AKTUALIZOVANÉ 17:20

Mýtny systém chcú vybudovať štyria záujemcovia

Ponuku na vybudovanie a prevádzku systému elektronického výberu cestného mýta podali štyri skupiny firiem. Chýba medzi nimi medzinárodné konzorcium Satways, v ktorom je zastúpená aj spoločnosť Slovak Telekom a ktoré sa rozhodlo nepredložiť svoju ponuku v

BRATISLAVA 13. marca - Medzinárodné konzorcium Satways, v ktorom je zastúpená aj spoločnosť Slovak Telekom, a.s., sa rozhodlo nepredložiť svoju ponuku v tendri na dodanie komplexnej služby elektronického výberu mýta na Slovensku. Agentúru SITA o tom vo štvrtok informoval hovorca spoločnosti Siemens s.r.o. Tomáš Král s tým, že Siemens, ktorý bol takisto súčasťou uvedeného konzorcia, sa stal technologickým dodávateľom konzorcia SanToll. To sa zúčastňuje v tendri samostatne a stojí za ním francúzska spoločnosť Sanef.

"Na základe týchto skutočností konzorcium Satways prestalo existovať," uvádza sa v stanovisku zaslanom spoločnosťou Siemens. Členmi konzorcia boli Slovak Telekom, a.s., T-Systems Enterprise Services GmbH v zastúpení ich dcérskou spoločnosťou Satellic Traffic Management GmbH, Siemens s.r.o. a ABN Amro Bank N.V., Czech Republic & Slovakia, vlastniaca 100 % ABN Amro ETC B.V. "Partneri tejto skupiny dodávateľov nenašli spoločný konsenzus o podmienkach budúcej akcionárskej zmluvy," uvádza sa v stanovisku, ktoré agentúre SITA zaslal Slovak Telekom. Uchádzači mali ponuky do tendra na mýto predložiť práve do štvrtka 13. marca.

Rozpad Satways je veľkým prekvapením

Za veľké prekvapenie považuje generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného (VÚD) v Žiline Ľubomír Palčák rozpadnutie medzinárodného konzorcia Satways. V rozhovore pre agentúru SITA tak vo štvrtok reagoval na informáciu, že uvedené konzorcium ako jediné z piatich účastníkov tendra na elektronický výber mýta nepredložilo ponuku. Podľa riaditeľa VÚD išlo o silné konzorcium, v rámci ktorého boli silní a známi hráči z pohľadu výstavby celého mýtneho systému. Dôvody nekomentoval, poznamenal však, že v každom takomto združení môže dôjsť k podobnej situácii. "Nakoľko ide o projekty, ktoré sú nielen veľmi ekonomicky zaujímavé, ale aj ich riziká sú takisto veľké. Myslím si, že niektorí účastníci tohto rozpadnutého konzorcia budú rokovať s ďalšími konzorciami a ponúknu im svoje služby," uviedol ďalej Palčák.

O mýto sa uchádzajú štyria

Ponuku na vybudovanie a prevádzku systému elektronického výberu cestného mýta podali štyri skupiny firiem. ČTK o tom dnes informoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík, ktorá súťaž o zákazku za 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty vypísala. Mýtny systém by sa mal spustiť od januára 2009 pre nákladné automobily a autobusy.

"Nasledovať bude vyhodnocovanie ponúk, ktoré bude podľa predpokladov trvať šesť týždňov," dodal Jánošík. Kritériami pri vyhodnotení bude celková cena zákazky, efektívnosť výberu mýta a cena za rozšírenie siete v budúcnosti.

Ponuku na mýtny systém predložila skupina firiem vedená spoločnosťou Elektrovod Holding, konzorciá Slovakpass, SanToll a skupina Kapsch, ktorá prevádzkuje mýto napríklad aj v susednom Česku. Konzorcium firiem Satways ponuku nepodalo, dôvodom bol nesúhlas jedného z jeho štyroch členov s konečným projektom.

Diaľničná spoločnosť, ktorá má na starosti prevádzku a údržbu diaľnic v krajine, spustila súťaž na mýtny systém na tretí pokus vlani v septembri. Jej vedenie napriek zdržaniu predpokladá, že sa ho podarí spustiť v stanovenom termíne, víťaz súťaže však bude mať menej času na jeho testovanie. Celkovo by malo byť spoplatnených približne 2400 kilometrov ciest.

NDS predpokladá, že v roku naštartovania mýtneho systému vyberie za používanie diaľnic, rýchlostných ciest a ďalších spoplatnených komunikácií zhruba päť miliárd korún, v čom sú započítané aj príjmy z predaja diaľničných nálepiek. Vodiči osobných automobilov budú za jazdu po diaľniciach platiť naďalej formou nálepiek, na mýto by mali prejsť až okolo roku 2013. NDS vlani za nálepky utŕžila celkovo 2,5 miliardy korún.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 569
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 11 576
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 502
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 10 676
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 194
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 469
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 396
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 392
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 4 573
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 143

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Obava z Kotlebovho martýrstva nič nerieši

Keď osoba spácha trestný čin, takisto nemá zmysel hovoriť o tom, či je, alebo nie je namieste ju stíhať, a aké to vyvolá ohlasy verejnosti.

EKONOMIKA

Sedem krokov, ako sa vyhnúť problémom so šmejdmi

Zmluvy, ktoré človek podpíše na nelegálnej akcii, neplatia.

ŽENA

Sex s robotom: Môžu napodobeniny nahradiť vzťah so živým partnerom?

Vývoj sexuálnych pomôcok prekračuje hranice.

KOMENTÁRE

V kanadskom raji sa s ostatnými delí čoraz menej ľudí

Je Vancouver jedným z najlepších miest pre život?

Neprehliadnite tiež

AKTUALIZOVANÉ

British Airways vypadli systémy. Na londýnskych letiskách vládne chaos

Cestujúci na letisku Heathrow v Londýne informovali o dlhých čakaniach.

Ako odhaliť šmejdov ešte pred konaním akcie a čo spraviť s výrobkami

Zmluvy, ktoré človek podpíše na nelegálne usporiadanej akcii, neplatia.

Bloomberg: Elektrické auta môžu byť lacnejšie než benzínové

Pokles cien batérií by mohol znamenať, že elektrické autá zlacnejú už v roku 2025.