Bratislava 11. februára (ČTK) - Najväčšie slovenské internetové stránky a portály vlani zvýšili príjmy z reklamy medziročne o 60 percent na 491 miliónov korún. Vyplýva to z údajov, ktoré dnes zverejnila Asociácia internetových médií (AIM).
"Navýšenie tržieb za reklamu nás prekvapilo. Samozrejme, významný vplyv má na tom aj prijatie štyroch nových členov v uplynulom roku," uviedol predseda Správnej rady AIM Milan Csaplár. Asociácia združuje 18 členov, napríklad portály Atlas.sk, Azet.sk, Centrum.sk a Zoznam.sk či internetové stránky médií Sme.sk, Pravda.sk, Markiza.sk, Joj.sk, HNonline.sk, Etrend.sk a Expres.sk. Celkové údaje o internetovej reklame na Slovensku nie sú k dispozícii.
Najviac získali sledované internetové stránky v minulom roku z takzvanej bannerovej reklamy, a to 242,1 milióna korún. Príjmy z riadkovej inzercie dosiahli 121,4 milióna Sk a objem katalógovej reklamy v roku 2007 predstavoval 94,6 milióna korún.
"Podľa môjho názoru bude rok 2008 prelomovým v histórii slovenského internetu. Myslím si, že tento rok sa nám podarí dobehnúť objem rozhlasovej reklamy na Slovensku," poznamenal Csaplár.
Podľa údajov, ktoré vlani zverejnil odborný mesačník Stratégie, dosiahla ešte v roku 2006 reklama v rádiách 580 miliónov Sk, výsledky za minulý rok zatiaľ nie sú k dispozícii.