SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Bratislavská prímestská doprava bude drahšia

BRATISLAVA 30. januára (SITA) - Ceny obyčajného cestovného na prímestských linkách prevádzkovaných spoločnosťou Slovak Lines sa od 1. februára 2008 zvýšia o 3 koruny v tarifných vzdialenostiach do 35 kilometrov.

BRATISLAVA 30. januára (SITA) - Ceny obyčajného cestovného na prímestských linkách prevádzkovaných spoločnosťou Slovak Lines, a.s. Bratislava sa od 1. februára 2008 zvýšia o 3 Sk v tarifných vzdialenostiach do 35 kilometrov. V pásme 36 až 40 kilometrov budú cestovné lístky drahšie o 1 Sk a v ostatných vzdialenostiach do 100 kilometrov zostávajú na doterajšej úrovni. Agentúru SITA o tom informoval generálny riaditeľ Slovak Lines Peter Sádovský s tým, že o zvýšení cestovného pre dotovanú časť autobusovej dopravy rozhodol Bratislavský samosprávny kraj (BSK) po konzultácii s bratislavskou dopravnou spoločnosťou. "Ceny v prímestskej doprave sa nezvyšovali už tri roky. Stúpala pritom cena nafty, rastú mzdy," zdôvodnil nárast cestovného Sádovský, pričom k týmto vplyvom je potrebné zahrnúť aj infláciu. Súčasné ceny cestovných lístkov na prímestskú dopravu v Slovak Lines vykrývajú náklady na 61 %.

Skryť Vypnúť reklamu

V prímestskej autobusovej doprave podľa Sádovského pritom pokračuje dlhodobý trend poklesu cestujúcich a pri nezvyšovaní ceny cestovných lístkov sa automaticky prehlbuje strata. Väčšina autobusových prepravcov na Slovensku jazdí so zvýšeným cestovným už od začiatku tohto roka, dodal riaditeľ bratislavskej spoločnosti.

Zásadne sa podľa Sádovského zmenil rozdiel medzi štandardným cestovným a cestovným s dopravnou kartou, ktorá je lacnejšia. "Cieľom je stimulovanie cestujúcich k nákupu kariet. Karta alebo elektronizácia vybavovania je cestou do budúcnosti. Blíži sa zavedenie eura a preto je vhodné minimalizovanie práce s hotovosťou u vodiča aj cestujúceho," povedal Sádovský. Z tohto dôvodu chce spoločnosť viac prejsť k bezhotovostnému styku. Cestovné hradené z dopravnej karty bude vo všetkých pásmach pritom o 2 Sk lacnejšie ako obyčajné cestovné hradené v hotovosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Spoločnosť Slovak Lines, a.s. nesie terajší názov od marca 2007, dovtedy pôsobila ako Slovenská autobusová doprava (SAD) Bratislava, a.s., ktorá bola zapísaná do Obchodného registra v októbri 2001. Podnik v súčasnosti eviduje základné imanie takmer 868,8 mil. Sk. Majoritný 56-percentný podiel v Slovak Lines vlastní bratislavská spoločnosť Bus Transport, s.r.o. Fond národného majetku vlastní v Slovak Lines 44-percentný podiel. Stopercentným majiteľom Bus Transportu je firma HB Reavis Management, spol. s r.o. Banská Bystrica. Slovak Lines prevádzkuje 42 prímestských liniek z Bratislavy, Malaciek a Senca najmä Bratislavskom kraji, ako aj osem diaľkových vnútroštátnych liniek a osem medzinárodných liniek.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  2. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  3. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  4. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  5. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  6. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  7. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  8. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  9. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  10. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  1. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  2. Orange pokračuje v systematickej podpore digitálneho vzdelávania
  3. Zahlasujte za ďalší klimatický projekt s podporou dm
  4. Vydajte sa po stopách kvalitnej kávy
  5. Orange má najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku i v Európe
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 068
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 258
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 5 990
  4. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 947
  5. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 940
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 153
  7. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 3 575
  8. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 442
  9. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 294
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 649
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár a Igor Matovič.

Rozprávajme sa s tými, ktorým záleží na tom, ako žijeme.


26. sep

Taký zásah do revíru nemôže jeho štartérske veličenstvo nechať bez dôsledkov.


Ilustračné foto

Plánujú zaviesť núdzový stav?


24. sep
Do nemocníc treba prinajmenšom respirátor. Test nezriedka potrebujú aj zaočkovaní.

Dĺžka návštev sa pohybuje v minútach.


22 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Peniaze prídu na účet automaticky.


TASR 48m

Tvrdí to Združenie cestných dopravcov.


SITA 56m
Ilustračné foto.

Google dostal pokuto 4,34 miliardy eur za obmedzovanie konkurencie cez dominantné postavenie Androidu.


SITA 2 h
Ilustračná fotografia.

Slovensko má k dispozícii 33 miliónov.


TASR 2 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  4. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  5. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  6. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  7. Martin Ondráš: Stratili sme potravinovú sebestačnosť. Stratíme aj bezpečnosť potravín?
  8. Jakub Šimek: Ako po pandémii predbehnúť Estónsko je otázka za 20 bitcoinov
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 931
  2. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 12 052
  3. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 8 078
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 396
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 636
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 927
  7. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 4 763
  8. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 426
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu