SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Odporcov eura podľa agentúry Focus ubúda

Podiel pozitívneho hodnotenia zavedenia eura sa podľa prieskumu agentúry Focus síce nezvýšil, ale podiel odporcov poklesol oproti jeseni 2007 o desať percentuálnych bodov.

BRATISLAVA 9. marca (SITA) - Títo respondenti sa presunuli medzi tých, ktorí nevedia, čo majú od zavedenia spoločnej meny očakávať. Celkovo tak 43 % opýtaných hodnotí rozhodnutie zaviesť na Slovensku spoločnú európsku menu euro pozitívne, pričom rovnaký podiel bol aj na jeseň 2007. Naopak, negatívne hodnotí rozhodnutie zaviesť euro 42 % opýtaných, pričom na jeseň minulého roka ich bolo 52 %. Zostávajúcich 15 % respondentov sa k otázke nevedelo vyjadriť, čo je výrazne viac v porovnaní s údajom z jesene 2007, kedy to bolo podľa agentúry Focus iba 5 %. Významne sa teda posilnila skupina respondentov, ktorí k otázke nevedia zaujať jasnejšie, či už pozitívne alebo negatívne, stanovisko.

Skryť Vypnúť reklamu

Tí, ktorí sú za zavedenie eura, sú zväčša mladí ľudia od 18 do 34 rokov a respondenti v mladšom strednom veku do 44 rokov. Naopak, zaviesť spoločnú menu euro na Slovensku hodnotia negatívne skôr starší respondenti vo veku nad 60 rokov. Jednoznačne najčastejším dôvodom, ktorý u respondentov vyvoláva negatívne hodnotenie zavedenia eura na Slovensku, je podľa agentúry Focus predstava, že po zavedení jednotnej meny eurozóny príde zdražovanie a ceny sa zvýšia. Tento dôvod uviedlo 65 % respondentov. Pokiaľ ide o vplyv eura na ekonomiku Slovenska sú občania optimistickejší, pričom 46 % respondentov sa domnieva, že zavedenie spoločnej meny bude mať pre ekonomiku Slovenska pozitívne dôsledky, čo v porovnaní s jesenným prieskumom predstavuje nárast o tri percentuálne body. Naopak, 35 % opýtaných očakáva, že zavedenie eura bude mať pre ekonomiku Slovenska negatívne dôsledky, na jeseň 2007 to bolo 42 %.

Skryť Vypnúť reklamu

Subjektívna miera informovanosti obyvateľov Slovenska o eure je podľa prieskumu agentúry Focus nedostatočná. To znamená, že vo vnímaní respondentov ešte stále existuje priepasť medzi tým, čo by mohlo byť a tým čo je. Celkovo 38 % opýtaných respondentov deklarovalo, že sa cítia byť veľmi dobre alebo skôr dobre informovaní o eure, na jeseň 2007 to bolo 33 %. Výraznejší informačný deficit deklarovalo 59 % opýtaných, ktorí uviedli, že sa cítia byť nie veľmi alebo vôbec nie informovaní o európskej mene. V jesennom prieskume to bolo 64 %. Predchádzajúce prieskumy agentúry Focus potvrdili takmer 100-percentnú informovanosť obyvateľov Slovenska o skutočnosti, že od roku 2009 má na našom území dôjsť k zrušeniu slovenskej koruny a prechodu na spoločnú európsku menu. V apríli 2007 až 97 % opýtaných uviedlo, že sú o tejto skutočnosti informovaní.

Skryť Vypnúť reklamu

Agentúra Focus uskutočnila prieskum od 29. januára do 5. februára tohto roka. Výberovú vzorku tvorilo 1 038 respondentov, ktorí reprezentujú populáciu SR vo veku nad 18 rokov. Agentúra sa špecializuje na poskytovanie komplexných analytických služieb a odborného poradenstva v marketingovom výskume a vo výskume verejnej mienky.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 132
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 478
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 198
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 205
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 648
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 194
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 450
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 476
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 263
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 948
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Prieskumy volebných preferencií

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nový prezident USA Joe Biden.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump nikomu nechýbal, Biden je prezident

Biden nesľuboval, že Ameriku urobí znovu veľkou. Mal prosbu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Ilustračná fotografia z MS v hokeji.

Neprehliadnite tiež

Vláda prerušila rokovanie o pláne širokopásmového pripojenia, potrebuje dáta

Po ich spracovaní dát bude rokovanie o tomto bode pokračovať.

Rokovanie vlády v Bratislave 16. septembra 2020.

O tehotenské a dlhodobé ošetrovné sa ešte nedá žiadať, platí až od 1. apríla

Zákon o nových nemocenských dávkach ešte nenadobudol platnosť.

Predaje vozidiel mali vlani na Slovensku štvrtinový prepad

Nákladiaky sa predávali o polovicu menej, najviac sa kupovali autobusy.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto.