Automobilka Renault expanduje v Rusku

Francúzsky Renault podpísal minulý týždeňv piatok dohodu s ruskou automobilkou AvtoVaz. Získal tým 25­percentný podiel a jednu akciuv ruskom podniku.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

BRATISLAVA. Kúpa vyše štvrtinového balíka akcií AvtoVazu je zatiaľ najväčšou zahraničnou automobilovou investíciou v Rusku. Tento podiel zaručuje Renaultu aj právo na blokáciu kľúčových rozhodnutí. Cena za obchod bola viac ako jedna miliarda amerických dolárov.

Podiel získala francúzska automobilka od investičnej spoločnosti Trojka Dialog a štátneho podniku Rosoboron­export. Renault tak predbehol General Motors, Volkswagen a Fiat, ktoré tiež mali záujem o vstup do ruskej automobilky.

V jeseni chce získať AvtoVaz ďalší finančný kapitál na rozvoj tým, že vstúpi na burzu v Moskve a Londýne. Závod AvtoVazu v Togliatti, jeden z najväčších na svete svojho druhu, bol vybudovaný v šesťdesia­tych rokoch minulého storočia v spolupráci s talianskym Fiatom. Vyrábali sa tam Lady a Nivy. V súčasnosti je ruský podnik relatívne stabilizovaný. Jeho zadlženie je nízke a má len malé problémy s likviditou. Jeho hodnota sa odhaduje na päť miliárd dolárov.

Prvý spoločný model obidvoch automobiliek by mal byť postavený na platforme Loganu (na snímke) a malo by to byť lacné auto s názvom Lada. V rokoch 2011 a 2012 plánujú vyrobiť 1,2 milióna kusov. Neskôr by sa produkcia mala zvýšiť až na 1,5 milióna. Vlani predal ruský AvtoVaz viac ako 770­tisíc áut. Podľa niektorých informácií obidve automobilky už v minulosti pracovali na vývoji auta za 15­tisíc dolárov. AvtoVaz chce pritom aj naďalej vyrábať lacné Lady.

Perspektívne je ruský automobilový trh najväčší v Európe. V roku 2007 zaznamenal 61-percentný nárast. V tom istom roku sa predalo v Rusku 2,3 milióna osobných automobilov. Do roku 2015 by to malo byť 3,5 až štyri milióny. Renault je druhá najväčšia francúzska automobilka a v ruskom trhu vidí obrovský potenciál.

Renault už v Rusku investoval, keď v roku 2005 v spolupráci s moskovským magistrátom vybudoval závod Avto­framos. Fabrika v Moskve sa zameriava na výrobu modelu Logan s kapaciotu 60­tisíc áut ročne.

V tom čase to bola najväčšia európska automobilová investícia v hodnote 230 miliónov eur. Renault je už teraz najväčším európskym výrobcom automobilov v Rusku. Najnovšia investícia výrazne posilní jeho postavenie. Ruský AvtoVaz už mal predtým spoločný podnik s americkým General Motors, kde sa vyrábali ná­hradné dielce pre Chevrolet Niva. Spolupráca automobiliek sa pre nezhody ukončila pred dvoma rokmi.

Spomedzi európskych automobiliek rozvíjajú svoje aktivity v Rusku aj Volkswagen a Peugeot Citroen.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 878
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 504
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 489
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 230
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 627
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 581
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 251
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 918
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 687
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 715

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Krajina, ktorá neexistuje, ale funguje. Vitajte v Náhornom Karabachu

Nad arménskou krajinou pri Náhornom Karabachu vedie supermoderná lanovka. A z nej vidíme aj kus histórie.

DOMOV

Kotlebov neúspešný kandidát si našiel cestu do parlamentu

Anton Čulen bude poslaneckým asistentom Natálie Grausovej.

KOMENTÁRE

Môže sa zo Slovenska stať slabý kus stáda pre Putina?

Slovensko neutečie pred nevyhnutnosťou viac investovať do armády.

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

Neprehliadnite tiež

‘Prichadite k nam‘, Slovensko chce lákať ruských turistov

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

Británii potrvá niekoľko rokov, kým sa dohodne s Úniou

Rokovania o obchode v rámci Únie sú pomerne zdĺhavé.

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.

Británii hrozí, že bez ľudí z Únie úroda na poliach zhnije

Krajina tak môže stratiť schopnosť dopestovať a vyrobiť vlastné potraviny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop