Valero zvažuje predaj až tretiny svojich rafinérií v USA

SAN DIEGO 12. marca (SITA, Reuters) - Najväčšia americká rafinérska spoločnosť Valero Energy, ktorá v posledných rokoch evidovala rast vďaka akvizíciám, v súčasnosti zvažuje predaj takmer jednej tretiny ...

SAN DIEGO 12. marca (SITA, Reuters) - Najväčšia americká rafinérska spoločnosť Valero Energy, ktorá v posledných rokoch evidovala rast vďaka akvizíciám, v súčasnosti zvažuje predaj takmer jednej tretiny svojich rafinérií v Severnej Amerike. Dôvodom týchto úvah je spomalenie ekonomiky USA, ktoré negatívne vplýva na výšku dopytu po rope, ako aj zameranie sa spoločnosti na nové projekty na Blízkom východe a v Ázii. Tento zámer tak naznačuje výrazný posun v stratégii firmy, ktorá sa po desiatich rokoch silnej expanzie a mnohých akvizíciách stala z malej nezávislej spoločnosti rafinérskym gigantom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Generálny riaditeľ Bill Klesse spresnil, že predaj by sa mal týkať rafinérií v meste Krotz Springs v štáte Louisiana a v meste Memphis v štáte Tennessee, pričom Valero Energy eviduje záujem o nákup aj jej ďalších dvoch rafinérií. Klesse však neuviedol spoločnosti, ktoré sú na zozname potenciálnych kupcov spomínaných rafinérií s kombinovanou kapacitou 840 tis. barelov denne (bpd). Produkčná kapacita celej spoločnosti, ktorá prevádzkuje celkovo 14 rafinérií, dosahuje v súčasnosti 3,1 mil. bpd.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Najužitočnejšia appka
  3. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  6. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  7. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  8. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  10. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur
  1. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  2. DEXIS SLOVAKIA má nového generálneho riaditeľa
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  4. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  5. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  10. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 21 374
  2. Najužitočnejšia appka 15 582
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 526
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 9 720
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 8 434
  6. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 7 589
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 975
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 591
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 5 477
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 643

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kiska vymenoval za profesora aj usvedčeného plagiátora

Vanderka sotil dôchodcu a kopíroval texty.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Poďme hádať, kde sa Imrecze vynorí

Nový guvernér bude potrebovať pomoc.

ŽENA

Deti generácie Z začínajú odmietať sociálne médiá. Prečo?

Strácajú záujem a nechcú byť nonstop online.

Neprehliadnite tiež

Imrecze ustál kauzu Bašternák aj tajné zmluvy, teraz končí

Šéf finančnej správy rezignoval po šiestich rokoch.

Druhý najväčší akcionár Kofoly predáva celý svoj podiel

Akcia Kofoly na pražskej burze v stredu oslabila.

Hlivák: Hľadáme riešenia na zvýšenie účasti podnikateľov na verejných súťažiach

Situácia pre malých a stredných podnikateľov nie je uspokojivá, povedal Hlivák.

Mimoriadne odškodnenie pre ľudí uviaznutých vo vlaku zaplatí manažment

Odškodné sa týka cestujúcich, ktorí po výpadku trakčného vedenia zostali viac ako päť hodín vo vlaku.