V Maďarsku pokračuje štrajk železničiarov

Budapešť 5. februára (TASR) Štrajk železničiarov, ktorý vyhlásil jeden z odborárskych zväzov Slobodné odbory železničných zamestnancov, pokračuje aj dnes.

Budapešť 5. februára (TASR) Štrajk železničiarov, ktorý vyhlásil jeden z odborárskych zväzov Slobodné odbory železničných zamestnancov (VDSZSZ), pokračuje aj dnes. V Maďarsku premáva iba niekoľko vnútroštátnych vlakov, z hlavných budapeštianskych staníc iba z Južnej stanice (Déli pályaudvar). Podľa maďarskej tlačovej agentúry MTI Rudolf Oroszi z VDSZSZ dnes ráno uviedol, že ich členovia sú čoraz viac odhodlaní, podpora štrajku stúpa.

Oroszi ďalej povedal, že nie je veľká šanca, že by sa dnes so zamestnávateľom dohodli na minimálnej miere poskytovaných služieb. Podľa jeho slov vedenie spoločnosti Maďarské štátne železnice (MÁV) nemá ochotu ku kompromisu. Denne štrajkuje 2 000 až 3 000 členov VDSZSZ.

Minister hospodárstva Csaba Kákosi označil štrajk vyhlásený VDSZSZ za "politické vyvolávanie zmätku," podľa neho môže prerušenie práce potrvať až do marcového ľudového hlasovania, ktoré inicioval opozičný FIDESZ Maďarský občiansky zväz (FIDESZ). Splnenie požiadaviek VDSZSZ by si vyžiadalo podľa neho 30 miliárd HUF, podľa odborárov by to bolo iba 8 miliárd HUF.

Deň štrajku znamená pre MÁV stratu asi 600 miliónov HUF, vlani vyprodukovala spoločnosť stratu 27 miliárd HUF.

Hovorca MÁV Tibor Sigulinszky v pondelok pre TASR uviedol, že v nedeľu na rokovaniach vyslovene žiadali odborárov, aby boli zabezpečené medzinárodné spoje, lebo nie je možné v takom krátkom čase informovať partnerské spoločnosti v zahraničí o štrajku, odborári však neboli ochotní ani len rokovať o tom.

Podľa neho premávalo iba niekoľko medzinárodných vlakov, tie však neprišli zo Slovenska. "Okrem toho je úplne nevyspytateľná vnútroštátna vlaková doprava, prichádzajúce vlaky zo zahraničia prijmú na maďarskej strane na hraničných staniciach, odtiaľ však ďalej súpravy nepokračujú. Vládne úplná neistota v tom, dokedy budú štrajkovať. Zástupcovia odborárov dokonca hovoria iba o prípadnom prerušení štrajku, a nie o ukončení," dodal Sigulinszky.

V období štrajku je potrebné podľa MÁV rátať v železničnej doprave s výpadkami, meškaniami, ale aj so skracovaním liniek, medzinárodné vlaky prichádzajú zo zahraničia iba po hraničné maďarské stanice, z Maďarska ich nevypravujú. Cestujúci v Maďarsku využívajú autobusové spoje, niektoré autobusové spoločnosti Volán posilnili ranné spoje a akceptujú vlakové mesačné lístky.

Odborári z VDSZSZ, ktorí zastupujú asi štvrtinu maďarských železničiarov, požadujú okrem zvýšenia miezd o už prisľúbených 6,9 % ďalšie zvýšenie platov o 10 %, ako aj jednorazový príspevok železničiarom vo výške 250 000 forintov na zamestnanca z januárovej privatizácie maďarského Carga.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  6. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  7. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  9. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 15 161
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 381
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 155
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 065
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 253
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 088
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 983
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 908
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 357
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 144

Téma: Viktor Orbán


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer stratil takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník hovorí, že oligarchovia médiá skupujú kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

Neprehliadnite tiež

Razenie tunela Čebrať na diaľnici D1 by sa mohlo obnoviť v januári 2018

Odhaduje to generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Ján Ďurišin.

Investície do verejných budov už nebudú zaťažovať verejné financie

Nové pravidlá umožnia podľa MF SR zapájanie know-how a financií súkromného sektora do takýchto investícií, a to bez vplyvu na verejné financie.

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne. S nápadom na výrobu automatických prístrojov, ktoré by vydávali peniaze 24 hodín denne, prišiel škótsky vynálezca John Shepherd-Barron.

Nemecké platy sú v priemere o 570 eur vyššie ako tie naše

Najhoršie platení sú pracujúci v Rumunsku, Bulharsku a Maďarsku