Slovensko je proti časovým plánom redukovať CO2 z automobilov

BRATISLAVA 5. marca (SITA) - Iba Slovensko a ďalšie dve krajiny EÚ sa postavili proti časovým plánom Európskej komisie redukovať emisie CO2 z automobilov. Agentúru SITA o tom informovala koordinátorka ...

BRATISLAVA 5. marca (SITA) - Iba Slovensko a ďalšie dve krajiny EÚ sa postavili proti časovým plánom Európskej komisie redukovať emisie CO2 z automobilov. Agentúru SITA o tom informovala koordinátorka toxickej kampane Greenpeace Kateřina Věntusová.

Organizácia Greenpeace kriticky hodnotí vystúpenie delegácie SR na rokovaní Rady ministrov životného prostredia EÚ, kde naša delegácia podporila pozíciu automobilového priemyslu a hlasovala za neskoršie zavedenie limitov CO2. Slovensko sa tak postavilo proti plánu Európskej komisie (EK) zaviesť limity CO2 pre automobily od roku 2012. Podľa Greenpeace sa týmto hlasovaním dostala naša krajina do izolovanej pozície, keď aj európske krajiny s tradične najsilnejším automobilovým priemyslom ako napríklad Nemecko, časový plán EK podporilo. "Je škoda, že argumenty ochrany životného prostredia zostali bokom", povedala Věntusová. Podobný postoj ako SR si v Bruseli osvojili iba dva štáty - Česká republika a Poľsko.

Ako ďalej informovala Věntusová, na rokovaní Rady ministrov životného prostredia EÚ v Bruseli slovenská delegácia presadzovala, aby limity na emisie CO2 z automobilov začali platiť nie v roku 2012, ako to navrhla EK, ale až v roku 2015. Delegácia SR pritom napadla aj výšku sankcií, ktoré navrhla EK pre automobilový priemysel za nesplnenie cieľov redukcie CO2.

Diskusia o emisiách produkovaných automobilmi sa v EÚ vedie od roku 1995. Dohoda z roku 1998 medzi automobilovým priemyslom a EK požaduje, aby výrobcovia automobilov v Európe znížili priemerné emisie oxidu uhličitého do roku 2008 na 140g/km. Dosiahnuť tento cieľ sa však automobilovému priemyslu nepodarilo – dnes sa emisie pohybujú na úrovni približne 160 g/km. Dobrovoľné dohody s automobilovým priemyslom zlyhali, preto EK prišla s návrhom zakotviť redukciu CO2 legislatívnou formou. Návrh spočíva v znížení priemernej výšky emisií z nových áut zo 160 g/km na 130 g/km do roku 2012, uviedla Věntusová.

Automobilky tvrdia, že na zníženie emisií CO2 u nových automobilov potrebujú viac času, pretože ide o neúmernú záťaž. "O príliš rýchlom vývoji však nemôže byť ani reči. Času mali automobilky dostatok a pôvodné dobrovoľné dohody medzi EK a automobilovým priemyslom to jasne dokazujú, ” skonštatovala Věntusová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 415
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 138
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 4 250
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 3 420
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 327
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 134
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 121
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 018
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 612
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 435

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Má tu veľkú základňu, hovoria o Uhríkovi v Nitre. Súperi kandidatúru extrémistu zľahčujú

V Banskobystrickom kraji kandidáti zisťujú preferencie pravidelne.

ŠPORT

Sagana možno čaká deň, keď nezaprší

Aký je nórsky Bergen, mesto, v ktorom bude slovenský cyklista bojovať o tretí titul majstra sveta.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

Neprehliadnite tiež

Čína kritizuje agentúru Standard & Poor’s, že jej znížila rating

Zhoršenie hodnotenia úverovej spoľahlivosti Číny odzrkadľuje, že dlhé obdobie silného nárastu úverov zvyšuje ekonomické a finančné riziká.

Bystrica má novú autobusovú stanicu. Pozrite sa, ako sa menila

Predchádzajúca stanica bola otvorená v 80. rokoch a nikdy nebola celkom dokončená, nový terminál je najmodernejší v krajine.

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

Hľadá sa EY Podnikateľ roka, víťaz pocestuje do Monte Carla

Do súťaže môžu podnikateľov nominovať aj ich zákazníci alebo známi.