SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Príjmy médií z reklamy vlani dosiahli 9,8 miliardy korún

Reálne výdavky na reklamu v médiách podľa odhadov časopisu Stratégie dosiahli za vlaňajšok takmer 9,8 mld. Sk. V medziročnom porovnaní to predstavuje ich nárast o 13,8 %. Najväčší objem reklamy pripadol na televízie, a to 43,1 %.

BRATISLAVA 30. marca (SITA) - Reálne výdavky na reklamu v médiách podľa odhadov časopisu Stratégie dosiahli za vlaňajšok takmer 9,8 mld. Sk. V medziročnom porovnaní to predstavuje ich nárast o 13,8 %. Ako ďalej na piatkovej tlačovej konferencii šéfredaktor Stratégií Martin Mazag pokračoval, najväčší objem reklamy pripadol na televízie, a to 43,1 %. Nasledovala ich tlač s 33,3-percentným podielom, out of home (outdoor a indoor) s 11,2 %, rádiá s 6,4 %, internet s 5,7 % a kinoreklama s 0,3-percentným podielom z reklamného objemu. Ako Mazag povedal, rast objemu peňazí vynaložených na reklamu v médiách zapríčinil najmä rast spotreby obyvateľov a silnejúca slovenská ekonomika.

Skryť Vypnúť reklamu

Televízie vlani získali z reklamy približne 4,22 mld. Sk, čo predstavuje medziročný nárast o 14 %, pričom sa potvrdila ich pozícia jasne dominantného mediatypu. Dlhodobým lídrom na televíznom trhu je pritom podľa Mazaga TV Markíza s 58-percentným podielom na trhu. Printové médiá vykázali medziročný nárast príjmov z reklamy vo výške 6,9 %, čo za minulý rok predstavovalo 3,26 mld. Sk. Najvýraznejšou udalosťou roka boli úspechy novovzniknutého denníka Plus 1 deň, pričom jeho reálne príjmy odhadujú odborníci v rozmedzí 70 až 100 mil. Sk. Ostatné denníky rástli v minulom roku minimálne (1 až 3%), avšak zvýšil sa záujem o magazíny, ktoré vlani rástli dvojciferne.

Out of home reklama v minulom roku presiahla miliardovú hranicu, keď podľa odhadu Stratégií dosiahla príjmy 1,1 mld. Sk, čo predstavuje medziročný takmer 20-percentný rast tohto segmentu. Hlavným ťahúňom je podľa Mazaga neustále budovanie nových plôch rôznych formátov, čo rozširuje ponuku nielen podľa formátov, ale aj lokácií. Naopak, slovenské rádiá majú za sebou rok nevýrazného rastu, a to 8,6 %. Slovenské rádiá spolu na reklame vlani zarobili približne 630 mil. Sk, pričom lídrom medzi rádiami bolo Rádio Expres s viac ako 10-percentným medziročným rastom a s objemom reklamy za vlaňajšok vo výške 265 mil. Sk. Naproti tomu, očakávania odborníkov prekročil internet s medziročným 60-percentným rastom. Odhady vlaňajších výdavkov do tohto mediatypu hovoria o 560 mil. Sk.

Skryť Vypnúť reklamu

Prognóza na tento rok vyznieva podľa Mazaga optimisticky, pričom predpokladá medziročný nárast reklamného trhu o minimálne 11 %. Ďalší rast sa očakáva v segmente televízií, očakávané športové udalosti by mohli o niečo zlepšiť i výkonnosť STV. "Tento rok by internet mohol po prvýkrát predbehnúť rádiá," prognózoval Mazag, pričom sa rast tohto segmentu odhaduje na 40 %. Z pohľadu udalostí budú pozitívne ovplyvňovať rast reklamného trhu dva očakávané rebrandingy (ČSOB a VÚB banka), nemalé očakávania sa spájajú s blížiacim sa prijatím eura, a to najmä v oblasti zvýšeného dopytu po finančných službách a nehnuteľnostiach.

Stratégie analyzujú vývoj slovenského reklamného trhu už od roku 1996 s ambíciou čo najpresnejšie odhadnúť koľko prostriedkov zadávatelia reklamy investovali do jednotlivých médií za reklamu. Základom analýzy sú údaje o čistých tržbách médií. Pri ich absencii používajú Stratégie kvalifikované odhady na základe vlastných odhadových vzorcov, údaje z mediálnych agentúr a z konzultácií s odborníkmi. Do analýzy sú zaradené štyri televízie, 54 najvýznamnejších slovenských vydavateľstiev, sedem rádií plus siete regionálnych a lokálnych staníc a 24 najvýznamnejších outdoorových a indoorových spoločností. V časti internet vychádza analýza z odhadov Asociácie internetových médií a odhadov mediálnych agentúr.

Skryť Vypnúť reklamu


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  2. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  5. Hygge ako životný štýl
  6. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  7. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  8. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 451
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 39 321
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 12 759
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 827
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 131
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 120
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 449
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 276
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 098
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 991
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pozrite si najnovší prieskum preferencií politických strán.

4 h
Minister vnútra SR Roman Mikulec, predseda vlády SR Igor Matovič a minister zdravotníctva SR Marek Krajčí počas tlačového brífingu k vyhodnoteniu doterajších výsledkov celoplošného skríningu na ochorenie COVID-19.

Na Slovensku prebieha plošné testovanie. PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 236-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 068 obetí.

11 h
Petra Vlhová nedokončila super-G v Crans Montane.

Slovenka v super-G vypadla.

3 h
Matúš Krčmárik.

Navaľnyj uspel jednoduchým obrazom.

3 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Trh rezidenčných nehnuteľností v USA zaznamenal rýchly rast.

59m
Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

INDEX zosumarizoval, čo spája 15 mien z veľkého biznisu.

5 h

Londýnske City sa musí pripraviť na to, prichádza zmena.

5 h
Boeing 777X

Prvý skúšobný let absolvovalo obrovské lietadlo vlani v januári.

10 h