Vážny: Diaľnicu možno nestihneme v termíne

Spor o tender na výstavbu severných úsekov diaľnice D1 by mohol ohroziť stanovený termín dostavby spojenia medzi Bratislavou a Košicami do roku 2010.

(Zdroj: SITA)

Bratislava 2. apríla (ČTK) - Spor o tender na výstavbu severných úsekov diaľnice D1 by mohol ohroziť stanovený termín dostavby spojenia medzi Bratislavou a Košicami do roku 2010, pripustil dnes minister dopravy Ľubomír Vážny.

Omeškanie podľa neho hrozí v prípade, ak sa zmluva s víťazom súťaže, ktorý má dostavať časť úseky za súkromné peniaze, nepodpíše do konca tohto roka. Tender na výber koncesionára sa skomplikoval pre súdny spor ministerstva dopravy a Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO).

"Myslím, že do konca roku 2008 (by mal byť vybratý koncesionár), inak je to nereálne (dostavať do roku 2010), lebo on musí chytiť dve letné sezóny" povedal novinárom po dnešnom rokovaní vlády Vážny.

Ministerstvo vs Úrad

Výber uchádzača v tendri, ktorý má postaviť asi 75 kilometrov diaľnice v Žilinskom a Prešovskom kraji, sa oddialil po tom, ako ministerstvo dopravy napadlo na súde verdikt ÚVO. Ten ešte v marci nariadil ministerstvu, aby do súťaže vrátilo jedného z vyradených záujemcov. Do súťaže sa pôvodne prihlásilo šesť uchádzačov, do ďalšej fázy sa však dostali len dvaja, medzi nimi aj veľké slovenské stavebné firmy Doprastav a Váhostav-SK.

Megatender stojí na súde

Denník SME, 2.4. 2008

Ministerstvo podľa Vážneho opäť prehodnocuje doklady od uchádzačov v súťaži tak, ako mu nariadil ÚVO, čo vraj predĺži tender asi o tri mesiace. "Neviem posúdiť dĺžku trvania súdu. Stále mám určitú zbraň, stiahnuť žalobu, čo zatiaľ nechcem urobiť," poznamenal minister. Predpokladá však, že ak by súd rozhodol do dvoch mesiacov, dokončenie diaľnice D1 s výnimkou náročných úsekov s tunelmi by mohlo byť reálne do konca roka 2010.

Záujemcov bolo viacero

Ficov kabinet chce urýchliť výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest prostredníctvom takzvaných projektov súkromno-verejného partnerstva (PPP projekty). Štát rozbehol už aj tender na postavenie časti rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou.

Ministerstvo dopravy aj v tomto prípade už vylúčilo zo súťaže niektorých záujemcov, opäť tak môžu nastať komplikácie. "Očakávame v najbližších dňoch námietku na ÚVO," naznačil Vážny. Ministerstvo však pri tendroch počítalo aj s určitou časovou rezervou na revízne postupy.

Diaľnice za súkromné peniaze chcú na Slovensku stavať aj viaceré konzorciá, v ktorých sa združili zahraničné spoločnosti. Patrí k nim napríklad švédsky koncern Skanska, francúzske spoločnosti Vinci Concessions Bouygues Travaux Publics a Colas, portugalská Mota-Engil alebo nemecký koncern Hochtief a rakúska firma Alpine Bau.

Víťaz súťaže bude mať na starosti výstavbu a prevádzku ciest, štát ich bude dlhodobo splácať. Vyššie príjmy z používania z diaľnic by mu mal priniesť elektronický systém výberu mýta, ktoré by od budúceho roka mali platiť vodiči nákladných áut.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 051
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 153
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 6 102
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 292
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 106
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 809
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 119
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 038
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 195
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 027

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SME naživo: Ako sa zmenilo Slovensko rok po voľbách?

Diskusia začne o 18:00. Stala sa vláda dostatočnou hrádzou proti extrémizmu, ako sľubovala? Prečo fašisti stále rastú?

KOMENTÁRE

Najnebezpečnejší text na facebooku napísal jeho zakladateľ

Mark Zuckerberg by bol nebezpečným spasiteľom.

BLOG TRANSPARENCY

Ombudsmanka: Lajčák opakovane porušoval ústavu

V zdôvodnení vysvetľuje, čo ministerstvo nespravilo.

EKONOMIKA

Dodávateľ nemocníc dostal pokutu za biele kone z Cypru

Prvý postih za neprehľadnú vlastnícku štruktúru je právoplatný.

Neprehliadnite tiež

Marcinčin: Vidíme obrovský záujem o sociálne podniky

Vznik sociálnych podnikov má byť podporený z Európskeho sociálneho fondu.

V Berlíne otvorili prvé vegetariánske mäsiarstvo

Výrobky sú zložené prevažne zo sóje, korenia a ďalších rastlinných zložiek.

Za úplatky ide obvinený úradník do väzby

Za mrežami môže stráviť bývalý zamestnanec štátnej agentúry tri až osem rokov.

Lajčák porušil zákon aj ústavu, tvrdí ombudsmanka. Tranparency podáva žalobu

Po rozhodnutí ombudsmanky má ministerstvo zahraničných vecí dvadsať dní na to, aby dokumenty zverejnilo.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop