Bratislava je štvrtá v rebríčku popularity maloobchodných firiem

Bratislava/Praha 3. marca (TASR) - Bratislava je štvrtým najatraktívnejším mestom v krajinách strednej a východnej Európy (KSVE), do ktorých plánujú expandovať ...

Bratislava/Praha 3. marca (TASR) - Bratislava je štvrtým najatraktívnejším mestom v krajinách strednej a východnej Európy (KSVE), do ktorých plánujú expandovať maloobchodné značky počas nasledujúcich 5 rokov. Prvú trojku v rebríčku 20 najpopulárnejších miest tvoria Moskva, Petrohrad a Praha. Jediným západoeurópskym mestom v prvej desiatke je Amsterdam, ktorý sa o 10. miesto delí s Kyjevom.

Rebríček je súčasťou výročnej správy z výskumu 2007 International Retailers'Survey. Zadávateľom výskumu bola agentúra Real Estate Publishers (REP) v spolupráci s Medzinárodnou radou pre obchodné centrá (ICSC). Realizáciu výskumu zabezpečila poradenská agentúra v odbore realít, Cushman & Wakefield. Na pohovoroch sa zúčastnili vedúci pracovníci zodpovední za reality a expanziu do zahraničia z 250 maloobchodných firiem v 23 krajinách Európy.

Vedúci výskumu spoločnosti Cushman & Wakefield v ČR a SR Anco Booysen uviedol, že maloobchodný trh SR s celkovou prenajímateľnou plochou zhruba 126 štvorcových metrov (m2) na 1 000 obyvateľov za rok 2007 stále zaostáva za poľským a českým trhom. Veľký objem nových projektov je však vo fáze prípravy. V roku 2008 by malo pribudnúť zhruba 160 000 m2 a o rok neskôr 380 000 m2, čo vytvorí pre mnoho maloobchodníkov príležitosť vstúpiť na trh SR a vybudovať si na ňom pozíciu.

Len 21 % všetkých maloobchodníkov v tradičných predajniach v centre Bratislavy je podľa výsledkov prieskumu zo zahraničia. Veľa maloobchodníkov z cudziny si otvára hlavné predajne radšej v obchodných centrách namiesto kamenných predajní v centre mesta. V súčasnosti je v bratislavských obchodných centrách asi 47 % zahraničných maloobchodníkov. Očakáva sa, že počas najbližších 5 rokov sa tento trend prejaví i vo veľkých krajských mestách, avizoval Booysen.

V rámci KSVE má Praha najvyšší HDP na hlavu, meraný kúpnou silou občanov. Vďaka vysokému rastu ekonomiky je "Stovežatá" veľmi atraktívna pre medzinárodne obchodné reťazce. Praha má spolu 857 000 m2 maloobchodných plôch v nákupných centrách a vo veľkoplošných obchodných jednotkách. Je najrozvinutejším maloobchodným trhom v tomto regióne, informoval Booysen.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 060
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 566
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 597
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 231
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 898
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 699
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 367
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 311
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 603
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 169

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

PRIMÁR

S vekom lekára môže stúpať aj počet úmrtí pacientov

Lekárom nad šesťdesiat úmrtnosť pacientov stúpla.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.