New York 2. apríla (TASR) - Americký Boeing sa doteraz domnieval, že dodávkami súčiastok, dielcov a komponentov od subdodávateľov sa dá v leteckom priemysle efektívne zabezpečiť finálna výroba. Tento predpoklad sa v prípade nového modelu Boeing 787 Dreamliner vôbec neosvedčil. Na jeho výrobe sa mali subdodávatelia podieľať až z troch štvrtín, ale nedokázali rýchlo a včas realizovať zámery finálnej firmy. Preto sa vedenie Boeingu teraz rozhodlo radikálne zmeniť situáciu.
Boeing sa bude priamo podieľať na výrobe veľkých častí trupov pre svoj Dreamliner. Kúpil totiž 50-% podiel v americkej firme Vought a aj v americko-talianskej spoločnosti Global Aeronautica, ktorá vyrába 60 % trupu B-787. Súčasne je aj veľkým dodávateľom veľkých častí lietadla z uhlíkových vlákien. Koncern Vought je jedným z hlavných vinníkov oneskorenia montáže prvých lietadiel B-787 Dreamliner, ktoré Boeing potrebuje na uskutočnenie všetkých predpísaných letových a iných skúšok, aby od úradov získal povolenie na jeho predaj zákazníkom.
Boeing o cene, ktorú zaplatil za získanie nových firiem do svojej skupiny, neuviedol nijaké údaje.
Dreamliner je prvým civilným dopravným lietadlom, ktorého trup a krídla majú byť z uhlíkových vlákien. Problémy Boeingu s modelom 787 by mali byť pod odborníkov varovaním pre konkurenčný Airbus, aby nezveril výrobu mnohých komponentov na vyvíjaní model A350 XWB subdodávateľom. Vedenie Airbusu v tomto prípade má stále v úmysle, aby bol podiel subdodávateľov na ňom asi 50-%.
Informoval o tom nemecký denník Financial Times Deutschland.