Američania minú počas Veľkej noci 14 miliárd dolárov

Napriek nepriaznivým správam o vývoji ekonomickej situácie plánujú Američania v tomto roku na Veľkú noc minúť približne toľko ako pred rokom.

Schaumburg 21. marca (TASR)

Národná federácia maloobchodníkov (NRF) podľa výskumu spotrebiteľského správania odhaduje celkové tržby spojené s oslavou Veľkej noci na úrovni vyše 14 miliárd dolárov (približne 297 miliárd Sk). Väčšina z týchto výdavkov pritom bude smerovať na nákup potravín a sladkostí. Veľká noc je pre predajcov sladkostí v Spojených štátoch druhým najvýznamnejším dňom v roku. Tržby za čokoládové výrobky sú spravidla vyššie iba počas sviatku Svätého Valentína.

Podľa záverov prieskumu takmer 80 percent Američanov uskutoční nákupy súvisiace s oslavou Veľkonočných sviatkov. Priemerný spotrebiteľ minie celkovo 135 dolárov (okolo 2865 Sk), z čoho priemerne až jednu tretinu minie na stravu, takmer 24 dolárov na oblečenie a doplnky, o tri doláre menej na darčeky, 18 dolárov na cukríky a niečo vyše 16 dolárov na kvety a dekoračnú výzdobu.

"Veľkú noc vnímajú obchodníci ako odštartovanie jarnej sezóny a v tomto období uvádzajú nové kolekcie, pretože zákazníci majú náladu nakupovať oblečenie pre teplejšie počasie," uviedla v tlačovej správe prezidentka federácie Tracy Mullinová. Obchodníci očakávajú vysoké tržby aj tento rok, a to aj napriek tomu, že ide o historicky veľmi skorý termín Veľkonočných sviatkov.

Trhový prieskum agentúry Nielsen ukázal, že od jarných osláv spotrebiteľov neodradili ani rastúce ceny vajíčok. Spotrebitelia nakúpia viac než 17 miliónov farieb na vajíčka. Zaujímavým zistením agentúry boli geografické rozdiely v objemoch nákupov. Spotrebitelia v chladnejších regiónoch nakupujú väčšie množstvo vaječných výrobkov ako obyvatelia teplejších častí USA.

S oslavami Veľkej noci sú spojené aj masívne reklamné kampane výrobcov veľkonočných čokolád a cukroviniek. Podľa údajov agentúry Nielsen minuli potravinové firmy v minulom roku za obdobie od začiatku pôstu do Veľkej noci takmer 66 miliónov dolárov (približne 1,4 miliardy Sk). Hoci táto suma od roku 2006 klesla, v objeme vynaložených prostriedkov predstihla aj jesenný sviatok Halloween, do ktorého producenti do roku 2004 investovali navyšší objem reklamných prostriedkov. Keďže v období pôstu mnohí spotrebitelia obmedzujú spotrebu mäsa, tradične sa zvyšuje objem reklamy rybacích výrobkov. (spolupracovníčka TASR Mária Ondruchová) jh

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 481
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 436
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 10 382
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 10 322
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 135
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 410
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 389
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 334
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 4 773
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 207

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najskôr partneri, potom nepriatelia na život a na smrť. Príbeh Sýkorovej vraždy

Zlikvidovať mafiána Miroslava Sýkoru mala podľa kľúčového svedka záujem aj Slovenská informačná služba.

PLUS

Zločin po slovensky: Ako zomrela Mária?

Temný zločin zo 60. rokov ožíva vďaka novinárovi Jánovi Čomajovi.

DOMOV

Kotlebovci bohatli, teraz môžu prísť o milióny

Po vstupe do župy sa im začalo dariť, kupovali autá aj domy.

KOŠICE KORZÁR

Hámor na vrchol osemtisícovky nešliapne. Len sa ho dotkne

Stal sa najúspešnejším slovenským výškovým horolezcom.

Neprehliadnite tiež

AKTUALIZOVANÉ

British Airways zrušila kvôli výpadku systému lety z Londýna

Cestujúci na letisku Heathrow v Londýne informovali o dlhých čakaniach.

Ako odhaliť šmejdov ešte pred konaním akcie a čo spraviť s výrobkami

Zmluvy, ktoré človek podpíše na nelegálne usporiadanej akcii, neplatia.

Bloomberg: Elektrické auta môžu byť lacnejšie než benzínové

Pokles cien batérií by mohol znamenať, že elektrické autá zlacnejú už v roku 2025.