Príjmy médií z reklamy vlani dosiahli 9,8 miliardy korún

Reálne výdavky na reklamu v médiách podľa odhadov časopisu Stratégie dosiahli za vlaňajšok takmer 9,8 mld. Sk. V medziročnom porovnaní to predstavuje ich nárast o 13,8 %. Najväčší objem reklamy pripadol na televízie, a to 43,1 %.

BRATISLAVA 30. marca (SITA) - Reálne výdavky na reklamu v médiách podľa odhadov časopisu Stratégie dosiahli za vlaňajšok takmer 9,8 mld. Sk. V medziročnom porovnaní to predstavuje ich nárast o 13,8 %. Ako ďalej na piatkovej tlačovej konferencii šéfredaktor Stratégií Martin Mazag pokračoval, najväčší objem reklamy pripadol na televízie, a to 43,1 %. Nasledovala ich tlač s 33,3-percentným podielom, out of home (outdoor a indoor) s 11,2 %, rádiá s 6,4 %, internet s 5,7 % a kinoreklama s 0,3-percentným podielom z reklamného objemu. Ako Mazag povedal, rast objemu peňazí vynaložených na reklamu v médiách zapríčinil najmä rast spotreby obyvateľov a silnejúca slovenská ekonomika.

Televízie vlani získali z reklamy približne 4,22 mld. Sk, čo predstavuje medziročný nárast o 14 %, pričom sa potvrdila ich pozícia jasne dominantného mediatypu. Dlhodobým lídrom na televíznom trhu je pritom podľa Mazaga TV Markíza s 58-percentným podielom na trhu. Printové médiá vykázali medziročný nárast príjmov z reklamy vo výške 6,9 %, čo za minulý rok predstavovalo 3,26 mld. Sk. Najvýraznejšou udalosťou roka boli úspechy novovzniknutého denníka Plus 1 deň, pričom jeho reálne príjmy odhadujú odborníci v rozmedzí 70 až 100 mil. Sk. Ostatné denníky rástli v minulom roku minimálne (1 až 3%), avšak zvýšil sa záujem o magazíny, ktoré vlani rástli dvojciferne.

Out of home reklama v minulom roku presiahla miliardovú hranicu, keď podľa odhadu Stratégií dosiahla príjmy 1,1 mld. Sk, čo predstavuje medziročný takmer 20-percentný rast tohto segmentu. Hlavným ťahúňom je podľa Mazaga neustále budovanie nových plôch rôznych formátov, čo rozširuje ponuku nielen podľa formátov, ale aj lokácií. Naopak, slovenské rádiá majú za sebou rok nevýrazného rastu, a to 8,6 %. Slovenské rádiá spolu na reklame vlani zarobili približne 630 mil. Sk, pričom lídrom medzi rádiami bolo Rádio Expres s viac ako 10-percentným medziročným rastom a s objemom reklamy za vlaňajšok vo výške 265 mil. Sk. Naproti tomu, očakávania odborníkov prekročil internet s medziročným 60-percentným rastom. Odhady vlaňajších výdavkov do tohto mediatypu hovoria o 560 mil. Sk.

Prognóza na tento rok vyznieva podľa Mazaga optimisticky, pričom predpokladá medziročný nárast reklamného trhu o minimálne 11 %. Ďalší rast sa očakáva v segmente televízií, očakávané športové udalosti by mohli o niečo zlepšiť i výkonnosť STV. "Tento rok by internet mohol po prvýkrát predbehnúť rádiá," prognózoval Mazag, pričom sa rast tohto segmentu odhaduje na 40 %. Z pohľadu udalostí budú pozitívne ovplyvňovať rast reklamného trhu dva očakávané rebrandingy (ČSOB a VÚB banka), nemalé očakávania sa spájajú s blížiacim sa prijatím eura, a to najmä v oblasti zvýšeného dopytu po finančných službách a nehnuteľnostiach.

Stratégie analyzujú vývoj slovenského reklamného trhu už od roku 1996 s ambíciou čo najpresnejšie odhadnúť koľko prostriedkov zadávatelia reklamy investovali do jednotlivých médií za reklamu. Základom analýzy sú údaje o čistých tržbách médií. Pri ich absencii používajú Stratégie kvalifikované odhady na základe vlastných odhadových vzorcov, údaje z mediálnych agentúr a z konzultácií s odborníkmi. Do analýzy sú zaradené štyri televízie, 54 najvýznamnejších slovenských vydavateľstiev, sedem rádií plus siete regionálnych a lokálnych staníc a 24 najvýznamnejších outdoorových a indoorových spoločností. V časti internet vychádza analýza z odhadov Asociácie internetových médií a odhadov mediálnych agentúr.



Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 370
  2. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 4 872
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 726
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 844
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 659
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 125
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 070
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 000
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 016
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 915

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico z rezervy doprial hokeju aj obci, v ktorej vyrastal

Z rezervy predsedu vlády Robert Fico opäť prispel aj Starej Bystrici, kde je starostom poslanec Smeru.

DOMOV

Čudne rozdelené peniaze siahajú ku Kaliňákovmu známemu

Highchem nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.

KOMENTÁRE

Dankove snahy sú vážnym zásahom do dôležitých politických slobôd

Slovenskí politici nechcú skladať účty.

DOMOV

Sieť čelí exekúciám, dlžoby nespláca ani SDKÚ

Sieť nezaplatila vyše 500-tisíc eur, pre ktoré ju naháňajú exekútori.

Neprehliadnite tiež

Británia plánuje od roku 2040 zakázať nové naftové a benzínové autá

Plán je súčasťou komplexnej stratégie ochrany ovzdušia, ktorú musí britská vláda pripraviť na základe rozhodnutia súdu.

Brusel chce regulovať hranolčeky, môžu chutiť inak

Hranolčeky nezakážu. Únia len rokuje o nariadení, ktoré obmedzí teplotu fritovania zemiakov. Chuť hranolčekov to môže zmeniť.

Zadržaný manažér VW v kauze emisií chce priznať vinu

Schmidta zatkli začiatkom januára na Floride.

Bratislava môže dostať novú linku, v Maďarsku vznikli nové aerolinky

Aerolínie založil honorárny konzul Maďarska na Srí Lanke, pôvodne chcel lietať dlhé trasy do Číny či Thajska.