PODĽA SVETOVÉHO EKONOMICKÉHO FÓRA MÁME VIAC PODPOROVAŤ CESTOVNÝ RUCH

Slovensko sa slabo propaguje

Rozvoj cestovného ruchu na Slovensku je oproti Česku či Maďarsku v nevýhode. Jeho podmienky sú totiž podľa Svetového ekonomického fóra v našej krajine menej priaznivé. Našou nevýhodou je podľa Fóra napríklad slabá podpora zo strany štátu či marketing.

Slovensko stratilo jednu priečku na rebríčku konkurencieschopnosti v oblasti cestovného ruchu. Česi a Maďari si naopak prilepšili.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO – ČTK)

BRATISLAVA. V rebríčku konkurencieschopnosti 130 krajín v oblasti cestovného ruchu obsadilo Slovensko 38. priečku. Oproti minulému roku si tak síce pohoršilo len o jednu pozíciu, no naši susedia si prilepšovali. Fórum vidí najväčšie nedostatky v prístupe vlády k cestovnému ruchu, najmä vo financovaní a marketingu, ale aj vo vysokých cenách v hoteloch či v doprave.

Najhoršie dopadlo Slovensko v časti týkajúcej sa propagácie. Obsadilo 121. priečku.

„Ministerstvo o tomto probléme vie a súhlasí s konštatovaním, že treba zlepšiť marketing. Štát môže vynaložiť na cestovný ruch len toľko peňazí, koľko mu dovolí štátny rozpočet,“ povedala Dagmar Hlavatá z ministerstva. Na podporu Slovenska ako dovolenkovej destinácie je už podľa hovorcu ministerstva Branislava Zvaru pripravený aj projekt, ktorý má uviesť do života Slovenská agentúra pre cestovný ruch. Celkovo podľa Hlavatej plynulo do cestovného ruchu tento rok najviac peňazí.

Podľa Róberta Kohlmanna, prezidenta Asociácie cestov­ných kancelárií, by stačilo každoročne investovať do propagácie aspoň 100 miliónov korún. „Ak by bola celková podpora cestovného ruchu väčšia, každoročne by mohlo do rozpočtu prúdiť aj o 10 miliárd viac,“ hovorí. Naši susedia už do propagácie investovali a vyplatilo sa im to. „Česi každoročne asi 300 miliónov, Maďari až miliardu korún,“ spresnil.

Netransparentné vzťahy

Podľa Fóra je u nás nedostatočná aj transparentnosť vlastníckych práv – to je tiež nevýhoda Slovenska. Táto kritická poznámka Fóra ministerstvu nie je jasná. „Nevieme, prečo sa hovorí o netransparentnosti vlastníckych vzťahov. Cestovný ruch ako jedno z prvých odvetví hospodárstva prešiel z veľkej väčšiny malou privatizáciou a ubytovacie a stravovacie zariadenia sú dnes už takmer výlučne v súkromnom vlastníctve,¶“ povedala Hlavatá.

V správe Fórum ako nevýhody označilo aj ceny dopravných služieb či hotelov, udržateľnosti vývoja cestovného ruchu, ale aj nespoľahlivosť policajných služieb. Nevýhodou je aj infraštruktúra leteckej prepravy, kvalita cestných komunikácií a nakoniec aj postoj slovenskej populácie k zahraničným turistom. Podľa Fóra na Slovensku taktiež dlho trvá rozbehnúť „biznis“ – a to až 25 dní. V Maďarsku sa to dá stihnúť za 16 a u našich českých susedov za 17 dní. No výhodou sú okrem iného aj nízke náklady na začatie podnikania

Výhodou sú dane

Rovnako ako naši susedia aj Slovensko uspelo veľmi dobre v oblasti hygieny a bezpečnosti. Lepšiu konkurencieschopnosť vytvárajú najmä nízke dane a zahraničný kapitál. Pomáha aj nepotrebnosť vysokých investícií na ochranu proti terorizmu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 949
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 079
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 032
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 535
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 634
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 302
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 271
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 054
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 025
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 939

Hlavné správy zo Sme.sk

BRATISLAVA

Predvolebná diskusia SME: Kraj by mal strážiť, či nemocnica nevyberá poplatky

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý v SME Naživo.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

KOMENTÁRE

Sulík vie, že z týchto rečí rastú preferencie

V SaS by nemali byť prekvapení. Experti už viackrát sterilizácie odmietli.

Neprehliadnite tiež

Štát tvrdí, že neuprednostňuje diaľnice na juhu na úkor iných regiónov

Medzi deviatimi pripravovanými projektmi je šesť na výstavbu úsekov R2 na juhu stredného a východného Slovenska, kde má vládny Most-Híd voličov, upozornila opozícia.

Najväčší nespracovaný diamant na svete našiel kupca, stál 53 miliónov dolárov

Diamant Naše svetlo je veľký asi ako tenisová loptička a objavili ho v diamantovej bani v Botswane v roku 2015.

Kauza vajec s jedom proti blchám vyústila do memoranda pre všetky krajiny Únie

Záverom konferencie je 20-bodové memorandum, kde členské krajiny dostali za úlohu splniť jednotlivé body.

Qatar Airways si objednali šesť Boeingov a prevezmú štyri Airbusy

Letecká spoločnosť má vo svojej flotile 200 lietadiel vrátane takmer 100 strojov Boeing.