SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Štrajk zamestnancov Dacie pokračuje

Bukurešť 2. apríla (TASR) - Štrajk zamestnancov Dacie, rumunskej dcéry Renaultu, v meste Pitesti pokračuje a jeho koniec je v nedohľadne. Súd totiž doložil ...

Bukurešť 2. apríla (TASR) - Štrajk zamestnancov Dacie, rumunskej dcéry Renaultu, v meste Pitesti pokračuje a jeho koniec je v nedohľadne. Súd totiž doložil rozhodnutie o legálnosti štrajku až na 9. apríla. Pracovníci teda nebudú ani najbližší týždeň pracovať rovnako ako predchádzajúcich 10 dní. Zamestnanci závodu vyšli do štrajku začiatkom minulého týždňa.

Manažment Dacie sa spoliehal na to, že súd dnes štrajk zakáže. Podľa informácií automobilky výzvu na štrajk podpísala menej ako polovica z 13 000 zamestnancov závodu. Vedenie tiež tvrdí, že odborári nevyužili všetky možnosti pred vyhlásením neobmedzeného štrajku. Odhaduje sa, že protesty zamestnancov stoja závod denne asi 10 miliónov eur (324,80 milióna Sk).

Skryť Vypnúť reklamu

Manažment navrhuje zvýšenie hrubého platu o 156 lei (RON), v prepočte 1360,60 Sk, pričom odbory požadujú zvýšenie o 550 RON plus podiel na zisku a zvýšenie veľkonočných a vianočných príplatkov rovnako ako zľavy pre zamestnancov pri kúpe auta Dacia. Na konci roka 2007 zarábal rumunský pracovník v automobilovom priemysle podľa údajov štatistického úradu v prepočte 400 eur (12.992 Sk) mesačne.

Renault vyrába v tomto závode svoje lacné auto Dacia Logan. Vlani v Pitesti zišlo z pásu približne 230.000 vozidiel. V tomto roku by mala kapacita fabriky vzrásť na 350.000 áut.

Informovala o tom agentúra DPA.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 064
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 095
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 631
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 237
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 540
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 837
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 686
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 435
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 577
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 555
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Renault

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Dacia
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Rusi sa rozlúčili s lietadlami Tu-154, KĽDR ich stále používa

Únia v roku 2006 zakázala Tu-154 pre vysokú hlučnosť jeho motorov a spotrebu paliva.

Tupolev Tu-154.

Kde išlo o veľa, tam sa objavil. Kto je právnik Zoroslav Kollár?

Zadržaný právnik má zaujímavú minulosť.

Zoroslav Kollár prichádza na výsluch.

Volkswagen Slovakia začal pripravovať testovanie zamestnancov vo vlastnej réžii

Štát umožnil firmám nad 4 000 zamestnancov, aby urobili testovanie vo vlastnej réžii.

Karosérie prichádzajú už nalakované z Mladej Boleslavi.

Nemecké ministerstvo financií pripravuje nové kompenzácie pre firmy

Merkelová aktuálne tlačí na to, aby sa v novembri zaviedli plošné karanténne opatrenia.

Nemecký minister financií Olaf Scholz.