rozum.

Neprehliadnite tiež

Porsche už viac nebude vyrábať dieselové autá

Porsche sa chce vrátiť k svojim športovým koreňom.

Smartfóny vytlačia z peňaženiek karty, platiť sa bude dať aj prsteňmi

Firmy sú pri nových spôsoboch platby inovatívne.

Štát bude vedieť detaily o nákupoch ľudí, mená nie

Navrhované zmeny by mali platiť od januára.

Talianska skupina UniCredit predá ďalší balík nedobytných úverov

Podľa talianskych médií záujem prejavilo niekoľko amerických investičných fondov.

Argentína sa ponára hlbšie do krízy, počet chudobných stúpa

Problémy krajiny však tvrdo zasiahli najzraniteľnejšie skupiny obyvateľstva.