SPOLOČNOSŤ ZÁROVEŇ ZNÍŽI OBJEM PRODUKCIE Z 3,7 MIL. NA 2,8 MIL. PÁROV TOPÁNOK ROČNE

Ecco Slovakia prepustí v Martine 283 pracovníkov

BRATISLAVA 27. januára (SITA) - Výrobca obuvi Ecco Slovakia, a.s. Martin zníži počet zamestnancov o 283, z toho prepustí 176 zamestnancov v pracovnom pomere na dobu neurčitú a 107 zamestnancov pracujúcich ...

BRATISLAVA 27. januára (SITA) - Výrobca obuvi Ecco Slovakia, a.s. Martin zníži počet zamestnancov o 283, z toho prepustí 176 zamestnancov v pracovnom pomere na dobu neurčitú a 107 zamestnancov pracujúcich na dobu určitú. Vo firme naďalej ostáva 859 pracovných miest. Spoločnosť zároveň zredukuje výrobnú kapacitu zo šiestich na štyri stroje, v dôsledku čoho sa zníži ročná kapacita firmy z 3,7 mil. na 2,8 mil. párov topánok. Ecco Slovakia zdôvodnila spomínané opatrenia snahou o zachovanie konkurencieschopnosti, ako aj závažnými problémami pri získavaní nových zamestnancov, zapríčinenými aj zvýšením zahraničných investícií na Slovensku. Nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily má podľa firmy za následok neuspokojivé výrobné výsledky.

Ťažisko produkcie sa postupne transformuje z väčších sérií nesezónnych topánok pre svetový trh, na výrobu menších sérií sezónnych artiklov hlavne pre európske trhy, informovala ďalej spoločnosť. Ako dodal výkonný viceprezident výrobnej a logistickej skupiny Ecco Jens Christian Meier, zredukovaním výrobnej kapacity sa dostane spoločnosť Ecco Slovakia na úroveň, kedy bude schopná udržať si stabilných zamestnancov a tak zlepší využitie lokálnej skúsenej pracovnej sily. “Sme veľmi smutní, že rušíme niektoré pracovné pozície, ale z dlhodobého hľadiska sme k tomu nútení. Touto reštrukturalizáciou, sme presvedčení, že udržíme konkurencieschopnosť ECCO Slovakia tým najlepším možným spôsobom", dodal J. Meier. ECCO Slovakia zároveň vytvorí program, v ktorom pomôže prepusteným zamestnancom pri získavaní nového zamestnania v iných spoločnostiach v rámci regiónu

Ecco Slovakia, a.s. Martin, dosiahla v roku 2006 celkové tržby v objeme 2,555 mld. Sk, pri 13,2-percentnom medziročnom raste. Tržby z predaja vlastných výrobkov a služieb predstavovali z toho sumu 2,543 mld. Sk a v medziročnom porovnaní ich podnik zvýšil o 13,6 %. Výrobná spotreba sa zvýšila z úrovne 1,81 mld. Sk, zaznamenanej v roku 2005, na 2,112 mld. Sk v roku 2006. Pridaná hodnota vzrástla medziročne o 6,1 %, na 438,7 mil. Sk. Spoločnosť Ecco Slovakia bola do Obchodného registra SR zapísaná v roku 1998 a patrí do dánskej skupiny Ecco Sko A/S.

Skupina Ecco v roku 2006 predala 14,8 mil. párov topánok a celosvetovo zamestnávala 12 670 zamestnancov. Hlavným odberateľom zostáva západná Európa, pričom v posledných rokoch evidovala nárast aj vo východnej Európe, v Amerika a v Ázii.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 640
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 627
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 914
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 158
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 156
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 145
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 982
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 932

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.