SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky
PRI NOVEJ HOKEJOVEJ HALE MÁ BYŤ PARKOVISKO PRE TRITISÍC ÁUT. AKO SA TAM DOSTANÚ, JE PROBLÉM

Hokejová aréna zhorší dopravu

Na majstrovstvá v hokeji bude treba viac než novú halu. Parkovanie má na starosti štát, ktorý ho vraj zaplatí za pomoci súkromného investora. Preplnené bratislavské cesty by malo riešiť hlavné mesto. To by však uvítalo štátnu pomoc.

Nová aréna pre hokejové majstrovstvá bude mať parkovisko pre vyše tritisíc áut. Ako sa budú riešiť preťažené bratislavské cesty, nie je jasné.Nová aréna pre hokejové majstrovstvá bude mať parkovisko pre vyše tritisíc áut. Ako sa budú riešiť preťažené bratislavské cesty, nie je jasné. (Zdroj: SME – MILAN DAVID)

BRATISLAVA. Fanúšikovia, ktorí sa prídu pozrieť na majstrovstvá v hokeji, budú mať kde parkovať. Ako sa na parkoviská pohodlne dostanú, ešte nie je jasné. Vyriešenie dopravy v hlavnom meste by mala zvládnuť Bratislava sama. Kedy, kto a za čo dopravný problém vyrieši, nie je jasné.

Nový štadión s kapacitou 12­ tisíc sedadiel, ktorý má byť v roku 2011 dejiskom hokejových majstrovstiev sveta, bude mať podzemné parkovisko. Zmestí sa doň vyše tritisíc áut. O parkovanie sa postará štát vďaka projektom verejno­­súkrom­né­ho partnerstva (PPP) spoločne s investorom národného futbalového štadiónu. Pôjde o spoločné parkovisko.

Skryť Vypnúť reklamu

„Bude treba ešte nejaké odbočovacie prúdy, prebudovať niektoré križovatky a ešte jednu otáčaciu križovatku,“ povedal Martin Ryba, výkonný riaditeľ marketingu Slovenského zväzku ľadového hokeja. Koľko to bude stáť, nechcel povedať: „Zatiaľ máme len veľmi hrubé odhady, preto by som to nerád zverejňoval.“

Ani dostatok parkovacích miest však ešte nemusí byť zárukou, že fanúšikovia skutočne budú mať kde nechať svoje autá. „Podstatné je, koľko miest má byť pre ľudí, koľko pre obsluhu či pre hráčov. Aby sa nestalo, tak ako v niektorých bratislavských bizniscentrách, že sa síce postavili sľúbené parkovacie miesta, ale žiadne z nich nie je verejnosti prístupné,“ povedal Jozef Drahovský, analytik v oblasti dopravy.

Preťažené cesty

Vyriešenie parkovania je len časťou problému. Plánovači hokejovej arény sa musia vyrovnať s jestvujúcou zlou dopravnou situáciou v danej lokalite.

Skryť Vypnúť reklamu

„Bajkalská je preťažená už teraz, to sa ešte zhorší pre projekt Tri veže,“ upozornil Milan Cílek, námestník bratislavského primátora. Štadión totiž nie je jedinou novostavbou, ktorá zhorší dopravu v jeho okolí. Zatiaľ sa rieši situácia na Bajkalskej ulici. Jej rozšírenie by mala zaplatiť firma Cresco, ktorá stavia bytový komplex Tri veže. Riešenie by však podľa Cíleka malo byť komplexnejšie. Pomohla by napríklad mimoúrovňová križovatka. „Je to v územnom pláne, ale všetko závisí od financií,“ povedal.

Ryba zo Zväzu ľadového hokeja s mimoúrovňovou križovatkou ráta. Mala by existovať v roku 2014. To už bude po majstrovstvách. Ryba tvrdí, že o tom už rozhodlo mesto.

Mesto si však isté nie je. „Je to len územný plán, vôbec to neznamená, že sa to bude stavať,“ povedala hovorkyňa bratislavského magistrátu Eva Chudinová.

Skryť Vypnúť reklamu

No ani mimoúrovňové križovatky by nevyriešili problém dopravných zápch. „Ak niekde zrýchlite tok dopravy, tak ten sa zasa niekde zastaví,“ povedal Cílek. Zaťaženie Bratislavčanov je podľa neho enormné a preniaze sa nedajú čerpať ani z eurofondov. „Čiže to bude musieť riešiť aj štát,“ myslí si viceprimátor.

Štát rieši halu

Štát sa však od problému dopravy odťahuje. „Dopravu má na starosti mesto. Pozemok pre arénu mohol byť teoreticky aj inde, kde by nároky na dopravu boli iné,“ povedal minister školstva Ján Mikolaj. Podľa neho by mal štát riešiť napríklad prípojky haly k plynovodu či vodovodu, nie dopravu.

Tak ako nie je ešte vyjasnená zodpovednosť jednotlivých inštitúcií za riešenie dopravných problémov, otvorenou otázkou zostávajú aj zdroje. „Zatiaľ sa nehovorí, kto by to mal platiť. Možno aj mesto, možno aj niekto iný,“ povedala Chudinová.

Skryť Vypnúť reklamu

Slovenský zväz ľadového hokeja sa spolieha aj na to, že veľa podujatí sa odohráva najmä vo večerných hodinách, keď už nie je dopravná špička. „Zaťaženie je vyššie na konci podujatia než na začiatku. Nie všetci chodia na zápasy presne na čas,“ povedal Ryba.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 34 004
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 010
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 876
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 216
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 198
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 630
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 953
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 695
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 647
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 600
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

Miroslav Marček si odpykáva trest 25 rokov za tri vraždy.

7 h

Už stihol vydať zásadné nariadenia.

6 h
Marcel Slávik

Sulík naňho podal trestné oznámenie.

11 h