Železnice majú nového šéfa, je ním doterajší námestník

Novým generálnym riaditeľom Železníc Slovenskej republiky sa od 9. apríla stal doterajší námestník pre ekonomiku Štefan Hlinka.

BRATISLAVA 9. apríla (SITA) - Novým generálnym riaditeľom Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) sa od 9. apríla stal doterajší námestník pre ekonomiku Štefan Hlinka. Informácie zverejnené agentúrou SITA v stredu potvrdila hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Hlinku do funkcie vymenoval minister dopravy Ľubomír Vážny na návrh správnej rady železničnej spoločnosti. Doterajší ekonomický námestník ŽSR Štefan Hlinka vo funkcii nahradil Dalibora Zeleného, ktorého minister dopravy uvoľnil na vlastnú žiadosť z osobných dôvodov k 4. aprílu tohto roka.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Budem sa snažiť pokračovať v nastúpenej ceste rozvoja a stabilizácie ŽSR. Mojimi prioritami zostáva úspešné zavŕšenie konsolidácie železníc, vytváranie podmienok pre zvyšovanie výkonnosti železničnej dopravy, ako aj modernizácia železničnej infraštruktúry a výstavba eurokoridorov," povedal 43-ročný Hlinka bezprostredne po svojom menovaní. Zároveň dodal, že jeho cieľom je v spolupráci s ministerstvom dopravy a oboma najväčšími železničnými podnikmi prispieť k výraznému zlepšeniu postavenia železničnej dopravy na Slovensku.

Hlinka zastával post ekonomického námestníka ŽSR od 1. decembra 2002. Predtým pôsobil vo vedúcich funkciách v spoločnostiach SCP Papier a.s. Ružomberok, Magnólia a.s. Bratislava, Poľnobanka a.s. Bratislava, M - Centrum a.s. Bratislava a Stavomontáže š.p. Prešov. Je absolventom Fakulty ekonomiky a riadenia výrobných odvetví Vysokej školy ekonomickej.

ŽSR zriadila vláda SR ako štátny podnik ešte začiatkom roka 1993 po rozdelení Československých štátnych dráh. V súlade s Projektom transformácie a reštrukturalizácie železníc na Slovensku sa 1. januára 2002 rozdelili na ŽSR a Železničnú spoločnosť. ŽSR odvtedy zabezpečujú výhradne správu a prevádzku železničnej dopravnej cesty, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s jej obsluhou a zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh. Železnice Slovenskej republiky hospodárili v roku 2007 so ziskom 18,961 mld. Sk, čo je o 335,4 mil. Sk viac oproti plánu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  4. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  5. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  6. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  7. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  8. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  9. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  10. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 976
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 967
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 318
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 894
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 535
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 962
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 206
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 076
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 591
  10. Volkswagen je vďaka bonusom dostupnejší 3 161

Téma: Vlaky


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Robili radikálne reformy. Nemali inú možnosť

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko, tvrdí Leszek Balcerowicz, autor radikálnych reforiem zo začiatku 90. rokov.

Píše Miroslav Kocúr

Pozvať Kuffu na festival Lumen je problém

Miera nekontrolovanej nenávisti dosahuje stále nové maximá.

PÍŠE PETR ŠABATA

Prečo je také mrzuté, že sa Kiska rozhodol pre odchádzanie

Kiskovo nasadenie v straníckej politike bude skôr symbolické a nedostatočné.

Neprehliadnite tiež

Biznis s kanceláriami v Bratislave vynáša. Láka to investorov

Bratislava už láka realitných investorov viac ako Praha. Kancelárie im vedia zarobiť viac ako peniaze v banke.

Pivo v plechovke vydrží menej, ukázal test

Český denník testoval s odborníkmi štrnásť vzoriek svetlého ležiaka.

Richter chce viac kontrolovať eseročky. Odborníci hovoria o šikane

Ministerstvo práce si chce posvietiť na jednoosobové firmy.

Volkswagen chce s Fordom vyrábať úžitkové vozidlá

Spolupráca by mala viesť k tomu, že vozidlá budú plniť kritériá na množstvo škodlivín.

Vláda má vôľu vyhlásiť voči dlžníkom sociálnej poisťovne generálny pardon

Dankovi sa zároveň nepáči, že dlhy vymáhajú súkromní exekútori.