Američania minú počas Veľkej noci 14 miliárd dolárov

Napriek nepriaznivým správam o vývoji ekonomickej situácie plánujú Američania v tomto roku na Veľkú noc minúť približne toľko ako pred rokom.

Schaumburg 21. marca (TASR)

Národná federácia maloobchodníkov (NRF) podľa výskumu spotrebiteľského správania odhaduje celkové tržby spojené s oslavou Veľkej noci na úrovni vyše 14 miliárd dolárov (približne 297 miliárd Sk). Väčšina z týchto výdavkov pritom bude smerovať na nákup potravín a sladkostí. Veľká noc je pre predajcov sladkostí v Spojených štátoch druhým najvýznamnejším dňom v roku. Tržby za čokoládové výrobky sú spravidla vyššie iba počas sviatku Svätého Valentína.

Podľa záverov prieskumu takmer 80 percent Američanov uskutoční nákupy súvisiace s oslavou Veľkonočných sviatkov. Priemerný spotrebiteľ minie celkovo 135 dolárov (okolo 2865 Sk), z čoho priemerne až jednu tretinu minie na stravu, takmer 24 dolárov na oblečenie a doplnky, o tri doláre menej na darčeky, 18 dolárov na cukríky a niečo vyše 16 dolárov na kvety a dekoračnú výzdobu.

"Veľkú noc vnímajú obchodníci ako odštartovanie jarnej sezóny a v tomto období uvádzajú nové kolekcie, pretože zákazníci majú náladu nakupovať oblečenie pre teplejšie počasie," uviedla v tlačovej správe prezidentka federácie Tracy Mullinová. Obchodníci očakávajú vysoké tržby aj tento rok, a to aj napriek tomu, že ide o historicky veľmi skorý termín Veľkonočných sviatkov.

Trhový prieskum agentúry Nielsen ukázal, že od jarných osláv spotrebiteľov neodradili ani rastúce ceny vajíčok. Spotrebitelia nakúpia viac než 17 miliónov farieb na vajíčka. Zaujímavým zistením agentúry boli geografické rozdiely v objemoch nákupov. Spotrebitelia v chladnejších regiónoch nakupujú väčšie množstvo vaječných výrobkov ako obyvatelia teplejších častí USA.

S oslavami Veľkej noci sú spojené aj masívne reklamné kampane výrobcov veľkonočných čokolád a cukroviniek. Podľa údajov agentúry Nielsen minuli potravinové firmy v minulom roku za obdobie od začiatku pôstu do Veľkej noci takmer 66 miliónov dolárov (približne 1,4 miliardy Sk). Hoci táto suma od roku 2006 klesla, v objeme vynaložených prostriedkov predstihla aj jesenný sviatok Halloween, do ktorého producenti do roku 2004 investovali navyšší objem reklamných prostriedkov. Keďže v období pôstu mnohí spotrebitelia obmedzujú spotrebu mäsa, tradične sa zvyšuje objem reklamy rybacích výrobkov. (spolupracovníčka TASR Mária Ondruchová) jh

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 681
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 577
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 112
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 021
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 376
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 588
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 586
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 461
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 450
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 028

Hlavné správy zo Sme.sk

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Český Tuzemák je rakovinotvorný, Česi sa však škodlivej látky nechcú vzdať

S rumovou arómou nemusí mať problém iba Česko.

EKONOMIKA

Zákon na ochranu médií sa dá ľahko obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.