Neúspešné konzorcium podalo námietku na ÚVO

BRATISLAVA 7. apríla (SITA) - Z troch neúspešných uchádzačov v tendri na výstavbu a prevádzku úsekov rýchlocesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami sa v zákonnom termíne odvolalo len konzorcium Rýchlostné ...

BRATISLAVA 7. apríla (SITA) - Z troch neúspešných uchádzačov v tendri na výstavbu a prevádzku úsekov rýchlocesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami sa v zákonnom termíne odvolalo len konzorcium Rýchlostné komunikácie na čele s nemeckou firmou Hochtief PPP Solutions.

Hovorca ministra dopravy Marián Jánošík agentúru SITA v pondelok informoval, že rezort dopravy žiadosť uvedeného združenia o nápravu rozhodnutia už zamietol. Hovorkyňa Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) Helena Fialová zároveň agentúre SITA potvrdila, že v tejto súťaži úrad dostal v piatok minulého týždňa jednu námietku uchádzača, ktorý predtým neuspel s odvolaním na ministerstve dopravy.

Meno tohto uchádzača pritom neuviedla. Úrad má o námietke rozhodnúť najneskôr do 30 dní od jej podania. Členmi štvorčlennej skupiny konzorcia Rýchlostné komunikácie sú ešte rakúske firmy Alpine Bau a Western Carpathians Motorway Investors Company a takisto španielska spoločnosť FCC Constructión.

Podmienky účasti v tendri v rámci druhého balíka diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na R1 podľa rezortu dopravy splnili všetci siedmi záujemcovia o koncesiu. Príslušná komisia na ministerstve dopravy však rozhodla, že k ďalšej účasti v súťaži budú pozvaní len štyria záujemcovia na základe bodovania technických a ekonomických podmienok.

Podľa podmienok tendra totiž vyhlasovateľ môže vybrať do rozhodujúcej časti najviac štyroch uchádzačov spĺňajúcich podmienky účasti. Na prvých štyroch miestach, zabezpečujúcich postup ďalej, sa umiestnili: šesťčlenné medzinárodné konzorcium vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publics SA (sú v ňom aj slovenské firmy Doprastav, a.s. a Váhostav-SK, a.s.), ďalej dvojčlenná skupina francúzskej firmy Vinci Concessions S.A. a holandského ABN Amro Highway B.V., trojčlenné združenie na čele so španielskou firmou Obrascón Huarte Laín S.A., a tiež dvojčlenné rakúske konzorcium zložené zo spoločností Strabag AG a Porr Solutions Immobilien-und Infrastrukturprojekte.

Troch nepostupujúcich uchádzačov - Eiffage Travaux Publics, Rýchlostné komunikácie konzorcium a spoločnosť Skanska Infrastructure Development A.B. už ministerstvo dopravy informovalo o tom, že nebudú vyzvaní na rokovanie.

Druhý tender PPP sa vzťahuje na tri pripravované úseky R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce v celkovej dĺžke vyše 47 km, ako aj na výstavbu severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke 5,7 km. Odhadované stavebné náklady na R1 Nitra - Tekovské Nemce dosahujú 16,666 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Zmluva s vybraným koncesionárom na R1 by mohla byť podpísaná podľa ministra dopravy pred Vianocami tohto roka.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 12 429
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 5 050
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 232
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 119
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 458
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 962
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 957
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 897
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 364
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 200

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Oligarchovia v médiách nie sú filantropi, ide im o vplyv

Odborník na komunikáciu a mediálne štúdiá Václav Štetka hovorí, že oligarchovia médiá skupujú výhradne kvôli svojim záujmom.

KOMENTÁRE

Držme sa my len Ruska! Veď aj tam je Západ

Váhanie a spor v otázke MiG-ov naznačujú dvojtvárnosť Slovenska.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo sa urobilo v prípade prezidenta, očakávame aj pri vládnych kauzách.

Neprehliadnite tiež

Kyberútok na Komisiu pre cenné papiere mohli využiť na nelegálne obchodovanie

Softvér bol opravený rýchlo po tom, ako sa v roku 2016 odhalilo, že do neho prenikli hackeri. Avšak možnosť, že niekto mohol preniknutie využiť na dosiahnutie nelegálnych ziskov, sa zistila až minulý mesiac.

Európsky letecký trh je veľmi roztrieštený, potrebuje konsolidáciu

Európsky letecký trh predstavuje zhruba štvrtinu globálneho objemu prepravy.

Počet osobných bankrotov na Slovensku výrazne vzrástol

Posledné mesiace priniesli Slovensku rekordný počet osobných bankrotov.

Zlaté časy svetovej ekonomiky môžu potrvať až do roku 2020, tvrdí analytik

Súčasné obdobie v svetovej ekonomike môže byť najdlhšou konjunktúrou od druhej svetovej vojny.