Reklame na slovenskom internete sa vlani darilo

BRATISLAVA 11. februára (SITA) - Členovia Asociácie internetových médií utŕžili v minulom roku z publikovania internetovej reklamy necelých 500 miliónov korún.

BRATISLAVA 11. februára (SITA) - Členovia Asociácie internetových médií (AIM) utŕžili v minulom roku z publikovania internetovej reklamy 491 mil. Sk. Medziročný nárast reklamy členov asociácie oproti roku 2006 predstavuje 60 %. Bannerová reklama pritom tvorila v roku 2007 objem 242,1 mil. Sk a ostatné formy reklamy 248,9 mil. Sk. Ako ďalej informovala výkonná manažérka asociácie Daša Karpelová, z ostatných reklamných foriem sa na Slovensku najviac darilo riadkovej inzercii s hodnotou 121,4 mil. Sk a katalógovej reklame s hodnotou 94,6 mil. Sk. Delenie reklamy do siedmich základných kategórií vychádza zo štandardov medzinárodnej organizácie Internet Advertising Bureau.

Významný vplyv na nárast tržieb z reklamy v minulom roku malo podľa predsedu správnej rady AIM Milana Csaplára prijatie štyroch nových členov asociácie. Do značnej miery sa však pod úspech podľa neho podpísali aj mnohé nové faktory. V tejto súvislosti poukázal na začatie reprezentatívneho merania internetu AIMmonitor v uplynulom roku, ktorý podľa neho pomohol pri tvorení reklamných kampaní mediálnymi agentúrami, a na medziročné nárasty používateľov internetu na Slovensku.

Podľa M. Csaplára bude rok 2008 prelomovým v histórii slovenského internetu. "Keď zohľadníme, že uverejnené čísla sú výsledkami 18 členských serverov, celkový pomer reklamy na internete je väčší. Myslím si, že tento rok sa nám podarí dobehnúť objem rozhlasovej reklamy na Slovensku. Množstvo zadávateľov si totiž dnes uvedomuje, že internet zahŕňa v sebe prvky všetkých média typov a jeho popularita v našom živote narastá,“ dodáva predseda správnej rady AIM.

Asociácia internetových médií funguje od mája 2005 ako združenie slovenských médií na internete, ktorého hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. Združenie je zadávateľom reprezentatívneho merania slovenského internetu AIMmonitor, ktorý prevádzkuje od januára 2007. Jeho merania sa môžu zúčastniť aj nečlenovia združenia. AIM združuje 18 členov.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  2. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  3. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  4. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 804
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 081
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 279
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 157
  5. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 066
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 704
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 165
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 733
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 530
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 940

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

DOMOV

Profily, ktoré posielali sexuálne správy vymazali. Pribúdajú ďalšie

Polícia preveruje obťažovanie na pokeci.

KOMENTÁRE

Čo sa stane, keď krajinu ovládnu svorky pedofilov

Nezvládame chrániť ani deti, nieto sa ešte nachystať na zložitejšie výzvy.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

Neprehliadnite tiež

Nezamestnanosť na Slovensku by mala naďalej klesať, tvrdia analytici

Pod pokles nezamestnanosti sa podpísala najmä rastúca ekonomika, ale aj menej sezónnych pracovníkov, ktorí sa registrovali na úradoch práce.

Eurozóna obnoví rokovania s Gréckom o pokračovaní pomoci

Šéf ministrov financií Jeroen Dijsselbloem naznačil, že menová únia zmierni tlak na úsporné opatrenia a viac sa zameria na hĺbkové reformy daňového systému a trhu práce.

Česi si vlani zobrali hypotéky za rekordných vyše osem miliárd eur

K rekordnému záujmu o hypotéky prispeli, podobne ako na Slovensku, nízke úrokové sadzby a priaznivá ekonomická situácia domácností.

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop