Slovak Lines chystá oddelenie dotovanej a komerčnej dopravy

BRATISLAVA 14. februára (SITA) - Autobusová spoločnosť Slovak Lines, a.s. Bratislava pripravuje zaviesť organizačné zmeny vo svojej činnosti, ktoré mimoriadne valné zhromaždenie dopravcu schválilo 19.

decembra 2007. Podstatou chystaných zmien je oddelenie dotovanej prímestskej a komerčnej dopravy, pričom zároveň majú vzniknúť dcérske spoločnosti pre komerčnú dopravu, opravárenstvo a obslužné činnosti. "Máme ambíciu zrealizovať tieto zmeny v prvom polroku tohto roku, na konkrétnych krokoch pracujeme. Sme presvedčení, že to bude v prospech nielen nás, ale aj Bratislavského samosprávneho kraja ako nášho partnera," povedal pre agentúru SITA generálny riaditeľ Slovak Lines Peter Sádovský. Oddelenie dotovaných a komerčných činností má podľa neho význam pre spoločnosť nielen kvôli vykazovaniu nákladov voči kraju, ale aj z hľadiska riadenia dvoch odlišných aktivít.

"Na trhu budeme ešte aktívnejší ako sme boli v predchádzajúcom období. Spoločnosť prebudovávame v prospech zákazníka. Z ekonomického pohľadu očakávame, že sa nastavia finančné vzťahy medzi samosprávnymi krajmi a podnikmi autobusovej dopravy," načrtol pre agentúru SITA Sádovský budúci vývoj. Spoločnosť pritom očakáva, že v komerčnej časti dopravy bude na trhu pokračovať nevyrovnaná situácia.

Slovak Lines funguje pod súčasným obchodným menom takmer rok, oficiálne od 1. marca 2007. Táto zmena priniesla podľa riaditeľa spoločnosti pozitívne ohlasy verejnosti. "Zmenu značky treba vnímať spolu s inými zmenami, ktoré môžu cestujúci vidieť, to znamená nové autobusy červenej farby, zmena informačných zdrojov, webovej stránky vzhľadu autobusovej stanice a príprava novej autobusovej stanice," poznamenal Sádovský. Keby sa podľa neho zmenila len značka a nezmenila sa kvalita služieb, nesplnilo by to účel. Spoločnosť štvrťročne realizuje, dodal Sádovský, rozsiahlu anketu na autobusovej stanici v Bratislave skúmajúcu všetky služby a vykonáva prieskumy aj na vytipovaných linkách.

Spoločnosť Slovak Lines, a.s. dosiahla v roku 2007 tržby z dopravy podľa predbežných údajov 401 mil. Sk, z toho tržby z dotovanej prímestskej dopravy tvorili približne 241 mil. Sk. Vlani pritom prepravila vyše 16,8 mil. cestujúcich, pričom autobusy najazdili 17,5 mil. kilometrov. Podľa predbežných výsledkov spoločnosť vykazuje za minulý rok stratu okolo 26 mil. Sk. Konečné výsledky môžu byť ešte ovplyvnené doplatkom dotácie na výkony vo verejnom záujme. Slovak Lines fungoval do marca 2007 ako Slovenská autobusová doprava (SAD) Bratislava, a.s., ktorá bola zapísaná do Obchodného registra v októbri 2001. Podnik v súčasnosti eviduje základné imanie takmer 868,8 mil. Sk. Majoritný 56-percentný podiel v Slovak Lines vlastní bratislavská spoločnosť Bus Transport, s.r.o. Fond národného majetku vlastní v Slovak Lines 44-percentný podiel. Stopercentným majiteľom Bus Transportu je firma HB Reavis Management, spol. s r.o. Banská Bystrica. Slovak Lines prevádzkuje 42 prímestských liniek z Bratislavy, Malaciek a Senca najmä v Bratislavskom kraji, ako aj osem diaľkových vnútroštátnych liniek a osem medzinárodných liniek.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 702
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 5 358
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 4 932
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 593
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 497
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 350
  7. Kam do tepla v januári? 2 417
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 158
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 056
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 210

Téma: Voľby do VÚC 2017 (župné voľby)


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ďalšia šanca na referendum o brexite? Podporil ju Blair aj Farage

Aj Briti si myslia, že ak by o brexite hlasovali druhýkrát, rozhodli by inak.

EKONOMIKA

Najväčší tender tretej Ficovej vlády sa blíži do finále

ŽSR chcú modernizovať úsek za Bratislavou.

ŠPORT

Prečo cena Ronalda rapídne klesla?

Ronaldo je na konci svetovej päťdesiatky.

EKONOMIKA

Predaj Telekomu stále nedokončili, štátu chýba sto miliónov eur

Aj zvyšný 49-percentný balík akcií operátora v roku 2015 kúpil nemecký Deutsche Telekom.

Neprehliadnite tiež

Odborári trnavskej automobilky začnú rokovať o kolektívnej zmluve

O platoch majú odborári inú predstavu ako podnik.

Česká koruna nabrala druhý dych, posilnila oproti euru aj doláru

Koruna by v tomto roku mala ďalej posilňovať, ale pomalšie ako v roku 2017.

Zakladateľ Uber Kalanick sa stane miliardárom

Kalanick predáva akcie v odhadovanej hodnote 1,4 miliardy dolárov.

Stavebná jama a základy. Ako napreduje stavba nových Nív

Stará autobusová stanica je už zbúraná. Pozrite sa, ako napreduje výstavba novej.

Najväčší tender tretej Ficovej vlády sa blíži do finále

ŽSR chcú modernizovať úsek za Bratislavou za viac než 300 miliónov eur.