Niektoré značky prestanú s reklamou pre deti

Jedenásť veľkých producentov potravín a nápojov pôsobiacich na trhu EÚ a tým aj Slovenska je odhodlaných zmeniť spôsob reklamy zameranej na deti.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - REUTERS)

Bratislava 22. januára (TASR) - Jedenásť veľkých producentov potravín a nápojov pôsobiacich na trhu Európskej únie a tým aj Slovenska je odhodlaných zmeniť spôsob reklamy zameranej na deti. V rámci EU Pledge programu sa zaviazali, že upustia od produktovej reklamy v elektronických médiách, tlači a na internete orientovanej na deti do 12 rokov. Malo by sa tak stať od roku 2009.

Signatármi iniciatívy sú firmy Burger King, Coca-Cola, Danone, Ferrero, General Mills, Kellogg, Kraft, Mars, Nestlé, PepsiCo a Unilever. Tieto spoločnosti reprezentujú približne dve tretiny objemu všetkej reklamy na potraviny a nápoje v EÚ.

Ako povedala riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska (PKS) Jarmila Halgašová, väčšina signatárov programu pôsobí aj na tuzemskom trhu, takže ich záväzok sa týka aj Slovenska. PKS víta túto iniciatívu.

Potravinárski výrobcovia týmto spôsobom podporili Európsku akčnú platformu pre výživu, fyzickú aktivitu a zdravie, ktorá predstavuje širokospektrálne fórum, ktoré v roku 2005 založil Markos Kyprianou, komisár EK pre ochranu zdravia a spotrebiteľa. Jeho cieľom je rozvíjať aktivity v boji proti obezite, ktorá sa v dôsledku zlých stravovacích návykov, predovšetkým u detí, stáva vážnym populačným problémom.

Aby sa predišlo nedorozumeniam a sporom, nebudú zadávať reklamu na potraviny a nápoje pre deti vôbec. Výnimku budú tvoriť výrobky, ktoré budú spĺňať špecifické nutričné kritériá založené na overených vedeckých dôkazoch alebo predpisoch pre oblasť výživy. Okrem schválených vzdelávacích programov a bez súhlasu rezortov školstva nebudú propagovať potraviny a nápoje ani na základných školách.

Signatárske firmy, ktoré sa zaviazali plniť tento program už prijali alebo do konca roka 2008 prijmú individuálne opatrenia, ktoré povedú k jeho plneniu. Nezávislý monitoring dodržiavania dohodnutých pravidiel sa začne vykonávať v januári 2009.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 549
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 186
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 5 171
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 4 242
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 203
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 087
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 045
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 984
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 653
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 360

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská chce, aby polícia vysvetľovala, prečo nekoná. Poslanci váhajú

Ak vyšetrovatelia či prokuratúra podrobnosti nepovedia, musia to zdôvodniť. Mimovládne organizácie možnosť odmietnutia znepokojila.

KOMENTÁRE

Zlomí sa charakter Mosta aj pri infozákone?

Žitňanská môže mať s presadením návrhu pri partii, ktorá desať rokov klondajkuje štát, problém.

DOMOV

Má tu veľkú základňu, hovoria o Uhríkovi v Nitre

Súperi kandidatúru extrémistu zľahčujú.

DOMOV

Slovensku hrozí, že príde o desiatky miliónov eur

Peniaze z Únie Slovensko zrejme nestihne odčerpať do konca roka.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním. Chýbajú jej kuriéri.

Jaguar sa už začína podobať na fabriku. Takto vyzerá stavba v Nitre

S výrobou sa plánuje začať na budúci rok, zo začiatku zamestná továreň 1300 ľudí.

Mercedes-Benz investuje miliardu dolárov do výroby elektrických áut v USA

Automobilka oznámila, že tým vytvorí 600 pracovných miest.

Air Berlin už pozná možných kupcov. Veritelia vybrali Lufthansu a EasyJet

Lufthansa a EasyJet sa odmietli k správe vyjadriť.