Slovak Lines chystá oddelenie dotovanej a komerčnej dopravy

BRATISLAVA 14. februára (SITA) - Autobusová spoločnosť Slovak Lines, a.s. Bratislava pripravuje zaviesť organizačné zmeny vo svojej činnosti, ktoré mimoriadne valné zhromaždenie dopravcu schválilo 19.

decembra 2007. Podstatou chystaných zmien je oddelenie dotovanej prímestskej a komerčnej dopravy, pričom zároveň majú vzniknúť dcérske spoločnosti pre komerčnú dopravu, opravárenstvo a obslužné činnosti. "Máme ambíciu zrealizovať tieto zmeny v prvom polroku tohto roku, na konkrétnych krokoch pracujeme. Sme presvedčení, že to bude v prospech nielen nás, ale aj Bratislavského samosprávneho kraja ako nášho partnera," povedal pre agentúru SITA generálny riaditeľ Slovak Lines Peter Sádovský. Oddelenie dotovaných a komerčných činností má podľa neho význam pre spoločnosť nielen kvôli vykazovaniu nákladov voči kraju, ale aj z hľadiska riadenia dvoch odlišných aktivít.

"Na trhu budeme ešte aktívnejší ako sme boli v predchádzajúcom období. Spoločnosť prebudovávame v prospech zákazníka. Z ekonomického pohľadu očakávame, že sa nastavia finančné vzťahy medzi samosprávnymi krajmi a podnikmi autobusovej dopravy," načrtol pre agentúru SITA Sádovský budúci vývoj. Spoločnosť pritom očakáva, že v komerčnej časti dopravy bude na trhu pokračovať nevyrovnaná situácia.

Slovak Lines funguje pod súčasným obchodným menom takmer rok, oficiálne od 1. marca 2007. Táto zmena priniesla podľa riaditeľa spoločnosti pozitívne ohlasy verejnosti. "Zmenu značky treba vnímať spolu s inými zmenami, ktoré môžu cestujúci vidieť, to znamená nové autobusy červenej farby, zmena informačných zdrojov, webovej stránky vzhľadu autobusovej stanice a príprava novej autobusovej stanice," poznamenal Sádovský. Keby sa podľa neho zmenila len značka a nezmenila sa kvalita služieb, nesplnilo by to účel. Spoločnosť štvrťročne realizuje, dodal Sádovský, rozsiahlu anketu na autobusovej stanici v Bratislave skúmajúcu všetky služby a vykonáva prieskumy aj na vytipovaných linkách.

Spoločnosť Slovak Lines, a.s. dosiahla v roku 2007 tržby z dopravy podľa predbežných údajov 401 mil. Sk, z toho tržby z dotovanej prímestskej dopravy tvorili približne 241 mil. Sk. Vlani pritom prepravila vyše 16,8 mil. cestujúcich, pričom autobusy najazdili 17,5 mil. kilometrov. Podľa predbežných výsledkov spoločnosť vykazuje za minulý rok stratu okolo 26 mil. Sk. Konečné výsledky môžu byť ešte ovplyvnené doplatkom dotácie na výkony vo verejnom záujme. Slovak Lines fungoval do marca 2007 ako Slovenská autobusová doprava (SAD) Bratislava, a.s., ktorá bola zapísaná do Obchodného registra v októbri 2001. Podnik v súčasnosti eviduje základné imanie takmer 868,8 mil. Sk. Majoritný 56-percentný podiel v Slovak Lines vlastní bratislavská spoločnosť Bus Transport, s.r.o. Fond národného majetku vlastní v Slovak Lines 44-percentný podiel. Stopercentným majiteľom Bus Transportu je firma HB Reavis Management, spol. s r.o. Banská Bystrica. Slovak Lines prevádzkuje 42 prímestských liniek z Bratislavy, Malaciek a Senca najmä v Bratislavskom kraji, ako aj osem diaľkových vnútroštátnych liniek a osem medzinárodných liniek.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 639
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 451
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 080
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 790
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 984
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 451
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 411
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 238
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 573
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 015

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sudca Hrubala: Neviem, či bol Procházka politická objednávka. Vyzerá to tak

Združenie Za otvorenú justíciu sa zrejme zmení na think-tank.

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Ministerstvo zaplatilo 175-tisíc za projekt, ktorý skončil v koši.

KULTÚRA

Nie je to dosť dobré. Slovenským filmárom chýba niekto, kto by im to povedal

Režisér György Kristóf oslávil úspech v Cannes v policajnej cele.

KOMENTÁRE

Kto robí Slovensku v Amerike reklamu? Aj statočný pes a splašený medveď

Krajinu často zviditeľnia iba virály.

Neprehliadnite tiež

Daňová kobra vyšetruje Remetovu Dúhu, ktorá stavia Višňové

Stavebná firma Dúha buduje tunel Višňové za 410 miliónov eur spolu s talianskou spoločnosťou Salini Impregilo.

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Za elektrinu a plyn zaplatili Slováci menej, ako je priemer Únie

Stredne veľká domácnosť zaplatila vlani za sto kilowatthodín necelých 15 eur.

Čínska továreň na pneumatiky môže byť aj v Košiciach (rozhovor)

Spoločnosť Linglong by v Európe mohla preinvestovať pol miliardy dolárov a zamestnať viac ako tisíc ľudí.