Slovak Lines chystá oddelenie dotovanej a komerčnej dopravy

BRATISLAVA 14. februára (SITA) - Autobusová spoločnosť Slovak Lines, a.s. Bratislava pripravuje zaviesť organizačné zmeny vo svojej činnosti, ktoré mimoriadne valné zhromaždenie dopravcu schválilo 19.

decembra 2007. Podstatou chystaných zmien je oddelenie dotovanej prímestskej a komerčnej dopravy, pričom zároveň majú vzniknúť dcérske spoločnosti pre komerčnú dopravu, opravárenstvo a obslužné činnosti. "Máme ambíciu zrealizovať tieto zmeny v prvom polroku tohto roku, na konkrétnych krokoch pracujeme. Sme presvedčení, že to bude v prospech nielen nás, ale aj Bratislavského samosprávneho kraja ako nášho partnera," povedal pre agentúru SITA generálny riaditeľ Slovak Lines Peter Sádovský. Oddelenie dotovaných a komerčných činností má podľa neho význam pre spoločnosť nielen kvôli vykazovaniu nákladov voči kraju, ale aj z hľadiska riadenia dvoch odlišných aktivít.

"Na trhu budeme ešte aktívnejší ako sme boli v predchádzajúcom období. Spoločnosť prebudovávame v prospech zákazníka. Z ekonomického pohľadu očakávame, že sa nastavia finančné vzťahy medzi samosprávnymi krajmi a podnikmi autobusovej dopravy," načrtol pre agentúru SITA Sádovský budúci vývoj. Spoločnosť pritom očakáva, že v komerčnej časti dopravy bude na trhu pokračovať nevyrovnaná situácia.

Slovak Lines funguje pod súčasným obchodným menom takmer rok, oficiálne od 1. marca 2007. Táto zmena priniesla podľa riaditeľa spoločnosti pozitívne ohlasy verejnosti. "Zmenu značky treba vnímať spolu s inými zmenami, ktoré môžu cestujúci vidieť, to znamená nové autobusy červenej farby, zmena informačných zdrojov, webovej stránky vzhľadu autobusovej stanice a príprava novej autobusovej stanice," poznamenal Sádovský. Keby sa podľa neho zmenila len značka a nezmenila sa kvalita služieb, nesplnilo by to účel. Spoločnosť štvrťročne realizuje, dodal Sádovský, rozsiahlu anketu na autobusovej stanici v Bratislave skúmajúcu všetky služby a vykonáva prieskumy aj na vytipovaných linkách.

Spoločnosť Slovak Lines, a.s. dosiahla v roku 2007 tržby z dopravy podľa predbežných údajov 401 mil. Sk, z toho tržby z dotovanej prímestskej dopravy tvorili približne 241 mil. Sk. Vlani pritom prepravila vyše 16,8 mil. cestujúcich, pričom autobusy najazdili 17,5 mil. kilometrov. Podľa predbežných výsledkov spoločnosť vykazuje za minulý rok stratu okolo 26 mil. Sk. Konečné výsledky môžu byť ešte ovplyvnené doplatkom dotácie na výkony vo verejnom záujme. Slovak Lines fungoval do marca 2007 ako Slovenská autobusová doprava (SAD) Bratislava, a.s., ktorá bola zapísaná do Obchodného registra v októbri 2001. Podnik v súčasnosti eviduje základné imanie takmer 868,8 mil. Sk. Majoritný 56-percentný podiel v Slovak Lines vlastní bratislavská spoločnosť Bus Transport, s.r.o. Fond národného majetku vlastní v Slovak Lines 44-percentný podiel. Stopercentným majiteľom Bus Transportu je firma HB Reavis Management, spol. s r.o. Banská Bystrica. Slovak Lines prevádzkuje 42 prímestských liniek z Bratislavy, Malaciek a Senca najmä v Bratislavskom kraji, ako aj osem diaľkových vnútroštátnych liniek a osem medzinárodných liniek.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 625
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 140
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 684
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 101
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 257
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 240
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 052
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 989
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 809
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 792

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.