BRATISLAVA 8. apríla (SITA) - Štvorčlenné konzorcium Rýchlostné komunikácie, vedené nemeckou firmou Hochtieff PPP Solutions, stiahlo svoju námietku z Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) proti vyradeniu z tendra na stavbu a prevádzku úsekov rýchlocesty R1.
Agentúru SITA o tom v utorok informovala hovorkyňa úradu Helena Fialová bez ďalších podrobností. Konzorcium, v ktorom sú aj rakúske firmy Alpine Bau a Western Carpathians Motorway Investors Company so španielskou FCC Constructión podalo námietku na úrad v piatok minulého týždňa. Predtým neuspelo na ministerstve dopravy so žiadosťou o nápravu rozhodnutia, podľa ktorého sa nedostalo medzi vybraných štyroch zo siedmich uchádzačov.
Hovorca ministra dopravy Marián Jánošík sa k informácií o stiahnutí námietky uvedeného združenia zatiaľ nechcel vyjadrovať, kým sa ju rezort dopravy oficiálne nedozvie od úradu. Bez ohľadu na to, v súťaži zostávajú pôvodne štyria vybraní účastníci zo siedmich uchádzačov, ktorých ministerstvo dopravy bude informovať o pokračovaní rokovania.
Podmienky účasti v tendri v rámci druhého balíka diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, podľa rezortu dopravy, splnili všetci siedmi záujemcovia o koncesiu. Príslušná komisia na ministerstve dopravy však rozhodla, že k ďalšej účasti v súťaži budú pozvaní len štyria záujemcovia na základe bodovania technických a ekonomických podmienok.
Podľa podmienok tendra totiž vyhlasovateľ môže vybrať do rozhodujúcej časti najviac štyroch uchádzačov spĺňajúcich podmienky účasti. Na prvých štyroch miestach, ktorí si zabezpečili postup ďalej, sa umiestnili: šesťčlenné medzinárodné konzorcium vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publics SA (sú v ňom aj slovenské firmy Doprastav, a.s. a Váhostav-SK, a.s.), ďalej dvojčlenná skupina francúzskej firmy Vinci Concessions S.A. a holandského ABN Amro Highway B.V., trojčlenné združenie na čele so španielskou firmou Obrascón Huarte Laín S.A., a tiež dvojčlenné rakúske konzorcium zložené zo spoločností Strabag AG a Porr Solutions Immobilien-und Infrastrukturprojekte.
Troch nepostupujúcich uchádzačov - Eiffage Travaux Publics, konzorcium Rýchlostné komunikácie a spoločnosť Skanska Infrastructure Development A.B. už ministerstvo dopravy informovalo o tom, že nebudú vyzvaní na rokovanie.
Druhý tender PPP sa vzťahuje na tri pripravované úseky R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce v celkovej dĺžke vyše 47 km, ako aj na výstavbu severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke 5,7 km. Odhadované stavebné náklady na R1 Nitra - Tekovské Nemce dosahujú 16,666 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Zmluva s vybraným koncesionárom na R1 by mohla byť podpísaná podľa ministra dopravy pred Vianocami tohto roka.