MINISTERSTVO DOPRAVY TRVÁ NA VYLÚČENÍ VIACERÝCH KONZORCIÍ Z PPP TENDRA

Megatender stojí na súde

Dodržanie sľubu vlády Roberta Fica jazdiť v roku 2010 medzi dvoma najväčšími mestami krajiny po diaľnici, už závisí aj od rozhodnutí súdov.

Ľubomír Vážny v roku 2005 o termíne dostavby diaľnice Bratislava – Košice do roku 2010 hovoril ako o nereálnom. Ako minister sa stotožnil s cieľom vlády stihnúť to. Teraz urobil krok, ktorý šance na rýchlu výstavbu diaľnic prudko znižuje.(Zdroj: ČTK)

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy minulý týždeň vlastným rozhodnutím zvýšilo riziko, že nedodrží plán vlády spojiť Košice a Bratislavu diaľnicou do roku 2010. Hrozí totiž, že štát vyberie dodávateľa rozhodujúcich 75 kilometrov nových diaľnic oveľa neskôr, ako plánoval.

Tender na balík úsekov medzi Martinom a Prešovom stojí po tom, čo minister Ľubomír Vážny odmietol prijať rozhodnutie Úradu pre verejné obstarávanie a do súťaže nevrátil podľa úradu nezákonne vylúčené konzorciá stavebných firiem.

Pokiaľ bratislavský krajský súd nerozhodne o tom, či bolo stanovisko Úradu pre verejné obstarávanie správne, a teda, či štát mal niektoré vylúčené konzorciá vrátiť do hry, je tender na najväčšiu zákazku v histórii Slovenska zastavený.

„Nevie sa ani odhadnúť, ako dlho bude súd rozhodovať,“ povedal hovorca súdu Pavol Adamčiak. Podobne advokát Marek Benedik: „Môže to trvať pár týždňov, ale pokojne aj pár rokov.“

Ministerstvo dopravy predpokladalo, že zmluvu s víťazným konzorciom uzavrie koncom leta tohto roku, čo by umožnilo začať stavebné práce ešte pred zimou. Štát napriek tomu termín dostavby v roku 2010 nepovažuje za stratený. „Zatiaľ termín rok 2010 držíme, pretože sa počítalo s určitými revíznymi postupmi,“ povedal pre ČTK hovorca ministerstva Marián Jánošík. Pôvodný harmonogram by teda bol dodržaný v prípade, že by rozhodnutie súdu trvalo naozaj len niekoľko týždňov, čo je rezerva, s ktorou štát pri plánovaní počítal.

O čo vlastne ide

Takzvaný prvý PPP tender bol vyhlásený v novembri minulého roka. Do finále postúpili dve konzorciá, štyri boli vylúčené pre nedodržanie podmienok. Ich spôsobilosť stavať náročné projekty nebola spochybnená ani neoficiálne, vyhodené boli pre formálne chyby. Francúzskej firme Eiffage napríklad neplatila ani jedna referencia, pretože človek, ktorý referencie v mene firmy spísal, nedodal potvrdenie, že môže vydávať také potvrdenia.

Ostali by len dvaja

Úrad zrušil pôvodné rozhodnutie ministerstva, pretože podľa neho nedostatočne zdôvodnilo vylúčenie rakúsko-nemeckého konzorcia firiem Alpine Bau, Hochtief a Western Carpathians Motorway Investors Company, ktoré sa odvolalo. Rezort dopravy sa podľa úradu dostatočne nezaoberal argumentom konzorcia o tom, že nemohlo predložiť požadované doklady a nahradiť ich čestnými vyhláseniami.

Ak by tender pokračoval tak, ako rozhodla komisia, vo finále by ostali konzorciá, ktorých členmi boli aj slovenské firmy Váhostav – SK, Doprastav, či dcéry švédskeho koncernu Skanska.

História tendra

15. november 2007 – vyhlásenie tendra

8. január 2008 – termín na podanie ponúk na účasť v tendri. Ponuky podalo 6 uchádzačov

29. január 2008 – komisia posunula do užšieho výberu dvoch uchádzačov

17. marec 2008 – rozhodnutie Úradu pre verejné obstarávanie o vrátení jedného z vylúčených konzorcií do tendra

27. marec – ministerstvo podalo žalobu na súd, v ktorej napadlo rozhodnutie úradu

jeseň 2008 – predpokladaný termín podpisu zmluvy s víťazom

(pef)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 671
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 759
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 169
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 742
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 619
  6. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 541
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 234
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 860
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 129
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 057

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Bankár: Sme hákliví na ľudí, čo chodia do banky vkladať peniaze

Martin Techman tvrdí, že polovica hypoték už čoskoro zdražie.

KOMENTÁRE

Keď sa z nájomného vraha stane Superstar

Scény pri prepustení Kajínka pripomínali skôr rockový koncert.

ŠPORT

Mourinho: Ajax nemal ani hrať Európsku ligu

Finále Európskej ligy bude mať sprísnené bezpečnostné opatrenia.

Neprehliadnite tiež

Bankár: Sme hákliví na ľudí, čo chodia do banky vkladať peniaze

Martin Techman tvrdí, že polovica hypoték už čoskoro zdražie.

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.