FIRMA TAK UTRPÍ PREHRU V SÚBOJI S KONKURENČNOU TECHNOLÓGIOU BLU-RAY OD SPOLOČNOSTI SONY A TENTO KROK PRAVDEPODOBNE UKONČÍ NIEKOĽKOROČNÝ ZÁPAS MEDZI KONZORCIAMI VEDENÝMI SPOLOČNOSŤAMI TOSHIBA A SONY, K

Toshiba a Microsoft prehrali so Sony, HD DVD končí

TOKIO 17. februára (SITA, Reuters) - Reuters) - Spoločnosť Toshiba sa chce podľa zdrojov z firmy vzdať technológie HD DVD pre výrobu DVD médií. Firma tak utrpí prehru v súboji s konkurenčnou technológiou Blu-ray od spoločnosti Sony.

TOKIO 17. februára (SITA, Reuters) - Spoločnosť Toshiba sa chce podľa zdrojov z firmy vzdať technológie HD DVD pre výrobu DVD médií. Firma tak utrpí prehru v súboji s konkurenčnou technológiou Blu-ray od spoločnosti Sony.

Tento krok pravdepodobne ukončí niekoľkoročný zápas medzi konzorciami vedenými spoločnosťami Toshiba a Sony, ktoré súperili o stanovenie štandardu pre ďalšiu generáciu DVD video formátu. Boj o formát média zneisťoval spotrebiteľov, ktorí nevedeli, aké DVD médiá, resp. prehrávače, si majú kúpiť, čo spomaľovalo vývoj sektora, ktorý by mal mať potenciál mnohých miliárd dolárov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Spoločnosť Toshiba zaznamenala v posledných týždňoch viacero neúspechov, vrátane piatkového vyhlásenia amerického maloobchodného reťazca Wal-Mart Stores, ktorý už nebude predávať HD DVD formát a bude distribuovať filmy vo formáte Blu-ray.

Hollywoodske štúdiá sa pôvodne rozdelili do dvoch aliancií, pričom rovnováha sa narušila v prospech aliancie podporujúcej technológiu Blu-ray od spoločnosti Sony v januári po tom, čo Warner Bros štúdio zo skupiny Time Warner uviedlo, že bude vydávať DVD s vysokým rozlíšením výlučne vo formáte Blu-ray. Celkovo tak formát Blu-ray podporujú asi tri štvrtiny štúdií. Spoločnosť Toshiba reagovala znížením cien HD DVD prehrávačov, avšak strata podpory maloobchodu bola výrazná.

Ako informovala japonská spravodajská stanica NHK, Toshiba prerobí na skončení výroby HD DVD prehrávačov a rekordérov a opatreniach na odchod zo sektora desiatky miliónov jenov. Ako však uviedol zdroj zo spoločnosti Toshiba, skúsenosť s HD DVD nepredstavuje pre konglomerát, ktorého produkty siahajú od chladničiek až po elektrárne, iba stratu. Podľa zdroja bol slabým bodom marketing, pričom z HD DVD sa spoločnosť poučila a posilňovanie marketingu bude v centre pozornosti firmy Toshiba.

Formát HD DVD podporovali napríklad aj počítačoví giganti Microsoft a Intel.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 645
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 565
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 11 403
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 11 005
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 609
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 384
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 350
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 3 949
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 861
  10. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 3 655

Téma: Sony


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico v dueli so Sulíkom: Váš konkurent nie je Smer

Sulík pripomínal Ficovi minulé výroky.

Neprehliadnite tiež

Talianska skupina UniCredit predá ďalší balík nedobytných úverov

Podľa talianskych médií záujem prejavilo niekoľko amerických investičných fondov.

Argentína sa ponára hlbšie do krízy, počet chudobných stúpa

Problémy krajiny však tvrdo zasiahli najzraniteľnejšie skupiny obyvateľstva.

ECB bude podľa guvernéra Deutsche Bundesbank čeliť prekážkam pri normalizácii menovej politiky

Rozvíjajúce sa krajiny začínajú cítiť dôsledky zvyšovania úrokových sadzieb v USA.

Burza Wall Street pokračovala v prelamovaní rekordov aj v piatok

Lídrom na indexe Dow Jones bola akcia McDonald's, ktorá vzrástla o 2,8 percenta.

Diaľničiari predĺžili termín na predkladanie ponúk na výstavbu úseku R2

Rozhodujúcim kritériom pri výbere víťaza už nebude iba cena.