SME
Nedeľa, 19. september, 2021 | Meniny má KonštantínKrížovkyKrížovky
PODĽA SVETOVÉHO EKONOMICKÉHO FÓRA MÁME VIAC PODPOROVAŤ CESTOVNÝ RUCH

Slovensko sa slabo propaguje

Rozvoj cestovného ruchu na Slovensku je oproti Česku či Maďarsku v nevýhode. Jeho podmienky sú totiž podľa Svetového ekonomického fóra v našej krajine menej priaznivé. Našou nevýhodou je podľa Fóra napríklad slabá podpora zo strany štátu či marketing.

Slovensko stratilo jednu priečku na rebríčku konkurencieschopnosti v oblasti cestovného ruchu. Česi a Maďari si naopak prilepšili.Slovensko stratilo jednu priečku na rebríčku konkurencieschopnosti v oblasti cestovného ruchu. Česi a Maďari si naopak prilepšili. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO – ČTK)

BRATISLAVA. V rebríčku konkurencieschopnosti 130 krajín v oblasti cestovného ruchu obsadilo Slovensko 38. priečku. Oproti minulému roku si tak síce pohoršilo len o jednu pozíciu, no naši susedia si prilepšovali. Fórum vidí najväčšie nedostatky v prístupe vlády k cestovnému ruchu, najmä vo financovaní a marketingu, ale aj vo vysokých cenách v hoteloch či v doprave.

Najhoršie dopadlo Slovensko v časti týkajúcej sa propagácie. Obsadilo 121. priečku.

„Ministerstvo o tomto probléme vie a súhlasí s konštatovaním, že treba zlepšiť marketing. Štát môže vynaložiť na cestovný ruch len toľko peňazí, koľko mu dovolí štátny rozpočet,“ povedala Dagmar Hlavatá z ministerstva. Na podporu Slovenska ako dovolenkovej destinácie je už podľa hovorcu ministerstva Branislava Zvaru pripravený aj projekt, ktorý má uviesť do života Slovenská agentúra pre cestovný ruch. Celkovo podľa Hlavatej plynulo do cestovného ruchu tento rok najviac peňazí.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Róberta Kohlmanna, prezidenta Asociácie cestov­ných kancelárií, by stačilo každoročne investovať do propagácie aspoň 100 miliónov korún. „Ak by bola celková podpora cestovného ruchu väčšia, každoročne by mohlo do rozpočtu prúdiť aj o 10 miliárd viac,“ hovorí. Naši susedia už do propagácie investovali a vyplatilo sa im to. „Česi každoročne asi 300 miliónov, Maďari až miliardu korún,“ spresnil.

Netransparentné vzťahy

Podľa Fóra je u nás nedostatočná aj transparentnosť vlastníckych práv – to je tiež nevýhoda Slovenska. Táto kritická poznámka Fóra ministerstvu nie je jasná. „Nevieme, prečo sa hovorí o netransparentnosti vlastníckych vzťahov. Cestovný ruch ako jedno z prvých odvetví hospodárstva prešiel z veľkej väčšiny malou privatizáciou a ubytovacie a stravovacie zariadenia sú dnes už takmer výlučne v súkromnom vlastníctve,¶“ povedala Hlavatá.

Skryť Vypnúť reklamu

V správe Fórum ako nevýhody označilo aj ceny dopravných služieb či hotelov, udržateľnosti vývoja cestovného ruchu, ale aj nespoľahlivosť policajných služieb. Nevýhodou je aj infraštruktúra leteckej prepravy, kvalita cestných komunikácií a nakoniec aj postoj slovenskej populácie k zahraničným turistom. Podľa Fóra na Slovensku taktiež dlho trvá rozbehnúť „biznis“ – a to až 25 dní. V Maďarsku sa to dá stihnúť za 16 a u našich českých susedov za 17 dní. No výhodou sú okrem iného aj nízke náklady na začatie podnikania

Výhodou sú dane

Rovnako ako naši susedia aj Slovensko uspelo veľmi dobre v oblasti hygieny a bezpečnosti. Lepšiu konkurencieschopnosť vytvárajú najmä nízke dane a zahraničný kapitál. Pomáha aj nepotrebnosť vysokých investícií na ochranu proti terorizmu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  2. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  3. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  4. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  5. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  6. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  8. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  9. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  10. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 7 830
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 7 459
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 7 304
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 320
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 193
  6. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 967
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 533
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 142
  9. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 2 000
  10. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 826
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister Matovič.

Kollárovci by prípade podľa neho mohli prísť o SIS.


2 h
Peter Sagan v žltom drese na Okolo Slovenska 2021.

Slovenský cyklista si udržal žltý dres.


Sportnet a 1 ďalší 31m
Vica Kerekes

Jesse Eisenberg ju obdivuje, koľkými jazykmi rozpráva.


17. sep
Oliver Galata.

Oliver Galata o zmenách v kancelárskom segmente.


15. sep
Ilustračné foto.

Dáta je ľahké nesprávne interpretovať.


Neprehliadnite tiež

Ilustračná foto.

Najviac bolo už tradične v hygiene budov a prevádzky.


SITA 15m
Ilustračné foto

Benzín 95 je drahší ako vlani o zhruba 23 percent a benzín 98 o 20 percent.


SITA 35m
Vozíky, ktoré sa voľne zasúvajú, má v Petržalke Tesco. Billa zatiaľ  vozíky meniť neplánuje.

Podľa nej nemajú výrobcovia a dodávatelia proti nákupcom reťazcov žiadnu šancu.


TASR 3 h
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Škoda teraz vyrába jeden čisto elektrický automobil.


ČTK 4 h
Skryť Zatvoriť reklamu