Londýn 28. marca (TASR)- Tisícky cestujúcich, ktorí odlietajú z nového piateho terminálu T5 londýnskeho letiska Heathrow, už druhý deň čelia chaosu. Lietadlá meškajú, niektoré lety sa rušia a batožina sa aj naďalej stráca v dôsledku zlyhania automatického batožinového systému.
Hovorca leteckej spoločnosti British Airways (BA), ktorá zatiaľ ako jediná využíva moderný terminál, potvrdil, že spoločnosť dnes ráno zrušila 20 % letov z T5. Väčšinou išlo o domáce linky a lety do Európy na krátku vzdialenosť. BA cestujúcim odporúčajú, aby si pred príchodom na letisko skontrolovali na internete, či ich let nebol zrušený.
Tisícky cestujúcich zasiahol chaos, ktorý vypukol na letisku vo štvrtok, v prvý deň uvedenia T5 do prevádzky. Mnohí z nich museli stráviť noc v londýnskych hoteloch, ďalší na dlážke v novej modernej budove T5.
British Airways napriek problémom s batožinovým systémom naďalej plánuje odbaviť 80 % odletov z novej budovy. Výstavba T5 začala v septembri 2002 a stála 4,5 miliardy GBP, v prepočte takmer 187 miliárd SKK. Terminál môže naraz prijať 50 lietadiel a batožinový systém by mal za hodinu vybaviť 12 000 batožín. Ročná kapacita T5 je 30 miliónov cestujúcich. Nová budova je najväčším zastrešeným priestorom v Británii.
Informovala o tom agentúra DPA.