Reklamný trh na Slovensku vzrástol o šestinu

Objem reklamy v slovenských médiách vlani medziročne vzrástol o 16 percent na takmer 41 miliárd korún.

Bratislava 5. februára (ČTK) - Objem reklamy v slovenských médiách vlani medziročne vzrástol o 16 percent na 40,67 miliardy korún. Vyplýva to z údajov, ktoré ČTK poskytla spoločnosť TNS SK. Nejde však o reálne výdavky na reklamu, pretože údaje nezahŕňajú rôzne zľavy a bonusy, ale sú vypočítané na základe hrubých cenníkových cien.

Najväčšími zadávateľmi reklamy v minulom roku boli mobilní operátori, uviedol bez ďalších podrobností projektový manažér TNS SK Branislav Búzek. Detaily o reklamnom trhu za rok 2007 by mali byť k dispozícii do konca marca.

Skutočné výdavky na reklamu sú obvykle pre rôzne zľavy výrazne nižšie. Napríklad v roku 2006 hrubé výdavky podľa TNS SK dosiahli 35,11 miliardy korún, odborný časopis Stratégie však reálne príjmy médií z reklamy vyčíslil na 8,43 miliardy Sk. Podľa oboch meraní bol v tomto období najväčší záujem o reklamu v televíziách.

Vývoj objemu reklamy v rokoch 2003 - 2007 podľa monitoringu médií (v mld. Sk):

Rok Výdavky na reklamu

2007 40,67

2006 35,11

2005 29,44

2004 23,88

2003 16,95

Zdroj: TNS

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Rastie nám pokrivená generácia?
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 101
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 719
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 160
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 677
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 854
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 295
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 241
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 031
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 003
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 537

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.