Slovak Lines chystá oddelenie dotovanej a komerčnej dopravy

BRATISLAVA 14. februára (SITA) - Autobusová spoločnosť Slovak Lines, a.s. Bratislava pripravuje zaviesť organizačné zmeny vo svojej činnosti, ktoré mimoriadne valné zhromaždenie dopravcu schválilo 19.

decembra 2007. Podstatou chystaných zmien je oddelenie dotovanej prímestskej a komerčnej dopravy, pričom zároveň majú vzniknúť dcérske spoločnosti pre komerčnú dopravu, opravárenstvo a obslužné činnosti. "Máme ambíciu zrealizovať tieto zmeny v prvom polroku tohto roku, na konkrétnych krokoch pracujeme. Sme presvedčení, že to bude v prospech nielen nás, ale aj Bratislavského samosprávneho kraja ako nášho partnera," povedal pre agentúru SITA generálny riaditeľ Slovak Lines Peter Sádovský. Oddelenie dotovaných a komerčných činností má podľa neho význam pre spoločnosť nielen kvôli vykazovaniu nákladov voči kraju, ale aj z hľadiska riadenia dvoch odlišných aktivít.

"Na trhu budeme ešte aktívnejší ako sme boli v predchádzajúcom období. Spoločnosť prebudovávame v prospech zákazníka. Z ekonomického pohľadu očakávame, že sa nastavia finančné vzťahy medzi samosprávnymi krajmi a podnikmi autobusovej dopravy," načrtol pre agentúru SITA Sádovský budúci vývoj. Spoločnosť pritom očakáva, že v komerčnej časti dopravy bude na trhu pokračovať nevyrovnaná situácia.

Slovak Lines funguje pod súčasným obchodným menom takmer rok, oficiálne od 1. marca 2007. Táto zmena priniesla podľa riaditeľa spoločnosti pozitívne ohlasy verejnosti. "Zmenu značky treba vnímať spolu s inými zmenami, ktoré môžu cestujúci vidieť, to znamená nové autobusy červenej farby, zmena informačných zdrojov, webovej stránky vzhľadu autobusovej stanice a príprava novej autobusovej stanice," poznamenal Sádovský. Keby sa podľa neho zmenila len značka a nezmenila sa kvalita služieb, nesplnilo by to účel. Spoločnosť štvrťročne realizuje, dodal Sádovský, rozsiahlu anketu na autobusovej stanici v Bratislave skúmajúcu všetky služby a vykonáva prieskumy aj na vytipovaných linkách.

Spoločnosť Slovak Lines, a.s. dosiahla v roku 2007 tržby z dopravy podľa predbežných údajov 401 mil. Sk, z toho tržby z dotovanej prímestskej dopravy tvorili približne 241 mil. Sk. Vlani pritom prepravila vyše 16,8 mil. cestujúcich, pričom autobusy najazdili 17,5 mil. kilometrov. Podľa predbežných výsledkov spoločnosť vykazuje za minulý rok stratu okolo 26 mil. Sk. Konečné výsledky môžu byť ešte ovplyvnené doplatkom dotácie na výkony vo verejnom záujme. Slovak Lines fungoval do marca 2007 ako Slovenská autobusová doprava (SAD) Bratislava, a.s., ktorá bola zapísaná do Obchodného registra v októbri 2001. Podnik v súčasnosti eviduje základné imanie takmer 868,8 mil. Sk. Majoritný 56-percentný podiel v Slovak Lines vlastní bratislavská spoločnosť Bus Transport, s.r.o. Fond národného majetku vlastní v Slovak Lines 44-percentný podiel. Stopercentným majiteľom Bus Transportu je firma HB Reavis Management, spol. s r.o. Banská Bystrica. Slovak Lines prevádzkuje 42 prímestských liniek z Bratislavy, Malaciek a Senca najmä v Bratislavskom kraji, ako aj osem diaľkových vnútroštátnych liniek a osem medzinárodných liniek.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  2. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  3. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  4. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  5. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  6. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  7. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  8. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  9. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  10. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 176
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 906
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 137
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 458
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 711
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 494
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 187
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 700
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 391
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 674

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poliaci vyšetrujú Štrougala. Na Slovensku sú zločiny premlčané

Poľsko rieši štyri prípady usmrtenia ľudí elektrinou na hranici s ČSSR. Na slovenskej časti hranice s Rakúskom ich zomrelo vyše štyridsať.

KOMENTÁRE

Pripomeňme si, že režim bol naozaj zločinecký

Námietka, že ÚPN v Poľsku má väčšie právomoci, je nemiestna.

TECH

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét.

KOMENTÁRE

Každý astronóm a tvorca nových liekov im pripomína, aké sú nuly

Namiesto cesty ľudstva na Mars, rozprávajú blázni o malom človeku.

Neprehliadnite tiež

‘Prichadite k nam‘, Slovensko chce lákať ruských turistov

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

Británii potrvá niekoľko rokov, kým sa dohodne s Úniou

Rokovania o obchode v rámci Únie sú pomerne zdĺhavé.

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.

Británii hrozí, že bez ľudí z Únie úroda na poliach zhnije

Krajina tak môže stratiť schopnosť dopestovať a vyrobiť vlastné potraviny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop