Bratislava je štvrtá v rebríčku popularity maloobchodných firiem

Bratislava/Praha 3. marca (TASR) - Bratislava je štvrtým najatraktívnejším mestom v krajinách strednej a východnej Európy (KSVE), do ktorých plánujú expandovať ...

Bratislava/Praha 3. marca (TASR) - Bratislava je štvrtým najatraktívnejším mestom v krajinách strednej a východnej Európy (KSVE), do ktorých plánujú expandovať maloobchodné značky počas nasledujúcich 5 rokov. Prvú trojku v rebríčku 20 najpopulárnejších miest tvoria Moskva, Petrohrad a Praha. Jediným západoeurópskym mestom v prvej desiatke je Amsterdam, ktorý sa o 10. miesto delí s Kyjevom.

Rebríček je súčasťou výročnej správy z výskumu 2007 International Retailers'Survey. Zadávateľom výskumu bola agentúra Real Estate Publishers (REP) v spolupráci s Medzinárodnou radou pre obchodné centrá (ICSC). Realizáciu výskumu zabezpečila poradenská agentúra v odbore realít, Cushman & Wakefield. Na pohovoroch sa zúčastnili vedúci pracovníci zodpovední za reality a expanziu do zahraničia z 250 maloobchodných firiem v 23 krajinách Európy.

Vedúci výskumu spoločnosti Cushman & Wakefield v ČR a SR Anco Booysen uviedol, že maloobchodný trh SR s celkovou prenajímateľnou plochou zhruba 126 štvorcových metrov (m2) na 1 000 obyvateľov za rok 2007 stále zaostáva za poľským a českým trhom. Veľký objem nových projektov je však vo fáze prípravy. V roku 2008 by malo pribudnúť zhruba 160 000 m2 a o rok neskôr 380 000 m2, čo vytvorí pre mnoho maloobchodníkov príležitosť vstúpiť na trh SR a vybudovať si na ňom pozíciu.

Len 21 % všetkých maloobchodníkov v tradičných predajniach v centre Bratislavy je podľa výsledkov prieskumu zo zahraničia. Veľa maloobchodníkov z cudziny si otvára hlavné predajne radšej v obchodných centrách namiesto kamenných predajní v centre mesta. V súčasnosti je v bratislavských obchodných centrách asi 47 % zahraničných maloobchodníkov. Očakáva sa, že počas najbližších 5 rokov sa tento trend prejaví i vo veľkých krajských mestách, avizoval Booysen.

V rámci KSVE má Praha najvyšší HDP na hlavu, meraný kúpnou silou občanov. Vďaka vysokému rastu ekonomiky je "Stovežatá" veľmi atraktívna pre medzinárodne obchodné reťazce. Praha má spolu 857 000 m2 maloobchodných plôch v nákupných centrách a vo veľkoplošných obchodných jednotkách. Je najrozvinutejším maloobchodným trhom v tomto regióne, informoval Booysen.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 797
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 406
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 425
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 936
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 975
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 807
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 595
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 475
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 511
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

PLUS

Ako pred sto rokmi vysvetľovali príchod tabaku do Európy

Ako sa tabak (dohán) dostal do Európy a ako sa ujalo fajčenie?

Neprehliadnite tiež

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop