Bratislava je štvrtá v rebríčku popularity maloobchodných firiem

Bratislava/Praha 3. marca (TASR) - Bratislava je štvrtým najatraktívnejším mestom v krajinách strednej a východnej Európy (KSVE), do ktorých plánujú expandovať ...

Bratislava/Praha 3. marca (TASR) - Bratislava je štvrtým najatraktívnejším mestom v krajinách strednej a východnej Európy (KSVE), do ktorých plánujú expandovať maloobchodné značky počas nasledujúcich 5 rokov. Prvú trojku v rebríčku 20 najpopulárnejších miest tvoria Moskva, Petrohrad a Praha. Jediným západoeurópskym mestom v prvej desiatke je Amsterdam, ktorý sa o 10. miesto delí s Kyjevom.

Rebríček je súčasťou výročnej správy z výskumu 2007 International Retailers'Survey. Zadávateľom výskumu bola agentúra Real Estate Publishers (REP) v spolupráci s Medzinárodnou radou pre obchodné centrá (ICSC). Realizáciu výskumu zabezpečila poradenská agentúra v odbore realít, Cushman & Wakefield. Na pohovoroch sa zúčastnili vedúci pracovníci zodpovední za reality a expanziu do zahraničia z 250 maloobchodných firiem v 23 krajinách Európy.

Vedúci výskumu spoločnosti Cushman & Wakefield v ČR a SR Anco Booysen uviedol, že maloobchodný trh SR s celkovou prenajímateľnou plochou zhruba 126 štvorcových metrov (m2) na 1 000 obyvateľov za rok 2007 stále zaostáva za poľským a českým trhom. Veľký objem nových projektov je však vo fáze prípravy. V roku 2008 by malo pribudnúť zhruba 160 000 m2 a o rok neskôr 380 000 m2, čo vytvorí pre mnoho maloobchodníkov príležitosť vstúpiť na trh SR a vybudovať si na ňom pozíciu.

Len 21 % všetkých maloobchodníkov v tradičných predajniach v centre Bratislavy je podľa výsledkov prieskumu zo zahraničia. Veľa maloobchodníkov z cudziny si otvára hlavné predajne radšej v obchodných centrách namiesto kamenných predajní v centre mesta. V súčasnosti je v bratislavských obchodných centrách asi 47 % zahraničných maloobchodníkov. Očakáva sa, že počas najbližších 5 rokov sa tento trend prejaví i vo veľkých krajských mestách, avizoval Booysen.

V rámci KSVE má Praha najvyšší HDP na hlavu, meraný kúpnou silou občanov. Vďaka vysokému rastu ekonomiky je "Stovežatá" veľmi atraktívna pre medzinárodne obchodné reťazce. Praha má spolu 857 000 m2 maloobchodných plôch v nákupných centrách a vo veľkoplošných obchodných jednotkách. Je najrozvinutejším maloobchodným trhom v tomto regióne, informoval Booysen.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 368
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 070
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 768
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 569
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 428
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 187
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 129
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 041
  9. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 005
  10. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 004

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Nemajú nič, čo si nedopestujú. Život na lazoch je zložitý

Čo sa kachliar z Brdárky naučil od Siouxov.

DOMOV

Tak to už nie, Béla, odkazuje Bugárovi Paška z SNS

Pašku hnevá, že ombudsmanka podporila Dúhový pochod.

DOMOV

Plavčan oznámil abdikáciu, z tlačovky opäť ušiel

Plavčan odstúpil z postu ministra deň po výzve Roberta Fica.

KOMENTÁRE

Politiku som si predstavovala inak

Dnes je politika, ak poviete, že ubližovať ľuďom pre inakosť nie je v poriadku.

Neprehliadnite tiež

Zmes z kontaminovaných vajec našli v hoteloch v Bratislave

Viac informácií má dnes poskytnúť ministerstvo pôdohospodárstva.

Ak si kúpite kuracinu v Tescu, môže vás zastaviť esbéeskár

V niektorých predajniach dáva Tesco bezpečnostné prvky nielen na alkohol, ale aj na mäso.

Čínskemu obchodu Alibaba sa darí, jeho zisk prekonal očakávania

Zisk a tržby spoločnosti prekonali predpoklady analytikov.

Na podporu kúpy elektromobilov a hybridov sa rezervovalo 1,4 mil. eur

Takzvané šrotovné na kúpu elektromobilu alebo hybridného vozidla sa pomaly míňa.