AKTUALIZOVANÉ 17:20

Mýtny systém chcú vybudovať štyria záujemcovia

Ponuku na vybudovanie a prevádzku systému elektronického výberu cestného mýta podali štyri skupiny firiem. Chýba medzi nimi medzinárodné konzorcium Satways, v ktorom je zastúpená aj spoločnosť Slovak Telekom a ktoré sa rozhodlo nepredložiť svoju ponuku v

BRATISLAVA 13. marca - Medzinárodné konzorcium Satways, v ktorom je zastúpená aj spoločnosť Slovak Telekom, a.s., sa rozhodlo nepredložiť svoju ponuku v tendri na dodanie komplexnej služby elektronického výberu mýta na Slovensku. Agentúru SITA o tom vo štvrtok informoval hovorca spoločnosti Siemens s.r.o. Tomáš Král s tým, že Siemens, ktorý bol takisto súčasťou uvedeného konzorcia, sa stal technologickým dodávateľom konzorcia SanToll. To sa zúčastňuje v tendri samostatne a stojí za ním francúzska spoločnosť Sanef.

"Na základe týchto skutočností konzorcium Satways prestalo existovať," uvádza sa v stanovisku zaslanom spoločnosťou Siemens. Členmi konzorcia boli Slovak Telekom, a.s., T-Systems Enterprise Services GmbH v zastúpení ich dcérskou spoločnosťou Satellic Traffic Management GmbH, Siemens s.r.o. a ABN Amro Bank N.V., Czech Republic & Slovakia, vlastniaca 100 % ABN Amro ETC B.V. "Partneri tejto skupiny dodávateľov nenašli spoločný konsenzus o podmienkach budúcej akcionárskej zmluvy," uvádza sa v stanovisku, ktoré agentúre SITA zaslal Slovak Telekom. Uchádzači mali ponuky do tendra na mýto predložiť práve do štvrtka 13. marca.

Rozpad Satways je veľkým prekvapením

Za veľké prekvapenie považuje generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného (VÚD) v Žiline Ľubomír Palčák rozpadnutie medzinárodného konzorcia Satways. V rozhovore pre agentúru SITA tak vo štvrtok reagoval na informáciu, že uvedené konzorcium ako jediné z piatich účastníkov tendra na elektronický výber mýta nepredložilo ponuku. Podľa riaditeľa VÚD išlo o silné konzorcium, v rámci ktorého boli silní a známi hráči z pohľadu výstavby celého mýtneho systému. Dôvody nekomentoval, poznamenal však, že v každom takomto združení môže dôjsť k podobnej situácii. "Nakoľko ide o projekty, ktoré sú nielen veľmi ekonomicky zaujímavé, ale aj ich riziká sú takisto veľké. Myslím si, že niektorí účastníci tohto rozpadnutého konzorcia budú rokovať s ďalšími konzorciami a ponúknu im svoje služby," uviedol ďalej Palčák.

O mýto sa uchádzajú štyria

Ponuku na vybudovanie a prevádzku systému elektronického výberu cestného mýta podali štyri skupiny firiem. ČTK o tom dnes informoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík, ktorá súťaž o zákazku za 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty vypísala. Mýtny systém by sa mal spustiť od januára 2009 pre nákladné automobily a autobusy.

"Nasledovať bude vyhodnocovanie ponúk, ktoré bude podľa predpokladov trvať šesť týždňov," dodal Jánošík. Kritériami pri vyhodnotení bude celková cena zákazky, efektívnosť výberu mýta a cena za rozšírenie siete v budúcnosti.

Ponuku na mýtny systém predložila skupina firiem vedená spoločnosťou Elektrovod Holding, konzorciá Slovakpass, SanToll a skupina Kapsch, ktorá prevádzkuje mýto napríklad aj v susednom Česku. Konzorcium firiem Satways ponuku nepodalo, dôvodom bol nesúhlas jedného z jeho štyroch členov s konečným projektom.

Diaľničná spoločnosť, ktorá má na starosti prevádzku a údržbu diaľnic v krajine, spustila súťaž na mýtny systém na tretí pokus vlani v septembri. Jej vedenie napriek zdržaniu predpokladá, že sa ho podarí spustiť v stanovenom termíne, víťaz súťaže však bude mať menej času na jeho testovanie. Celkovo by malo byť spoplatnených približne 2400 kilometrov ciest.

NDS predpokladá, že v roku naštartovania mýtneho systému vyberie za používanie diaľnic, rýchlostných ciest a ďalších spoplatnených komunikácií zhruba päť miliárd korún, v čom sú započítané aj príjmy z predaja diaľničných nálepiek. Vodiči osobných automobilov budú za jazdu po diaľniciach platiť naďalej formou nálepiek, na mýto by mali prejsť až okolo roku 2013. NDS vlani za nálepky utŕžila celkovo 2,5 miliardy korún.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 149
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 811
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 145
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 103
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 000
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 538
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 339
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 814
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 558
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 966

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

BLOG INEKO

Diktatúru či vystúpenie z EÚ už chce menej ľudí

Ľudí odmietajúcich demokraciu či EÚ je stále značná menšina.

Neprehliadnite tiež

Česi si vlani zobrali hypotéky za rekordných vyše osem miliárd eur

K rekordnému záujmu o hypotéky prispeli, podobne ako na Slovensku, nízke úrokové sadzby a priaznivá ekonomická situácia domácností.

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop