Železnice pripravujú dozor pre modernizáciu trate Žilina - Krásno

BRATISLAVA 7. apríla (SITA) - Pre modernizáciu železničnej trate Žilina - Krásno nad Kysucou plánujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásiť súťaž na zabezpečenie stavebného dozoru predbežne za ...

BRATISLAVA 7. apríla (SITA) - Pre modernizáciu železničnej trate Žilina - Krásno nad Kysucou plánujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásiť súťaž na zabezpečenie stavebného dozoru predbežne za 4,6 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), čo je v prepočte 150,3 mil. Sk. Poskytovanie služieb dozoru pri uvedenej stavbe má trvať tri roky a dva mesiace. Plánovaný dátum vyhlásenia súťaže železnice zatiaľ neoznámili. Ako ďalej vyplýva z pravidelného informatívneho oznámenia spoločnosti v Úradnom vestníku Európskej únie, pripravovaná zákazka na činnosť stavebného dozoru, rovnako ako samotná modernizácia trate bude financovaná z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu v rámci operačného programu Doprava na programové obdobie 2007 až 2013.

Článok pokračuje pod video reklamou

ŽSR začiatkom februára už vyhlásili verejnú súťaž na modernizáciu dvojkoľajnej železničnej trate Žilina - Krásno nad Kysucou v dĺžke takmer 19 km a v predpokladanej hodnote 154,5 mil. eur bez DPH. Podľa aktuálneho kurzu to predstavuje viac ako 5 mld. Sk. Súčasťou stavebných prác, naplánovaných na takmer tri roky, bude aj modernizácia železničných staníc v Kysuckom Novom Meste, Krásne nad Kysucou, Žiline a Čadci. Traťová rýchlosť v úsekoch má po modernizácii dosahovať 140 km za hodinu. Lehota na predkladanie žiadostí o súťažné podklady uplynula 13. marca, na predkladanie ponúk je 14. apríla 2008 a v ten istý deň majú byť otvorené obálky s ponukami. Rozhodujúca bude ekonomicky najvýhodnejšia ponuka - navrhovaná cena má relatívnu váhu 85 % a zníženie požiadaviek na obmedzenie železničnej prevádzky 15 %.

Spoločnosť je pripravená čerpať prostriedky predovšetkým z Kohézneho fondu Európskej únie, a ešte v tomto roku by mali byť uzatvorené zmluvy na realizáciu projektov za vyše 1 mld. eur, čo je viac ako 80 % prostriedkov pridelených v programovom období 2007 až 2013. V máji alebo júni 2008 by sa mala začať modernizácia trate Žilina - Krásno nad Kysucou s plánovaným dokončením v roku 2011. Modernizácia úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce na trati do Púchova za 284,5 mil. eur má začať v júli 2008 a ukončená by mala byť takisto v roku 2011.

V septembri 2008 je plánovaný začiatok výstavby zriaďovacej stanice Žilina - Teplička v cene 123,1 mil. eur, ukončená má byť v roku 2010. Modernizácia úseku Zlatovce - Beluša s plánovaným začiatkom v decembri 2008 a ukončením v roku 2013 má stáť 423,3 mil. eur. V roku 2008 má začať aj výstavba terminálu intermodálnej prepravy v Žiline za 35 mil. eur s predpokladaným ukončením projektu v roku 2011. V roku 2007 ŽSR investovali celkovo 9,770 mld. Sk, najmä do modernizácie železničnej infraštruktúry. Zo zdrojov Európskej únie pritom pochádzalo 2,457 mld. Sk, z domáceho spolufinancovania 1,805 mld. Sk, z bankových úverov 2,134 mld. Sk, zo štátnej dotácie 1,036 mld. Sk a z vlastných zdrojov podniku 2,338 mld. Sk.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  2. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  6. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  7. Sú "firmy na predaj" vhodné pre začínajúcich podnikateľov?
  8. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 442
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 692
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 398
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 388
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 270
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 7 641
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 898
  8. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 552
  9. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 4 324
  10. Nepodceňujte príznaky psoriázy 3 529

Téma: Vlaky


Hlavné správy zo Sme.sk

TV

Cez čiaru s Pavlom Fejérom: Ľudí v Humennom ovláda strach

O tom, ako v meste vládne primátorka, sa šíria nelichotivé príbehy.

DOMOV

Polícia smeruje k obvineniu Kočnera z vraždy

Zsuzsová nemala dôvod na objednávku vraždy Kuciaka, upozornil Najvyšší súd.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kočner je v putách, zrazu ho nikto nepozná

Ako fungoval Marian Kočner a zmenky.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Pred Maltou sme o Kočnera popredu

Rok od vraždy novinárky Galiziovej sú v cele len vykonávatelia.

Neprehliadnite tiež

Počet voľných pracovných miest v USA je rekordne vysoký

Firmy takisto prijali rekordný počet zamestnancov.

Predajcovia ponúkajú akcie na autá, ktoré nespĺňajú najnovšie limity

Od začiatku septembra platia nové emisné normy.

Vila na Donovaloch, hotely, pozemky. Čo vlastní Marian Kočner

Časť majetku prokuratúra zablokovala už skôr.