Bratislavská prímestská doprava bude drahšia

BRATISLAVA 30. januára (SITA) - Ceny obyčajného cestovného na prímestských linkách prevádzkovaných spoločnosťou Slovak Lines sa od 1. februára 2008 zvýšia o 3 koruny v tarifných vzdialenostiach do 35 kilometrov.

BRATISLAVA 30. januára (SITA) - Ceny obyčajného cestovného na prímestských linkách prevádzkovaných spoločnosťou Slovak Lines, a.s. Bratislava sa od 1. februára 2008 zvýšia o 3 Sk v tarifných vzdialenostiach do 35 kilometrov. V pásme 36 až 40 kilometrov budú cestovné lístky drahšie o 1 Sk a v ostatných vzdialenostiach do 100 kilometrov zostávajú na doterajšej úrovni. Agentúru SITA o tom informoval generálny riaditeľ Slovak Lines Peter Sádovský s tým, že o zvýšení cestovného pre dotovanú časť autobusovej dopravy rozhodol Bratislavský samosprávny kraj (BSK) po konzultácii s bratislavskou dopravnou spoločnosťou. "Ceny v prímestskej doprave sa nezvyšovali už tri roky. Stúpala pritom cena nafty, rastú mzdy," zdôvodnil nárast cestovného Sádovský, pričom k týmto vplyvom je potrebné zahrnúť aj infláciu. Súčasné ceny cestovných lístkov na prímestskú dopravu v Slovak Lines vykrývajú náklady na 61 %.

V prímestskej autobusovej doprave podľa Sádovského pritom pokračuje dlhodobý trend poklesu cestujúcich a pri nezvyšovaní ceny cestovných lístkov sa automaticky prehlbuje strata. Väčšina autobusových prepravcov na Slovensku jazdí so zvýšeným cestovným už od začiatku tohto roka, dodal riaditeľ bratislavskej spoločnosti.

Zásadne sa podľa Sádovského zmenil rozdiel medzi štandardným cestovným a cestovným s dopravnou kartou, ktorá je lacnejšia. "Cieľom je stimulovanie cestujúcich k nákupu kariet. Karta alebo elektronizácia vybavovania je cestou do budúcnosti. Blíži sa zavedenie eura a preto je vhodné minimalizovanie práce s hotovosťou u vodiča aj cestujúceho," povedal Sádovský. Z tohto dôvodu chce spoločnosť viac prejsť k bezhotovostnému styku. Cestovné hradené z dopravnej karty bude vo všetkých pásmach pritom o 2 Sk lacnejšie ako obyčajné cestovné hradené v hotovosti.

Spoločnosť Slovak Lines, a.s. nesie terajší názov od marca 2007, dovtedy pôsobila ako Slovenská autobusová doprava (SAD) Bratislava, a.s., ktorá bola zapísaná do Obchodného registra v októbri 2001. Podnik v súčasnosti eviduje základné imanie takmer 868,8 mil. Sk. Majoritný 56-percentný podiel v Slovak Lines vlastní bratislavská spoločnosť Bus Transport, s.r.o. Fond národného majetku vlastní v Slovak Lines 44-percentný podiel. Stopercentným majiteľom Bus Transportu je firma HB Reavis Management, spol. s r.o. Banská Bystrica. Slovak Lines prevádzkuje 42 prímestských liniek z Bratislavy, Malaciek a Senca najmä Bratislavskom kraji, ako aj osem diaľkových vnútroštátnych liniek a osem medzinárodných liniek.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 388
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 130
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 4 068
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 3 206
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 351
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 147
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 130
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 028
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 604
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 452

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Má tu veľkú základňu, hovoria o Uhríkovi v Nitre. Súperi kandidatúru extrémistu zľahčujú

V Banskobystrickom kraji kandidáti zisťujú preferencie pravidelne, v Nitre je zatiaľ ticho.

DOMOV

Galkova kauza odpočúvania sa vlečie už šesť rokov, zatiaľ bez výsledku

Obžaloba na Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

Neprehliadnite tiež

Čína kritizuje agentúru Standard & Poor’s, že jej znížila rating

Zhoršenie hodnotenia úverovej spoľahlivosti Číny odzrkadľuje, že dlhé obdobie silného nárastu úverov zvyšuje ekonomické a finančné riziká.

Bystrica má novú autobusovú stanicu. Pozrite sa, ako sa menila

Predchádzajúca stanica bola otvorená v 80. rokoch a nikdy nebola celkom dokončená, nový terminál je najmodernejší v krajine.

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

Hľadá sa EY Podnikateľ roka, víťaz pocestuje do Monte Carla

Do súťaže môžu podnikateľov nominovať aj ich zákazníci alebo známi.