Automobilka Renault expanduje v Rusku

Francúzsky Renault podpísal minulý týždeňv piatok dohodu s ruskou automobilkou AvtoVaz. Získal tým 25­percentný podiel a jednu akciuv ruskom podniku.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

BRATISLAVA. Kúpa vyše štvrtinového balíka akcií AvtoVazu je zatiaľ najväčšou zahraničnou automobilovou investíciou v Rusku. Tento podiel zaručuje Renaultu aj právo na blokáciu kľúčových rozhodnutí. Cena za obchod bola viac ako jedna miliarda amerických dolárov.

Podiel získala francúzska automobilka od investičnej spoločnosti Trojka Dialog a štátneho podniku Rosoboron­export. Renault tak predbehol General Motors, Volkswagen a Fiat, ktoré tiež mali záujem o vstup do ruskej automobilky.

V jeseni chce získať AvtoVaz ďalší finančný kapitál na rozvoj tým, že vstúpi na burzu v Moskve a Londýne. Závod AvtoVazu v Togliatti, jeden z najväčších na svete svojho druhu, bol vybudovaný v šesťdesia­tych rokoch minulého storočia v spolupráci s talianskym Fiatom. Vyrábali sa tam Lady a Nivy. V súčasnosti je ruský podnik relatívne stabilizovaný. Jeho zadlženie je nízke a má len malé problémy s likviditou. Jeho hodnota sa odhaduje na päť miliárd dolárov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prvý spoločný model obidvoch automobiliek by mal byť postavený na platforme Loganu (na snímke) a malo by to byť lacné auto s názvom Lada. V rokoch 2011 a 2012 plánujú vyrobiť 1,2 milióna kusov. Neskôr by sa produkcia mala zvýšiť až na 1,5 milióna. Vlani predal ruský AvtoVaz viac ako 770­tisíc áut. Podľa niektorých informácií obidve automobilky už v minulosti pracovali na vývoji auta za 15­tisíc dolárov. AvtoVaz chce pritom aj naďalej vyrábať lacné Lady.

Perspektívne je ruský automobilový trh najväčší v Európe. V roku 2007 zaznamenal 61-percentný nárast. V tom istom roku sa predalo v Rusku 2,3 milióna osobných automobilov. Do roku 2015 by to malo byť 3,5 až štyri milióny. Renault je druhá najväčšia francúzska automobilka a v ruskom trhu vidí obrovský potenciál.

Renault už v Rusku investoval, keď v roku 2005 v spolupráci s moskovským magistrátom vybudoval závod Avto­framos. Fabrika v Moskve sa zameriava na výrobu modelu Logan s kapaciotu 60­tisíc áut ročne.

V tom čase to bola najväčšia európska automobilová investícia v hodnote 230 miliónov eur. Renault je už teraz najväčším európskym výrobcom automobilov v Rusku. Najnovšia investícia výrazne posilní jeho postavenie. Ruský AvtoVaz už mal predtým spoločný podnik s americkým General Motors, kde sa vyrábali ná­hradné dielce pre Chevrolet Niva. Spolupráca automobiliek sa pre nezhody ukončila pred dvoma rokmi.

Spomedzi európskych automobiliek rozvíjajú svoje aktivity v Rusku aj Volkswagen a Peugeot Citroen.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 148
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 493
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 985
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 601
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 7 874
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 364
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 5 735
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 5 181
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 3 441
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 111

Hlavné správy zo Sme.sk

ROZHOVOR S DAVIDOM ENGELSOM - FÓRUM

Belgický historik: Čaká nás čo Rimanov v prvom storočí pred Kristom

K vláde majú prísť autoritárske režimy.

TECH

Chobotniciam dali extázu a sledovali ich správanie

Chobnotnice a ľudí spája chémia v mozgu.

ŠPORT

V Miškovci sa bili zvolenskí chuligáni, tiekla krv

Tréner Zvolena Andrej Podkonický sa po zápase ospravedlňoval.

Neprehliadnite tiež

Podniky v juhovýchodnej Ázii profitujú z obchodnej vojny medzi USA a Čínou

Firmy prehodnocujú svoje podnikanie v USA a v Číne.

Francúzi plánujú uľahčiť veľkým mestám zavedenie mýta pre autá

Paríž chce do roku 2030 zakázať vjazd naftových aj dieselových áut do mesta.

Majster tokár si na hotovú misku počká roky

Tokárov na Slovensku je málo. Najstarší z nich nástupcu nemá.

Imrecze: Nevidím dôvody na moje odvolanie pre túto kauzu

František Imrecze tvrdí, že mu zatiaľ nikto neponúkol post ministra financií.

Byty sú aj 2,5-krát drahšie ako pred pätnástimi rokmi

Bratislava, Trnava a Prešov ťahajú priemerné ceny.