Dôvodom sú poruchy na najmodernejšom systéme na odbavenie cestujúcich, ktoré sa ešte stále nepodarilo odstrániť. Od štvrtka 27. marca, kedy nový terminál uviedli do prevádzky, tak BA musela zrušiť 250 letov. Hovorca BA pripustil, že aj v nasledujúcich dňoch môže dôjsť k meškaniu či rušenou letov. Spoločnosť však dúfa, že už od pondelka 31. marca odletí 87 % lietadiel včas a že sa prevádzka postupne dostane do normálnych koľají.
Výstavba T5 začala v septembri 2002 a stála 4,5 miliardy GBP, v prepočte takmer 187 miliárd SKK. Terminál môže naraz prijať 50 lietadiel a batožinový systém by mal za hodinu vybaviť 12 000 batožín. Ročná kapacita T5 je 30 miliónov cestujúcich. Nová budova je najväčším zastrešeným priestorom v Británii. Informovala o tom agentúra DPA.
Chaos, ktorý spôsobila porucha batožinového systému na novom termináli T5 londýnskeho letiska Heathrow, bude spoločnosť British Airways (BA) pravdepodobne stáť 25 miliónov GBP, v prepočte viac ako 1 miliardu SKK.