Príjmy médií z reklamy stúpli o 14 percent

Najväčší záujem pretrval o reklamu v televízii, najrýchlejší nárast naopak zaznamenala v minulom roku internetová reklama. Tento rok by mal rast príjmov z reklamy pokračovať.

Bratislava 28. marca (ČTK) - Príjmy slovenských médií z reklamy vlani stúpli o 13,8 percenta na 9,8 miliardy korún. Vyplýva to z údajov, ktoré dnes zverejnil odborný mesačník Stratégie.

"Výkonná ekonomika bude i v tomto roku podnecovať vyššiu spotrebu, v dôsledku čoho by mal reklamný trh narásť o ďalších minimálne 11 percent," uviedli Stratégie. Rast trhu by mal podporiť napríklad vyšší dopyt po finančných službách či nehnuteľnostiach pre plánované prijatie eura od januára alebo očakávaná zmena názvu a loga dvoch bánk.

Športové podujatia ako majstrovstvá sveta v hokeji, majstrovstvá Európy vo futbale či letná olympiáda v Pekingu výdavky na reklamu podľa mesačníka výrazne neovplyvnia. Dôvodom je neúčasť slovenských športovcov na futbalovom šampionáte alebo vysielacie časy prenosov.

Z celého reklamného koláča si vlani televízie ukrojili najviac, 4,22 miliardy korún pri medziročnom náraste o 14,1 percenta. Lídrom medzi stanicami zostala TV Markíza s nadpolovičným podielom, ktorú nasledovali TV Joj, verejnoprávna Slovenská televízia a TA3.

Na reklamu v tlači smerovalo 3,26 miliardy korún, čo je oproti roku 2006 o 6,9 percenta viac. Vzrástla hlavne reklama v magazínoch, denníky zaznamenali len mierne zvýšenie. Vonkajšia reklama, ktorá zahŕňa napríklad bilbordy, vykázala asi pätinový nárast na 1,1 miliardy korún. Pomalšie rástla reklama v rádiách, a to o 8,6 percenta na 630 miliónov korún.

Najvýraznejšie si polepšila reklama na internete, ktorá zaznamenala 64,7-percentný nárast na 560 miliónov korún. O necelú tretinu stúpla reklama v kinách, a to na 26 miliónov Sk.

Odlišné údaje o reklamnom trhu za vlaňajšok zverejnila spoločnosť TNS SK, podľa ktorej objem reklamy v slovenských médiách vlani stúpol o 15,9 percenta na 40,68 miliardy Sk. Ide však o hrubé výdavky na reklamu, ktoré nezohľadňujú rôzne bonusy a zľavy.

Najväčšími zadávateľmi reklamy boli v minulom roku telekomunikačné spoločnosti a výrobcovia rýchloobrátkového tovaru. Na prvých troch priečkach sa umiestnili mobilní operátori T-Mobile, Orange a Telefónica O2. Výdavky týchto troch firiem na reklamu podľa TNS SK dosiahli takmer šesť miliárd korún.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  2. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  3. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  4. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  5. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  6. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  7. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  8. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  10. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 494
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 281
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 830
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 688
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 781
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 405
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 173
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 681
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 156
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 643

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Z islamu sa stala kolektívna neuróza (píše Michal Havran)

Ten nešťastný islam domotal Slováčikov, debatujeme o ňom do omrzenia v čase robotizácie a editovania ľudského genómu, v čase, keď máme šance aj na lepšiu budúcnosť.

DOMOV

Poliaci a Švédi čistia Európu od slovenských zbraní

Poliaci rozbili gang pašujúci slovenské zbrane, Švédi na prípade pracujú.

Neprehliadnite tiež

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.

Ceny ropy vzrástli

Trhy zareagovali na pokles zásob komodity v USA.

Ex-manažér koncernu ABB spreneveril sto miliónov dolárov

Motívom trestnej činnosti bolo zrejme "iba" osobné obohatenie.

Amazon ruší poplatky za dopravu, posielať balíčky bude zadarmo

Firma je jeden z naj­väč­ších e-sho­pov na svete so širokou ponukou sortimentu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop