VOLKSWAGEN SA DOHODOL SO ŠTYRMI UNIVERZITAMI NA PODMIENKACH NÁBORU A PODPORY ŠTUDENTOV

Automobilky zháňajú strojárov

Automobilky neplačú,že nájsť šikovného manažéra je čoraz ťažšie. Vybrali sa na univerzitya snažia sa študentom zapáčiť už počas štúdia.

Výrobcom automobilov čoraz viac chýbajú absolventi s technickým vzdelaním. Snažia sa ich zlákať do svojich radov už počas štúdia. Na snímke pracovník v automobilke Volkswagen.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Výrobcovia áut stále ťažšie získavajú technicky vzdelaných ľudí. Štyri univerzity poskytujúce takéto vzdelanie opúšťa ročne primálo absolventov na to, aby vyhoveli všetkým trom automobilkám. Tie sa ich preto snažia podchytiť priamo na škole.

Volkswagen včera oznámil, že sa na podmienkach ďalšej spolupráce dohodli so štyrmi slovenskými technickými školami.

„Budeme sa snažiť získať najlepších študentov prednáškami a následnou praxou v závode,“ povedal Vladimír Machalík, hovorca automobilky.

Začať by to malo prednáškami pre približne dvesto študentov na každej univerzite. Z nich sa vyberie 250, ktorí pôjdu na dvojdňové sústredenie. Dvadsiatka najlepších študentov by mala vo Volkswagene praxovať a posledných desať by sa malo dostať do programu prípravy manažérov nemeckej automobilky.

Spoluprácu školy chvália

S Volkswagenom spolupracujeme už dlhé roky, veľmi dobré vzťahy máme aj s automobilkou Peugeot,“ hovorí si Vladimír Baléš, rektor Slovenskej technickej univerzity. O tom, že spolupracovať sa oplatí obojstranne, hovorí aj Ján Bujňák, rektor Žilinskej univerzity v Žiline. „Peniaze z projektov s podnikmi priniesli pre Univerzitu až 34 percent jej rozpočtu,“ hovorí.

Rektori sa zhodujú, že vzťahy ešte nie sú dostatočne rozvinuté s Kiou. „Povedal by som, že táto spolupráca je trochu vlažnejšia,“ potvrdil Bujňák. Podľa neho síce boli pokusy spolupracovať, Kia dokonca prejavila záujem o zriadenie Katedry kórejského jazyka, z plánov však vzišlo.

„Keďže sme na trh prišli len nedávno, náš tím bol pomerne zaneprázdnený ďalšími úlohami. Školy sme však podporili najmä vozidlami na študijné účely,“ povedal Dušan Dvořák, hovorca žilinskej automobilky.

Strojárine chýba propagácia

Strojári či elektrotechnici chýbajú, pretože o takéto štúdium celkovo nie je záujem. Potrebuje preto spropagovať. „Netýka sa to však len vysokého školstva, ale už základného a stredného,“ povedal Dušan Maga, dekan Trenčianskej univerzity.

Podľa Dvořáka z Kie treba zmeniť vnímanie techniky ako niečoho špinavého. Podľa škôl aj automobiliek však pri propagácii potrebujú pomoc.

„Ministerstvu školstva neprislúcha hodnotiť, či je propagácia štúdia na konkrétnej vysokej škole dostatočná, alebo nie. Ponechávame prijímacie konanie v samosprávnej kompetencii vysokej školy,“ vysvetľuje Dana Španková, hovorkyňa Ministerstva. Problém rieši aj Konferencia rektorov v spolupráci Dušanom Čaplovičom. „Hovorili sme o možnostiach propagácie aj v podobe televíznych šotov,“ potvrdil Baléš.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 673
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 517
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 112
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 006
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 446
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 578
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 574
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 467
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 452
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 026

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

Žiaľ, nie sme v armáde, ale v Smer-SNS-Híd. Kde, všakáno, je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Zákon na ochranu médií sa dá ľahko obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

DOMOV

Oligarchovia majú novú príležitosť, Markíza má byť na predaj

Hovorí sa aj o predaji denníka Nový čas.

KOMENTÁRE

Ako neprekročiť novinársky rubikon

Tradičných vydavateľov nahrádzajú oligarchovia.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.