Američania minú počas Veľkej noci 14 miliárd dolárov

Napriek nepriaznivým správam o vývoji ekonomickej situácie plánujú Američania v tomto roku na Veľkú noc minúť približne toľko ako pred rokom.

Schaumburg 21. marca (TASR)

Národná federácia maloobchodníkov (NRF) podľa výskumu spotrebiteľského správania odhaduje celkové tržby spojené s oslavou Veľkej noci na úrovni vyše 14 miliárd dolárov (približne 297 miliárd Sk). Väčšina z týchto výdavkov pritom bude smerovať na nákup potravín a sladkostí. Veľká noc je pre predajcov sladkostí v Spojených štátoch druhým najvýznamnejším dňom v roku. Tržby za čokoládové výrobky sú spravidla vyššie iba počas sviatku Svätého Valentína.

Podľa záverov prieskumu takmer 80 percent Američanov uskutoční nákupy súvisiace s oslavou Veľkonočných sviatkov. Priemerný spotrebiteľ minie celkovo 135 dolárov (okolo 2865 Sk), z čoho priemerne až jednu tretinu minie na stravu, takmer 24 dolárov na oblečenie a doplnky, o tri doláre menej na darčeky, 18 dolárov na cukríky a niečo vyše 16 dolárov na kvety a dekoračnú výzdobu.

"Veľkú noc vnímajú obchodníci ako odštartovanie jarnej sezóny a v tomto období uvádzajú nové kolekcie, pretože zákazníci majú náladu nakupovať oblečenie pre teplejšie počasie," uviedla v tlačovej správe prezidentka federácie Tracy Mullinová. Obchodníci očakávajú vysoké tržby aj tento rok, a to aj napriek tomu, že ide o historicky veľmi skorý termín Veľkonočných sviatkov.

Trhový prieskum agentúry Nielsen ukázal, že od jarných osláv spotrebiteľov neodradili ani rastúce ceny vajíčok. Spotrebitelia nakúpia viac než 17 miliónov farieb na vajíčka. Zaujímavým zistením agentúry boli geografické rozdiely v objemoch nákupov. Spotrebitelia v chladnejších regiónoch nakupujú väčšie množstvo vaječných výrobkov ako obyvatelia teplejších častí USA.

S oslavami Veľkej noci sú spojené aj masívne reklamné kampane výrobcov veľkonočných čokolád a cukroviniek. Podľa údajov agentúry Nielsen minuli potravinové firmy v minulom roku za obdobie od začiatku pôstu do Veľkej noci takmer 66 miliónov dolárov (približne 1,4 miliardy Sk). Hoci táto suma od roku 2006 klesla, v objeme vynaložených prostriedkov predstihla aj jesenný sviatok Halloween, do ktorého producenti do roku 2004 investovali navyšší objem reklamných prostriedkov. Keďže v období pôstu mnohí spotrebitelia obmedzujú spotrebu mäsa, tradične sa zvyšuje objem reklamy rybacích výrobkov. (spolupracovníčka TASR Mária Ondruchová) jh

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 321
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 027
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 870
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 244
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 517
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 578
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 257
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 482
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 752
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 601

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop