Niektoré značky prestanú s reklamou pre deti

Jedenásť veľkých producentov potravín a nápojov pôsobiacich na trhu EÚ a tým aj Slovenska je odhodlaných zmeniť spôsob reklamy zameranej na deti.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - REUTERS)

Bratislava 22. januára (TASR) - Jedenásť veľkých producentov potravín a nápojov pôsobiacich na trhu Európskej únie a tým aj Slovenska je odhodlaných zmeniť spôsob reklamy zameranej na deti. V rámci EU Pledge programu sa zaviazali, že upustia od produktovej reklamy v elektronických médiách, tlači a na internete orientovanej na deti do 12 rokov. Malo by sa tak stať od roku 2009.

Signatármi iniciatívy sú firmy Burger King, Coca-Cola, Danone, Ferrero, General Mills, Kellogg, Kraft, Mars, Nestlé, PepsiCo a Unilever. Tieto spoločnosti reprezentujú približne dve tretiny objemu všetkej reklamy na potraviny a nápoje v EÚ.

Ako povedala riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska (PKS) Jarmila Halgašová, väčšina signatárov programu pôsobí aj na tuzemskom trhu, takže ich záväzok sa týka aj Slovenska. PKS víta túto iniciatívu.

Potravinárski výrobcovia týmto spôsobom podporili Európsku akčnú platformu pre výživu, fyzickú aktivitu a zdravie, ktorá predstavuje širokospektrálne fórum, ktoré v roku 2005 založil Markos Kyprianou, komisár EK pre ochranu zdravia a spotrebiteľa. Jeho cieľom je rozvíjať aktivity v boji proti obezite, ktorá sa v dôsledku zlých stravovacích návykov, predovšetkým u detí, stáva vážnym populačným problémom.

Aby sa predišlo nedorozumeniam a sporom, nebudú zadávať reklamu na potraviny a nápoje pre deti vôbec. Výnimku budú tvoriť výrobky, ktoré budú spĺňať špecifické nutričné kritériá založené na overených vedeckých dôkazoch alebo predpisoch pre oblasť výživy. Okrem schválených vzdelávacích programov a bez súhlasu rezortov školstva nebudú propagovať potraviny a nápoje ani na základných školách.

Signatárske firmy, ktoré sa zaviazali plniť tento program už prijali alebo do konca roka 2008 prijmú individuálne opatrenia, ktoré povedú k jeho plneniu. Nezávislý monitoring dodržiavania dohodnutých pravidiel sa začne vykonávať v januári 2009.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 158
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 444
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 13 595
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 001
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 732
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 840
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 409
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 882
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 514
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 263

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Američania spozorneli. Slovenský princ je hodný Oscara

Veľký šľachtiteľský príbeh sa začal celkom nenápadne.

DOMOV

Architekt: Nikde som nezažil to, čo na Námestí slobody

Socializmus architektovi neprekáža, dôležitá je funkčnosť.

Neprehliadnite tiež

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.

Trump sa na summite prihlásil k voľnému trhu, obavy však zostali

Na stretnutí G7 došlo rýchlo k zhode, že sa musí zachovať otvorený globálny trh.