V súčasnosti totiž podľa rezortu celková koncepcia pre poskytovanie pomoci výlučne zo štátneho rozpočtu chýba a žiadne z ministerstiev nemá vypracovanú osobitnú koncepciu poskytovania štátnej pomoci v oblasti svojej pôsobnosti. Poskytovatelia štátnej pomoci by totiž podľa ministerstva financií mali poskytovať štátnu pomoc do tých oblastí, ktoré sú vo vládnom programe definované ako prioritné, aby takáto pomoc pozitívne podporila najmä hospodársky rast, efektívnu investičnú a proexportnú politiku a znižovanie nezamestnanosti.
"Žiadne z ministerstiev, ktoré v súčasnosti poskytujú štátnu pomoc, nedisponuje jasným koncepčným dokumentom, na ktorého základe by bolo možné posúdiť vývoj poskytovania štátnej pomoci aj v súvislosti s Programovým vyhlásením vlády SR a na ktorého základe by bolo možné vypracovať ucelenú štátnu koncepciu v oblasti poskytovania štátnej pomoci," konštatuje ministerstvo financií v návrhu postupu pri tvorbe koncepcií poskytovateľmi štátnej pomoci, ktorým by sa mala zaoberať vláda. V nadväznosti štátnu koncepciu by potom podľa materiálu mali jednotlivé ministerstvá vypracovať návrhy koncepcie poskytovania štátnej pomoci v príslušných rezortoch.
Otázne však zatiaľ zostáva, kto celkovú koncepciu vypracuje. Rezort financií navrhuje, aby ucelenú jednotnú koncepciu poskytovania štátnej pomoci z prostriedkov štátneho rozpočtu vypracoval rezort hospodárstva, v ktorého kompetencii je stratégia tvorby podnikateľského prostredia a podpora podnikateľského prostredia. "Z tohto dôvodu sa navrhuje, aby ministerstvo hospodárstva definovalo východiská a ciele štátnej pomoci, ako aj kritériá pre vyhodnocovanie jej efektívnosti, pričom musí vychádzať z Programového vyhlásenia vlády SR a realizácie hospodárskej politiky vlády," konštatuje sa v návrhu.
S týmto však nesúhlasí samotný rezort hospodárstva, ktorý vzniesol aj zásadnú pripomienku. Podľa neho by totiž táto úloha mala spadať naopak pod ministerstvo financií, keďže ono je koordinátorom štátnej pomoci. "Rozpor sa neodstránil ani na úrovni ministrov. Pripomienku nemožno akceptovať, pretože materiál má zabezpečiť vypracovanie koncepcie poskytovania štátnej pomoci a nie koncepciu koordinácie štátnej pomoci," konštatovalo v rámci pripomienkového konania ministerstvo financií.
V Slovenskej republike sa v súčasnosti poskytuje štátna pomoc zo štátneho rozpočtu priamo alebo nepriamou formou a ako podielové financovanie pomoci z prostriedkov štátneho rozpočtu a Európskej únie (EÚ). Nenávratné finančné príspevky zo štrukturálnych fondov EÚ a štátneho rozpočtu sa poskytujú na základe Národného strategického referenčného rámca, ktorý schválila vláda SR, ako aj Európska komisia. Tento strategický rámec je základným koncepčným dokumentom pre poskytovanie štátnej pomoci z prostriedkov EÚ, podobný dokument však chýba pri poskytovaní štátnej pomoci výlučne z prostriedkov štátneho rozpočtu. Najväčšími poskytovateľmi štátnej pomoci sú Ministerstvo hospodárstva SR, Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Ministerstvo pôdohospodárstva SR a Ministerstvo životného prostredia. Všetky tieto rezorty majú osobitné právne predpisy na poskytovanie štátnej pomoci.