AKTUALIZOVANÉ 14:45

O stavbu diaľnice budú súťažiť traja, vráti sa vylúčená skupina

Do súťaže o výstavbu prvých úsekov diaľnice D1 za súkromné peniaze sa vráti vyradené konzorcium na čele s nemeckým koncernom Hochtief.

Bratislava 17. marca - Rozhodol o tom Úrad pre verejné obstarávanie, ktorý vyhovel námietke skupiny spoločností voči vyradeniu z tendra. O stavbu asi 75 kilometrov diaľnice tak budú ďalej súperiť tri zoskupenia firiem. Sťažnosťou francúzskej spoločnosti Eiffage Travaux Publics sa úrad nezaoberal. Firmy zo súťaže tento rok vylúčilo ministerstvo dopravy.

"Úrad nariadil zrušiť rozhodnutie ministerstva dopravy a vrátiť skupinu firiem do procesu verejného obstarávania," informovala dnes hovorkyňa ÚVO Helena Fialová. Ministerstvo nedostatočne zdôvodnilo vylúčenie uchádzača o stavbu ciest, dodala.

Do tendra na postavenie desiatok kilometrov diaľnic v Žilinskom a Prešovskom kraji sa pôvodne prihlásilo šesť uchádzačov. Ministerstvo koncom januára pustilo do ďalšej fáze súťaže iba dve skupiny firiem, zvyšné kvarteto z tendra vylúčilo. V hre tak pôvodne zostal švédsky koncern Skanska, ktorý sa spojil s francúzskou spoločnosťou Vinci Concessions a zoskupenie firiem Doprastav a Váhostav-SK spoločne s francúzskymi spoločnosťami Bouygues Travaux Publics a Colas, maďarskou Intertoll-Europe a portugalskou Mota-Engil.

Nemecká firma Hochtief sa do tendra pustila spoločne s rakúskymi Alpine Bau a Western Carpathians Motorway Investors Company. Ministerstvo zdôvodnilo vylúčenie skupiny zo súťaže nepredložením požadovaných dokladov. Podľa ÚVO sa však okrem iného dostatočne nezaoberalo argumentáciou vyradeného uchádzača, ktorý nahradil tieto dokumenty čestnými vyhláseniami.

Ďalšou námietkou sa ÚVO podľa Fialovej nemohol zaoberať, keďže francúzska spoločnosť Eiffage Travaux Publics ju podala po uplynutí zákonnej lehoty. Firma sa zapojila aj do tendra na výstavbu časti rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou.

Vláda Roberta Fica chce urýchliť stavbu diaľničného prepojenia Bratislavy s východom krajiny. Diaľnica do Košíc by mala byť až na niektoré náročné úseky postavená do roku 2010. Rýchlejšie tempo stavby ciest majú zabezpečiť práve takzvané projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP projekty), pri ktorých stavby zaplatí súkromný investor a štát ich bude neskôr dlhodobo splácať. Kabinet chce takýmto spôsobom zabezpečiť postavenie asi 150 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest.

Rozhodnutie ministerstvo nekomentuje

Rozhodnutie Úradu pre verejné obstarávanie, ktorým nariadil zrušiť rozhodnutie Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií o vylúčení jedného zo záujemcov z tendra na prvý balík projektov výstavby diaľnic prostredníctvom verejno-súkromného partnerstva (PPP), rezort zatiaľ nekomentuje.

"Oficiálne sme z ÚVO zatiaľ nič nedostali. Keď nám príde ich oficiálne stanovisko, budeme reagovať," uviedol pre TASR hovorca ministerstva dopravy Marián Jánošík.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 944
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 9 874
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 172
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 081
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 811
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 819
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 515
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 238
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 470
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 265

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

KOMENTÁRE

Plot bol jeho nápad, nie Orbánov. Dnes má dom kúsok od pletiva

Ako sme sa nestretli so starostom Ásotthalomu.

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Českí vedci prišli s novým objavom.

Neprehliadnite tiež

Voľné ruky pre ministra Druckera už neplatia

Premiér Fico kritizoval šetriace opatrenia vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni.

Nakupovať pôdu na Slovensku zrejme budú môcť aj cudzinci

Ministerstvo chce predložiť návrh novely o nadobúdaní vlastníctva poľnohospodárskeho pozemku.

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop