BRATISLAVA 2. apríla (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pripravujú modernizáciu železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov v dĺžke 58,6 km pre traťovú rýchlosť do 160 km za hodinu.
V rámci tejto investície plánujú vyhlásiť 14. apríla tohto roka tender na prvú a druhú etapu rekonštrukcie úsekov Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice s jednou ucelenou časťou stavby a Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce so štyrmi stavebnými časťami. Projekt, ktorý by sa mal realizovať tri roky a osem mesiacov, má podľa ŽSR predpokladanú cenu 275,75 mil. eur bez DPH, čo je v prepočte 8,956 mld. Sk.
Pripravovaná zákazka by mala byť financovaná z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava 2007 až 2013 a prioritnej osi Železničná infraštruktúra. O príprave projektu v Úradnom vestníku Európskej únie informovali ŽSR.
Cieľom stavby je modernizovať technickú infraštruktúru trate na predmetnom úseku, ktorý je súčasťou európskeho železničného koridoru č. V. "Hlavnou úlohou je umožniť lepšiu prístupnosť k Transeurópskej dopravnej sieti a k dopravnej sieti susediacich štátov. Navrhovaná stavba musí po realizácii spĺňať požiadavky na zaistenie interoperability Európskeho železničného systému v zmysle zákona o dráhach," zdôvodnili železnice plánovanú modernizáciu.
Tá bude spočívať v prestavbe železničnej dopravnej cesty za účelom jej vybavenosti a použiteľnosti moderných a progresívnych prvkov, a tým kvalitatívneho zlepšenia parametrov.
Na modernizáciu železničnej infraštruktúry v programovom období 2007 až 2013 je podľa ministerstva dopravy potrebných 105 mld. Sk. Dovedna má byť zmodernizovaných viac ako 217 km železničnej siete, z toho takmer 130 km v rokoch 2007 až 2013 na piatom a šiestom koridore. Plánovaná modernizácia 15 úsekov železničných tratí na Slovensku by mala stáť okolo 66 mld. Sk.