Európania si zvykajú podľa MasterCard na nákupy bez hraníc

BRATISLAVA 31. marca (SITA) - Používanie európskych debetných kariet Maestro pri medzinárodných platbách u maloobchodníkov sa v roku 2007 v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšilo o 24 %. Tak, ako si ...

BRATISLAVA 31. marca (SITA) - Používanie európskych debetných kariet Maestro pri medzinárodných platbách u maloobchodníkov sa v roku 2007 v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšilo o 24 %. Tak, ako si európski zákazníci zvykajú na nákupy bez hraníc, nárast používania debetných kariet sa rozširuje z tradičných miest, ako napr. benzínové stanice, aj do ďalších kategórií, ako sú supermarkety a oblečenie. Podľa spoločnosti MasterCard k týmto posunom v správaní spotrebiteľov prispieva taktiež jednotná oblasť pre platby v eurách, tzv. SEPA.

Ako ďalej informoval viceprezident MasterCard Europe pre SEPA Luke Olbrich, v Európe už vzniká jednotný trh, čo ukazuje, že SEPA sa netýka len zhruba troch percent transakcií, ktoré klienti uskutočňujú v zahraničí na dovolenke. "Pri vytváraní jednotného trhu môže zohrávať úlohu i to, že zákazníci v súčasnosti môžu slobodne cestovať cez hranice na každodenné nákupy", povedal Luke Olbrich. Z historického hľadiska majú majitelia kariet, podľa viceprezidenta MasterCard Europe pre debetné karty Erica Tomlinsona, tendenciu používať debetné karty počas dovolenky v južnej Európe. "Vzhľadom na to, že Európania začínajú cestovať po celom svete, pozorujeme nárast používania debetných kariet Maestro aj mimo starého kontinentu. V každej z takýchto krajín, ako napr. USA, Thajsko, Brazília a Maroko, sa zvýšil podiel celkového počtu použitia kariet Maestro na úkor tradičných európskych prázdninových destinácií, ako je Francúzsko, Španielsko a Portugalsko," skonštatoval Eric Tomlinson.

Posun nastal, podľa MasterCard, aj pri bezhotovostných platbách, pričom podiel transakcií realizovaných debetnými kartami u obchodníkov sa zvýšil na úkor výberov hotovosti z bankomatov. V roku 2007 sa prostredníctvom terminálov u obchodníkov uskutočnilo 42 % transakcií s európskymi debetnými kartami Maestro, v porovnaní s 37 % v roku 2005. Výbery hotovostí z bankomatov v roku 2007 činili 58 % transakcií v porovnaní so 63 % v roku 2005.

Spoločnosť MasterCard Europe je subjekt zodpovedný za riadenie obchodnej činnosti MasterCard Worldwide v Európe. MasterCard Europe spolupracuje s 51 európskymi krajinami, ktoré sú administratívne rozdelené do troch zákazníckych oblastí. MasterCard spracováva každoročne viac ako 14 mld. platieb a poskytuje analytické a poradenské služby finančným inštitúciám a obchodníkom. Prostredníctvom svojho portfólia značiek, medzi ktoré patrí MasterCard, Maestro a Cirrus, slúži MasterCard Worldwide spotrebiteľom a podnikom vo viac ako 210 krajinách.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 414
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 325
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 337
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 057
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 986
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 159
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 013
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 572
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 884
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 566

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop