decembra 2007. Podstatou chystaných zmien je oddelenie dotovanej prímestskej a komerčnej dopravy, pričom zároveň majú vzniknúť dcérske spoločnosti pre komerčnú dopravu, opravárenstvo a obslužné činnosti. "Máme ambíciu zrealizovať tieto zmeny v prvom polroku tohto roku, na konkrétnych krokoch pracujeme. Sme presvedčení, že to bude v prospech nielen nás, ale aj Bratislavského samosprávneho kraja ako nášho partnera," povedal pre agentúru SITA generálny riaditeľ Slovak Lines Peter Sádovský. Oddelenie dotovaných a komerčných činností má podľa neho význam pre spoločnosť nielen kvôli vykazovaniu nákladov voči kraju, ale aj z hľadiska riadenia dvoch odlišných aktivít.
"Na trhu budeme ešte aktívnejší ako sme boli v predchádzajúcom období. Spoločnosť prebudovávame v prospech zákazníka. Z ekonomického pohľadu očakávame, že sa nastavia finančné vzťahy medzi samosprávnymi krajmi a podnikmi autobusovej dopravy," načrtol pre agentúru SITA Sádovský budúci vývoj. Spoločnosť pritom očakáva, že v komerčnej časti dopravy bude na trhu pokračovať nevyrovnaná situácia.
Slovak Lines funguje pod súčasným obchodným menom takmer rok, oficiálne od 1. marca 2007. Táto zmena priniesla podľa riaditeľa spoločnosti pozitívne ohlasy verejnosti. "Zmenu značky treba vnímať spolu s inými zmenami, ktoré môžu cestujúci vidieť, to znamená nové autobusy červenej farby, zmena informačných zdrojov, webovej stránky vzhľadu autobusovej stanice a príprava novej autobusovej stanice," poznamenal Sádovský. Keby sa podľa neho zmenila len značka a nezmenila sa kvalita služieb, nesplnilo by to účel. Spoločnosť štvrťročne realizuje, dodal Sádovský, rozsiahlu anketu na autobusovej stanici v Bratislave skúmajúcu všetky služby a vykonáva prieskumy aj na vytipovaných linkách.
Spoločnosť Slovak Lines, a.s. dosiahla v roku 2007 tržby z dopravy podľa predbežných údajov 401 mil. Sk, z toho tržby z dotovanej prímestskej dopravy tvorili približne 241 mil. Sk. Vlani pritom prepravila vyše 16,8 mil. cestujúcich, pričom autobusy najazdili 17,5 mil. kilometrov. Podľa predbežných výsledkov spoločnosť vykazuje za minulý rok stratu okolo 26 mil. Sk. Konečné výsledky môžu byť ešte ovplyvnené doplatkom dotácie na výkony vo verejnom záujme. Slovak Lines fungoval do marca 2007 ako Slovenská autobusová doprava (SAD) Bratislava, a.s., ktorá bola zapísaná do Obchodného registra v októbri 2001. Podnik v súčasnosti eviduje základné imanie takmer 868,8 mil. Sk. Majoritný 56-percentný podiel v Slovak Lines vlastní bratislavská spoločnosť Bus Transport, s.r.o. Fond národného majetku vlastní v Slovak Lines 44-percentný podiel. Stopercentným majiteľom Bus Transportu je firma HB Reavis Management, spol. s r.o. Banská Bystrica. Slovak Lines prevádzkuje 42 prímestských liniek z Bratislavy, Malaciek a Senca najmä v Bratislavskom kraji, ako aj osem diaľkových vnútroštátnych liniek a osem medzinárodných liniek.