SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Príjmy médií z reklamy stúpli o 14 percent

Najväčší záujem pretrval o reklamu v televízii, najrýchlejší nárast naopak zaznamenala v minulom roku internetová reklama. Tento rok by mal rast príjmov z reklamy pokračovať.

Bratislava 28. marca (ČTK) - Príjmy slovenských médií z reklamy vlani stúpli o 13,8 percenta na 9,8 miliardy korún. Vyplýva to z údajov, ktoré dnes zverejnil odborný mesačník Stratégie.

"Výkonná ekonomika bude i v tomto roku podnecovať vyššiu spotrebu, v dôsledku čoho by mal reklamný trh narásť o ďalších minimálne 11 percent," uviedli Stratégie. Rast trhu by mal podporiť napríklad vyšší dopyt po finančných službách či nehnuteľnostiach pre plánované prijatie eura od januára alebo očakávaná zmena názvu a loga dvoch bánk.

Skryť Vypnúť reklamu

Športové podujatia ako majstrovstvá sveta v hokeji, majstrovstvá Európy vo futbale či letná olympiáda v Pekingu výdavky na reklamu podľa mesačníka výrazne neovplyvnia. Dôvodom je neúčasť slovenských športovcov na futbalovom šampionáte alebo vysielacie časy prenosov.

Z celého reklamného koláča si vlani televízie ukrojili najviac, 4,22 miliardy korún pri medziročnom náraste o 14,1 percenta. Lídrom medzi stanicami zostala TV Markíza s nadpolovičným podielom, ktorú nasledovali TV Joj, verejnoprávna Slovenská televízia a TA3.

Na reklamu v tlači smerovalo 3,26 miliardy korún, čo je oproti roku 2006 o 6,9 percenta viac. Vzrástla hlavne reklama v magazínoch, denníky zaznamenali len mierne zvýšenie. Vonkajšia reklama, ktorá zahŕňa napríklad bilbordy, vykázala asi pätinový nárast na 1,1 miliardy korún. Pomalšie rástla reklama v rádiách, a to o 8,6 percenta na 630 miliónov korún.

Skryť Vypnúť reklamu

Najvýraznejšie si polepšila reklama na internete, ktorá zaznamenala 64,7-percentný nárast na 560 miliónov korún. O necelú tretinu stúpla reklama v kinách, a to na 26 miliónov Sk.

Odlišné údaje o reklamnom trhu za vlaňajšok zverejnila spoločnosť TNS SK, podľa ktorej objem reklamy v slovenských médiách vlani stúpol o 15,9 percenta na 40,68 miliardy Sk. Ide však o hrubé výdavky na reklamu, ktoré nezohľadňujú rôzne bonusy a zľavy.

Najväčšími zadávateľmi reklamy boli v minulom roku telekomunikačné spoločnosti a výrobcovia rýchloobrátkového tovaru. Na prvých troch priečkach sa umiestnili mobilní operátori T-Mobile, Orange a Telefónica O2. Výdavky týchto troch firiem na reklamu podľa TNS SK dosiahli takmer šesť miliárd korún.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 838
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 23 932
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 924
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 152
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 704
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 623
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 478
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 383
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 375
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 234
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Daniel Lipšic.

Krajniak a Lipšic sa poznajú dekády.

8 h

Má jeden z kandidátov aj špeciálne zaobchádzanie?

5 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Francúzsko podporuje Grécko v spore o námorné hranice v Egejskom a Stredozemnom mori.

7 h
Ilustračná fotografia.

Automobilka musí odškodniť majiteľov áut s nelegálnym softvérom.

8 h
Ilustračné foto

Koncern Alphabet sa k správe zatiaľ nevyjadril.

8 h
Ilustračná fotografia.

Žiadateľ musí splniť niekoľko podmienok.

9 h