Príjmy médií z reklamy stúpli o 14 percent

Najväčší záujem pretrval o reklamu v televízii, najrýchlejší nárast naopak zaznamenala v minulom roku internetová reklama. Tento rok by mal rast príjmov z reklamy pokračovať.

Bratislava 28. marca (ČTK) - Príjmy slovenských médií z reklamy vlani stúpli o 13,8 percenta na 9,8 miliardy korún. Vyplýva to z údajov, ktoré dnes zverejnil odborný mesačník Stratégie.

"Výkonná ekonomika bude i v tomto roku podnecovať vyššiu spotrebu, v dôsledku čoho by mal reklamný trh narásť o ďalších minimálne 11 percent," uviedli Stratégie. Rast trhu by mal podporiť napríklad vyšší dopyt po finančných službách či nehnuteľnostiach pre plánované prijatie eura od januára alebo očakávaná zmena názvu a loga dvoch bánk.

Športové podujatia ako majstrovstvá sveta v hokeji, majstrovstvá Európy vo futbale či letná olympiáda v Pekingu výdavky na reklamu podľa mesačníka výrazne neovplyvnia. Dôvodom je neúčasť slovenských športovcov na futbalovom šampionáte alebo vysielacie časy prenosov.

Z celého reklamného koláča si vlani televízie ukrojili najviac, 4,22 miliardy korún pri medziročnom náraste o 14,1 percenta. Lídrom medzi stanicami zostala TV Markíza s nadpolovičným podielom, ktorú nasledovali TV Joj, verejnoprávna Slovenská televízia a TA3.

Na reklamu v tlači smerovalo 3,26 miliardy korún, čo je oproti roku 2006 o 6,9 percenta viac. Vzrástla hlavne reklama v magazínoch, denníky zaznamenali len mierne zvýšenie. Vonkajšia reklama, ktorá zahŕňa napríklad bilbordy, vykázala asi pätinový nárast na 1,1 miliardy korún. Pomalšie rástla reklama v rádiách, a to o 8,6 percenta na 630 miliónov korún.

Najvýraznejšie si polepšila reklama na internete, ktorá zaznamenala 64,7-percentný nárast na 560 miliónov korún. O necelú tretinu stúpla reklama v kinách, a to na 26 miliónov Sk.

Odlišné údaje o reklamnom trhu za vlaňajšok zverejnila spoločnosť TNS SK, podľa ktorej objem reklamy v slovenských médiách vlani stúpol o 15,9 percenta na 40,68 miliardy Sk. Ide však o hrubé výdavky na reklamu, ktoré nezohľadňujú rôzne bonusy a zľavy.

Najväčšími zadávateľmi reklamy boli v minulom roku telekomunikačné spoločnosti a výrobcovia rýchloobrátkového tovaru. Na prvých troch priečkach sa umiestnili mobilní operátori T-Mobile, Orange a Telefónica O2. Výdavky týchto troch firiem na reklamu podľa TNS SK dosiahli takmer šesť miliárd korún.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 610
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 484
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 6 052
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 007
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 122
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 620
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 315
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 279
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 212
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 686

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan, Sagan a opäť Sagan. Chlapec bez nervov je tretí raz majstrom sveta

Pre mňa je to neuveriteľné, výnimočné, vravel slovenský cyklista.

ŠPORT

Titul venoval Sagan manželke a šampiónovi, ktorý zahynul

Využil jedinú šancu, ktorú mal. Má tretí titul majstra sveta.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.