O 2. balík PPP projektov má záujem sedem subjektov

Bratislava 11. februára (TASR) - Mená 7 podnikateľských subjektov, ktoré majú záujem o účasť vo verejnej súťaži na tzv. druhý balík PPP projektov, sú už známe.

Ide o švédsku firmu Skanska Infrastructure Development, Eiffage Travaux Publics z Francúzska a holandsko - francúzske konzorcium zložené z firiem Vinci Concessions a ABN AMRO Highway. Ďalej sa na tendri plánuje zúčastniť medzinárodné konzorcium 6 spoločností, ktorého súčasťou je aj slovenský Doprastav a Váhostav, španielsko - české združenie firiem Obrascón Huarte Laín, OHL ŽS a ŽS Brno. Do tendra tiež spoločne vstúpili rakúske firmy Porr Solutions a Strabag a 4-členné konzorcium vedené nemeckým Hochtief PPP Solutions.

Ako dnes TASR informovala riaditeľka odboru komunikácie Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR Eva Benešová, Ustanovená 11-členná komisia v súčasnosti skúma, či jednotliví záujemcovia spĺňajú podmienky účasti v tendri podľa oznámenia.

Lehota na predloženie dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti v tomto tendri uplynula v piatok 8. februára. Verejnú súťaž na 2. balík PPP vyhlásilo MDPT ešte v decembri minulého roka.

Spomínaný 2. balík PPP zahŕňa úseky Nitra - Selenec, Selenec - Beladice, Beladice - Tekovské Nemce a Banská Bystrica - severný obchvat. Všetky budú súčasťou rýchlostnej komunikácie R1 z Bratislavy do Banskej Bystrice. Firmy či konzorciá uchádzajúce sa o zákazky PPP musia spĺňať rad presne stanovených podmienok - od výšky základného imania po technickú spôsobilosť. Predmetom koncesnej zmluvy bude vypracovanie projektovej dokumentácie, uskutočnenie stavebných prác, financovanie, prevádzka a údržba uvedených diaľničných úsekov. Celková dĺžka koncesnej lehoty bude najviac 30 rokov.

Tender na prvý balík PPP projektov vyhlásila NDS vlani 15. novembra. V rámci neho sa budú realizovať úseky v celkovej dĺžke 75 km, a to Dubná Skala Ivachnová, Jánovce Jablonov a Fričovce Svinia na komunikácii D1. Rozhodnutím MDPT z konca januára sa o výstavbu prostredníctvom projektov verejno-súkromného partnerstva môžu uchádzať dva subjekty - švédsky koncern Skanska spoločne s francúzskou spoločnosťou Vinci Concessions a zoskupenie firiem Doprastav a Váhostav-SK spolu s francúzskymi firmami Bouygues Travaux Publics a Colas, Intertoll-Europe z Maďarska a portugalskou Mota-Engil.

Verejná súťaž na tretí balík PPP projektov obsahujúci úseky Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Višňové - Dubná Skala a Privádzač Lietavská Lúčka - Žilina by mala byť vyhlásená v priebehu nasledujúcich mesiacov. Všetky úseky tretieho balíka sú súčasťou diaľnice D1 a ich celková dĺžka je 29 kilometrov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 515
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 756
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 073
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 175
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 636
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 630
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 430
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 051

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.