Železnice pripravujú dozor pre modernizáciu trate Žilina - Krásno

BRATISLAVA 7. apríla (SITA) - Pre modernizáciu železničnej trate Žilina - Krásno nad Kysucou plánujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásiť súťaž na zabezpečenie stavebného dozoru predbežne za ...

BRATISLAVA 7. apríla (SITA) - Pre modernizáciu železničnej trate Žilina - Krásno nad Kysucou plánujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásiť súťaž na zabezpečenie stavebného dozoru predbežne za 4,6 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), čo je v prepočte 150,3 mil. Sk. Poskytovanie služieb dozoru pri uvedenej stavbe má trvať tri roky a dva mesiace. Plánovaný dátum vyhlásenia súťaže železnice zatiaľ neoznámili. Ako ďalej vyplýva z pravidelného informatívneho oznámenia spoločnosti v Úradnom vestníku Európskej únie, pripravovaná zákazka na činnosť stavebného dozoru, rovnako ako samotná modernizácia trate bude financovaná z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu v rámci operačného programu Doprava na programové obdobie 2007 až 2013.

ŽSR začiatkom februára už vyhlásili verejnú súťaž na modernizáciu dvojkoľajnej železničnej trate Žilina - Krásno nad Kysucou v dĺžke takmer 19 km a v predpokladanej hodnote 154,5 mil. eur bez DPH. Podľa aktuálneho kurzu to predstavuje viac ako 5 mld. Sk. Súčasťou stavebných prác, naplánovaných na takmer tri roky, bude aj modernizácia železničných staníc v Kysuckom Novom Meste, Krásne nad Kysucou, Žiline a Čadci. Traťová rýchlosť v úsekoch má po modernizácii dosahovať 140 km za hodinu. Lehota na predkladanie žiadostí o súťažné podklady uplynula 13. marca, na predkladanie ponúk je 14. apríla 2008 a v ten istý deň majú byť otvorené obálky s ponukami. Rozhodujúca bude ekonomicky najvýhodnejšia ponuka - navrhovaná cena má relatívnu váhu 85 % a zníženie požiadaviek na obmedzenie železničnej prevádzky 15 %.

Spoločnosť je pripravená čerpať prostriedky predovšetkým z Kohézneho fondu Európskej únie, a ešte v tomto roku by mali byť uzatvorené zmluvy na realizáciu projektov za vyše 1 mld. eur, čo je viac ako 80 % prostriedkov pridelených v programovom období 2007 až 2013. V máji alebo júni 2008 by sa mala začať modernizácia trate Žilina - Krásno nad Kysucou s plánovaným dokončením v roku 2011. Modernizácia úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce na trati do Púchova za 284,5 mil. eur má začať v júli 2008 a ukončená by mala byť takisto v roku 2011.

V septembri 2008 je plánovaný začiatok výstavby zriaďovacej stanice Žilina - Teplička v cene 123,1 mil. eur, ukončená má byť v roku 2010. Modernizácia úseku Zlatovce - Beluša s plánovaným začiatkom v decembri 2008 a ukončením v roku 2013 má stáť 423,3 mil. eur. V roku 2008 má začať aj výstavba terminálu intermodálnej prepravy v Žiline za 35 mil. eur s predpokladaným ukončením projektu v roku 2011. V roku 2007 ŽSR investovali celkovo 9,770 mld. Sk, najmä do modernizácie železničnej infraštruktúry. Zo zdrojov Európskej únie pritom pochádzalo 2,457 mld. Sk, z domáceho spolufinancovania 1,805 mld. Sk, z bankových úverov 2,134 mld. Sk, zo štátnej dotácie 1,036 mld. Sk a z vlastných zdrojov podniku 2,338 mld. Sk.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 576
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 217
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 782
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 579
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 117
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 103
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 015
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 512
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 556
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 480

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja je tréner a medzinárodný horský vodca. Zdolal napríklad aj Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Úrazov na svahoch je viac, v Jasnej chcú rozšíriť zjazdovku

Záchranári zaznamenali viac ako 1 400 úrazov na lyžiarskych svahoch.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop