Nemci už oficiálne vyšetrujú dotácie pre Nokiu

Bochum 3. februára (TASR) - Bochumská prokuratúra začala oficiálne vyšetrovanie fínskej Nokie, lebo je podozrenie, že sa dopustila podvodu v úsilí o získanie ...

Bochum 3. februára (TASR) - Bochumská prokuratúra začala oficiálne vyšetrovanie fínskej Nokie, lebo je podozrenie, že sa dopustila podvodu v úsilí o získanie dotácií na zriadenie bochumského závodu. Podľa informácií prokuratúry vytvorila Nokia v meste menej pracovných miest, než uvádzala v dokumentoch o poskytnutie prostriedkov na zriadenie kapacity.

Prokuratúra oznámila, že jej súkromné osoby podali na Nokiu oznámenie a že úlohou tohto orgánu je prešetriť uvedené fakty.

V žiadosti Nokie úradom sa uvádzalo, že koncern v Bochume vytvorí 2 860 pracovných miest, ale v roku 2002 ich v závode bolo o 318 menej, v nasledujúcom roku bol ich podstav 368 a v roku 2004 zamestnával závod o 347 ľudí menej, než bol prísľub jeho zriaďovateľa.

V nadchádzajúcom týždni by sa malo základné vyšetrovanie skončiť, aby vedenie spolkovej krajiny Severné Porýnie-Vestfálsko mohlo rozhodnúť, či od Nokie bude žiadať vrátenie subvencií na zriadenie závodu v celkovej hodnote 58 miliónov EUR, v prepočte vyše 1,9 miliardy SKK.

Nokia v polovici januára oznámila, že zastaví výrobu koncových mobilných zariadení v Nemecku a do polovice roka 2008 zatvorí závod v Bochume. Fínsky koncern sa rozhodol premiestniť kapacitu do Rumunska, kde sú náklady na pracovnú silu o deväť desatín nižšie než v Nemecku.

Informoval o tom nemecký denník Die Welt.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 036
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 280
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 155
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 073
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 800
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 566
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 407
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 157
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 854
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 664

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

O novom sídle liekovej agentúry sa rozhodne v pondelok

Bratislava sa uchádza o sídlo EMA.

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.