Koncern Škoda má záujem o dostavbu Mochoviec

Česká spoločnosť Škoda JS potvrdila záujem o dostavbu 3. a 4. bloku Atómovej elektrárne Mochovce.

BRATISLAVA 8. apríla (SITA) - Česká spoločnosť Škoda JS, a.s. potvrdila záujem o dostavbu 3. a 4. bloku Atómovej elektrárne Mochovce (EMO). Ako uviedol pre agentúru SITA predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Škoda JS Miroslav Fiala, česká firma sa uchádza o dostavbu EMO v konzorciu spoločne s ruskou firmou Atomstrojexport a slovenskými spoločnosťami Enseco, a.s., VÚJE, a.s. a Inžinierske stavby Košice, a.s.

"Na základe vypísaného výberového konania bude spracovaná a v určenom termíne podaná ponuka Slovenským elektrárňam na realizáciu spomínaného projektu. V rámci celkovej ponuky ponúka Škoda JS predovšetkým práce súvisiace s riadením a koordináciou celého projektu, dodávky celkov primárneho okruhu, transportne-technologických častí a riadiacich systémov," dodal Fiala.

Česká spoločnosť Škoda JS sa zaoberá inžinierstvom a dodávkami pre jadrovú energetiku 50 rokov. Spoločnosť okrem iného zabezpečuje výstavbu jadrových reaktorov VVER ako aj ich rekonštrukciu a servis. V roku 2004 do spoločnosti Škoda JS vstúpil nový vlastník, ruská strojárenská skupina OMZ.

Škoda JS zamestnáva 760 pracovníkov. Slovenskú firmu Enseco, ktorej účasť v tendri potvrdila česká spoločnosť Škoda JS, ovláda poradca slovenského premiéra Roberta Fica pre oblasť energetiky Vladimír Práznovský. Podľa poradcu predsedu vlády záujem jeho firmy o dostavbu EMO nevytvára konflikt záujmov.

"Pokiaľ rokujem o celkovom modeli energetiky, vystupujem v rokovaniach so Slovenskými elektrárňami, respektíve s ich druhým akcionárom, z pozície poradcu premiéra. Ak však rokujem vnútri združenia firiem uchádzajúcich sa o spomínanú zákazku, tak vystupujem z pozície obyčajného predsedu predstavenstva firmy Enseco," povedal koncom marca pre týždenník Plus 7 dní Práznovský.

Podľa neho hlavným dodávateľom dostavby jadrovej časti EMO bude česká spoločnosť Škoda JS, jeho firma Enseco zabezpečí len subdodávateľské práce pri pomocných systémoch reaktora a spúšťacích prácach.

Projekt dostavby tretieho a štvrtého bloku EMO podľa slov generálneho riaditeľa talianskej spoločnosti Enel Fulvia Contiho pokračuje podľa plánov. "Som rád, že je tu určitý postup. Všetko sa hýbe vpred a som si istý, že toto bude úspešný projekt," povedal na marcovej výročnej tlačovej konferencii skupiny Enel Conti.

Slovenské elektrárne plánujú začatie komerčnej prevádzky tretieho bloku v septembri 2012 a štvrtý blok by sa mal pripojiť o pol roka neskôr. SE počítajú s nákladmi na dokončenie Mochoviec vo výške približne 60 mld. Sk. Tretí a štvrtý blok sa odčlenil od jadrovej elektrárne EMO 1. júla 2001 a zriadil sa nový závod SE-MO34. Výstavba tretieho a štvrtého bloku EMO sa na jeseň roku 1992 z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov pozastavila.

Na výstavbu tretieho a štvrtého bloku EMO sa do konca augusta 2004 vynaložilo 19,9 mld. Sk vrátane úrokov z úverov a bankových poplatkov. Rozostavanosť stavebnej časti tretieho a štvrtého bloku je na úrovni približne 70 % a technologickej časti na 30 %. Vlastníkom akcií SE, a.s. sú Fond národného majetku SR, ktorý kontroluje 34-percentný podiel a spoločnosť Enel SpA, ktorá drží 66 % akcií. Taliansky investor vstúpil do SE v apríli 2006.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 986
  2. Od septembra opäť po starom 5 944
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 711
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 152
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 834
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 736
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 199
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 129
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 039

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen hľadá v Bratislave stovky ľudí, pripúšťa aj nábor cudzincov

V automobilovom závode by mohlo do konca roka pracovať takmer 14-tisíc ľudí.

Volkswagen vyrobil o tisíce áut menej. Aké sú škody po štrajku

Slovenské automobilové závody podľa analytika opäť prekonajú ročný výrobný rekord, napriek štrajku vo Volkswagene.

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

Babiš má prísť o eurofondy, znie z europarlamentu

Politici si musia vybrať, či budú sedieť vo vláde, alebo budú ich firmy čerpať eurofondy, tvrdí nemecká europoslankyňa.