Príjmy médií z reklamy vlani dosiahli 9,8 miliardy korún

Reálne výdavky na reklamu v médiách podľa odhadov časopisu Stratégie dosiahli za vlaňajšok takmer 9,8 mld. Sk. V medziročnom porovnaní to predstavuje ich nárast o 13,8 %. Najväčší objem reklamy pripadol na televízie, a to 43,1 %.

BRATISLAVA 30. marca (SITA) - Reálne výdavky na reklamu v médiách podľa odhadov časopisu Stratégie dosiahli za vlaňajšok takmer 9,8 mld. Sk. V medziročnom porovnaní to predstavuje ich nárast o 13,8 %. Ako ďalej na piatkovej tlačovej konferencii šéfredaktor Stratégií Martin Mazag pokračoval, najväčší objem reklamy pripadol na televízie, a to 43,1 %. Nasledovala ich tlač s 33,3-percentným podielom, out of home (outdoor a indoor) s 11,2 %, rádiá s 6,4 %, internet s 5,7 % a kinoreklama s 0,3-percentným podielom z reklamného objemu. Ako Mazag povedal, rast objemu peňazí vynaložených na reklamu v médiách zapríčinil najmä rast spotreby obyvateľov a silnejúca slovenská ekonomika.

Televízie vlani získali z reklamy približne 4,22 mld. Sk, čo predstavuje medziročný nárast o 14 %, pričom sa potvrdila ich pozícia jasne dominantného mediatypu. Dlhodobým lídrom na televíznom trhu je pritom podľa Mazaga TV Markíza s 58-percentným podielom na trhu. Printové médiá vykázali medziročný nárast príjmov z reklamy vo výške 6,9 %, čo za minulý rok predstavovalo 3,26 mld. Sk. Najvýraznejšou udalosťou roka boli úspechy novovzniknutého denníka Plus 1 deň, pričom jeho reálne príjmy odhadujú odborníci v rozmedzí 70 až 100 mil. Sk. Ostatné denníky rástli v minulom roku minimálne (1 až 3%), avšak zvýšil sa záujem o magazíny, ktoré vlani rástli dvojciferne.

Out of home reklama v minulom roku presiahla miliardovú hranicu, keď podľa odhadu Stratégií dosiahla príjmy 1,1 mld. Sk, čo predstavuje medziročný takmer 20-percentný rast tohto segmentu. Hlavným ťahúňom je podľa Mazaga neustále budovanie nových plôch rôznych formátov, čo rozširuje ponuku nielen podľa formátov, ale aj lokácií. Naopak, slovenské rádiá majú za sebou rok nevýrazného rastu, a to 8,6 %. Slovenské rádiá spolu na reklame vlani zarobili približne 630 mil. Sk, pričom lídrom medzi rádiami bolo Rádio Expres s viac ako 10-percentným medziročným rastom a s objemom reklamy za vlaňajšok vo výške 265 mil. Sk. Naproti tomu, očakávania odborníkov prekročil internet s medziročným 60-percentným rastom. Odhady vlaňajších výdavkov do tohto mediatypu hovoria o 560 mil. Sk.

Prognóza na tento rok vyznieva podľa Mazaga optimisticky, pričom predpokladá medziročný nárast reklamného trhu o minimálne 11 %. Ďalší rast sa očakáva v segmente televízií, očakávané športové udalosti by mohli o niečo zlepšiť i výkonnosť STV. "Tento rok by internet mohol po prvýkrát predbehnúť rádiá," prognózoval Mazag, pričom sa rast tohto segmentu odhaduje na 40 %. Z pohľadu udalostí budú pozitívne ovplyvňovať rast reklamného trhu dva očakávané rebrandingy (ČSOB a VÚB banka), nemalé očakávania sa spájajú s blížiacim sa prijatím eura, a to najmä v oblasti zvýšeného dopytu po finančných službách a nehnuteľnostiach.

Stratégie analyzujú vývoj slovenského reklamného trhu už od roku 1996 s ambíciou čo najpresnejšie odhadnúť koľko prostriedkov zadávatelia reklamy investovali do jednotlivých médií za reklamu. Základom analýzy sú údaje o čistých tržbách médií. Pri ich absencii používajú Stratégie kvalifikované odhady na základe vlastných odhadových vzorcov, údaje z mediálnych agentúr a z konzultácií s odborníkmi. Do analýzy sú zaradené štyri televízie, 54 najvýznamnejších slovenských vydavateľstiev, sedem rádií plus siete regionálnych a lokálnych staníc a 24 najvýznamnejších outdoorových a indoorových spoločností. V časti internet vychádza analýza z odhadov Asociácie internetových médií a odhadov mediálnych agentúr.



Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 201
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 8 314
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 658
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 859
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 611
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 313
  7. Kam do tepla v januári? 2 292
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 055
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 216
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 207

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Exekučná amnestia sa blíži, štát by odpúšťal dlhy

V poisťovni Dôvera chce dlhy odpustiť štyritisíc ľudí. Či sa s Unionom pripoja k amnestii, ktorú pripravuje štát, zatiaľ nepovedali.

DOMOV

Dobré ráno: Z úst im išli retiazky a klince, opisuje prácu exorcista

Exorcistu vyberie biskup, musí byť kňaz.

KOMENTÁRE

Exekučné amnestie sú nový morálny hazard

Možno do oddlžovania idú s najlepšími úmyslami, ale dopadne to ako vždy.

KULTÚRA

Woody Allen možno nakrútil svoj posledný film

Herci sa hanbia pred jeho adoptívnou dcérou, ktorá tvrdí, že ju zneužíval.

Neprehliadnite tiež

Sedadlá pre Boeing? Trenčín by ich mohol vyvíjať (rozhovor)

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel. Chce však vstúpiť do leteckého biznisu.

Chýbajú im tisíce ľudí. Dovoľte nám najímať cudzincov, kričia automobilky

Zväz automobilového priemyslu varuje, že tento rok bude kritický. Prístup vlády rozhodne, ako veľmi tu budú koncerny rozširovať investície.

Európska komisia sa zameria na boj proti plastom, musia sa dať recyklovať

Európska komisia vydala smernicu, ktorá ukladá úlohy do roku 2030.

Staviteľovi tunela Višňové hrozí pokuta za meškanie

Tunel mal byť prerazený do konca roka 2017, NDS začala konať.