SME
Nedeľa, 19. september, 2021 | Meniny má KonštantínKrížovkyKrížovky

Príjmy médií z reklamy vlani dosiahli 9,8 miliardy korún

Reálne výdavky na reklamu v médiách podľa odhadov časopisu Stratégie dosiahli za vlaňajšok takmer 9,8 mld. Sk. V medziročnom porovnaní to predstavuje ich nárast o 13,8 %. Najväčší objem reklamy pripadol na televízie, a to 43,1 %.

BRATISLAVA 30. marca (SITA) - Reálne výdavky na reklamu v médiách podľa odhadov časopisu Stratégie dosiahli za vlaňajšok takmer 9,8 mld. Sk. V medziročnom porovnaní to predstavuje ich nárast o 13,8 %. Ako ďalej na piatkovej tlačovej konferencii šéfredaktor Stratégií Martin Mazag pokračoval, najväčší objem reklamy pripadol na televízie, a to 43,1 %. Nasledovala ich tlač s 33,3-percentným podielom, out of home (outdoor a indoor) s 11,2 %, rádiá s 6,4 %, internet s 5,7 % a kinoreklama s 0,3-percentným podielom z reklamného objemu. Ako Mazag povedal, rast objemu peňazí vynaložených na reklamu v médiách zapríčinil najmä rast spotreby obyvateľov a silnejúca slovenská ekonomika.

Skryť Vypnúť reklamu

Televízie vlani získali z reklamy približne 4,22 mld. Sk, čo predstavuje medziročný nárast o 14 %, pričom sa potvrdila ich pozícia jasne dominantného mediatypu. Dlhodobým lídrom na televíznom trhu je pritom podľa Mazaga TV Markíza s 58-percentným podielom na trhu. Printové médiá vykázali medziročný nárast príjmov z reklamy vo výške 6,9 %, čo za minulý rok predstavovalo 3,26 mld. Sk. Najvýraznejšou udalosťou roka boli úspechy novovzniknutého denníka Plus 1 deň, pričom jeho reálne príjmy odhadujú odborníci v rozmedzí 70 až 100 mil. Sk. Ostatné denníky rástli v minulom roku minimálne (1 až 3%), avšak zvýšil sa záujem o magazíny, ktoré vlani rástli dvojciferne.

Out of home reklama v minulom roku presiahla miliardovú hranicu, keď podľa odhadu Stratégií dosiahla príjmy 1,1 mld. Sk, čo predstavuje medziročný takmer 20-percentný rast tohto segmentu. Hlavným ťahúňom je podľa Mazaga neustále budovanie nových plôch rôznych formátov, čo rozširuje ponuku nielen podľa formátov, ale aj lokácií. Naopak, slovenské rádiá majú za sebou rok nevýrazného rastu, a to 8,6 %. Slovenské rádiá spolu na reklame vlani zarobili približne 630 mil. Sk, pričom lídrom medzi rádiami bolo Rádio Expres s viac ako 10-percentným medziročným rastom a s objemom reklamy za vlaňajšok vo výške 265 mil. Sk. Naproti tomu, očakávania odborníkov prekročil internet s medziročným 60-percentným rastom. Odhady vlaňajších výdavkov do tohto mediatypu hovoria o 560 mil. Sk.

Skryť Vypnúť reklamu

Prognóza na tento rok vyznieva podľa Mazaga optimisticky, pričom predpokladá medziročný nárast reklamného trhu o minimálne 11 %. Ďalší rast sa očakáva v segmente televízií, očakávané športové udalosti by mohli o niečo zlepšiť i výkonnosť STV. "Tento rok by internet mohol po prvýkrát predbehnúť rádiá," prognózoval Mazag, pričom sa rast tohto segmentu odhaduje na 40 %. Z pohľadu udalostí budú pozitívne ovplyvňovať rast reklamného trhu dva očakávané rebrandingy (ČSOB a VÚB banka), nemalé očakávania sa spájajú s blížiacim sa prijatím eura, a to najmä v oblasti zvýšeného dopytu po finančných službách a nehnuteľnostiach.

Stratégie analyzujú vývoj slovenského reklamného trhu už od roku 1996 s ambíciou čo najpresnejšie odhadnúť koľko prostriedkov zadávatelia reklamy investovali do jednotlivých médií za reklamu. Základom analýzy sú údaje o čistých tržbách médií. Pri ich absencii používajú Stratégie kvalifikované odhady na základe vlastných odhadových vzorcov, údaje z mediálnych agentúr a z konzultácií s odborníkmi. Do analýzy sú zaradené štyri televízie, 54 najvýznamnejších slovenských vydavateľstiev, sedem rádií plus siete regionálnych a lokálnych staníc a 24 najvýznamnejších outdoorových a indoorových spoločností. V časti internet vychádza analýza z odhadov Asociácie internetových médií a odhadov mediálnych agentúr.

Skryť Vypnúť reklamu


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  3. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  4. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  5. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  6. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  8. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  9. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  10. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 7 508
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 6 711
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 5 908
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 298
  5. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 933
  6. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 2 880
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 856
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 322
  9. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 1 936
  10. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 817
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V škole v Plešivci je v karanténe aj 30 percent učiteľov na druhom stupni.


17. sep
Eduard Žitňanský

Pretože inflácia straší všetkých, všetci sa pýtajú na príčiny rastu cien.


17. sep
Ženy protestujú proti obmedzeniu interrupcií v Texase.

Snahy započalo KDH už v 90. rokoch.


14. sep
Zasadacia miestnosť.

Zamestnancov lákajú modernejšie priestory.


15. sep

Neprehliadnite tiež

Česká Poslanecká snemovňa

Najviac si polepší prezident.


TASR 4 h
V obľúbenej reštaurácii si pri obede neposedíte. Tie, čo nezavreli, dovezú jedlo k zákazníkovi alebo umožňujú osobný odber.

Obmedzenie pohybu spôsobilo zemetrasenie v pohostinstve.


TASR 13 h
Amazon.

Amazon chce dokončiť centrum do roku 2023.


TASR 13 h
Ilustračné foto

O cestovanie a služby cestovných kancelárií bol väčší záujem.


TASR 15 h
Skryť Zatvoriť reklamu