V rumunskej Dacii sa štrajkuje kvôli nízkym mzdám

Asi 7 500 zamestnancov Automobile Dacia, rumunskej dcéry francúzskeho Renaultu, vstúpilo dnes ráno v Pitešti do štrajku za zvýšenie miezd. Vedenie závodu im navrhlo ich rast o vyše 10 %, ale odborári žiadajú pridať takmer 50 %.

Bukurešť 24. marca (TASR) - V súčasnosti je priemerný mesačný plat pracovníka závodu 400 EUR, v prepočte 13 000 SKK.

Renault vyrába v rumunskom závode lacný model Dacia Logan. Vlani jeho výroba dosiahla 230 000 vozidiel a tento rok má vzrásť kapacita liniek na 350 000 automobilov.

Termín ukončenia štrajku nie je zatiaľ známy. Odborársky predák Nicolae Pavelescu uviedol, že ten bude závisieť od toho, či zamestnávateľ splní mzdové požiadavky zamestnancov.

V Pitešti sa denne vyrába v trojzmennej prevádzke 1 300 Dacií a denná hodnota produkcie závodu dosahuje 8,5 milióna EUR. Rompres uviedol, že od polovice januára každých 52 sekúnd schádza z výrobných liniek jedno vozidlo.

Článok pokračuje pod video reklamou

Informovali o tom agentúry DPA a Rompres.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  2. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  3. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  4. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  5. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  6. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  7. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  9. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  10. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 253
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 21 144
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 16 162
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 022
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 10 747
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 8 080
  7. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 6 571
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 211
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 165
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 5 006

Téma: Dacia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Renault

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Slovenskí penzisti budú aj naďalej chorí a chudobní

Žiaden dôchodkový strop nepomôže. Toto je vysvetlenie.

ŠPORT

Najťažší a najvyšší. Belgický rekordér má famózne čísla

Belgicko sa presadilo až v druhom polčase.

Neprehliadnite tiež

Matečná: Rokovania o poľnohospodárskej politike Únie budú náročné

Matečná upozornila, že pre Radu je neprijateľné zníženie financovania agropolitiky.

Európska centrálna banka by mohla zvýšiť úrokové sadzby na jeseň 2019

ECB drží kľúčový úrok na rekordnom minime nula percent od marca 2016.

Mestá už môžu vykázať staré autá z centier, ale veľmi nechcú

Ministerstvo životného prostredia vytvorilo priestor, aby mestské a obecné samosprávy vytvárali zóny s nízkymi emisiami.

Pes je bytosť. Treba aj zaň platiť do fondu opráv?

Ak by boli zvieratá na úrovni ľudí, mali by viac práv aj povinností. To sa ešte nestalo.