Niektoré značky prestanú s reklamou pre deti

Jedenásť veľkých producentov potravín a nápojov pôsobiacich na trhu EÚ a tým aj Slovenska je odhodlaných zmeniť spôsob reklamy zameranej na deti.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - REUTERS)

Bratislava 22. januára (TASR) - Jedenásť veľkých producentov potravín a nápojov pôsobiacich na trhu Európskej únie a tým aj Slovenska je odhodlaných zmeniť spôsob reklamy zameranej na deti. V rámci EU Pledge programu sa zaviazali, že upustia od produktovej reklamy v elektronických médiách, tlači a na internete orientovanej na deti do 12 rokov. Malo by sa tak stať od roku 2009.

Signatármi iniciatívy sú firmy Burger King, Coca-Cola, Danone, Ferrero, General Mills, Kellogg, Kraft, Mars, Nestlé, PepsiCo a Unilever. Tieto spoločnosti reprezentujú približne dve tretiny objemu všetkej reklamy na potraviny a nápoje v EÚ.

Ako povedala riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska (PKS) Jarmila Halgašová, väčšina signatárov programu pôsobí aj na tuzemskom trhu, takže ich záväzok sa týka aj Slovenska. PKS víta túto iniciatívu.

Potravinárski výrobcovia týmto spôsobom podporili Európsku akčnú platformu pre výživu, fyzickú aktivitu a zdravie, ktorá predstavuje širokospektrálne fórum, ktoré v roku 2005 založil Markos Kyprianou, komisár EK pre ochranu zdravia a spotrebiteľa. Jeho cieľom je rozvíjať aktivity v boji proti obezite, ktorá sa v dôsledku zlých stravovacích návykov, predovšetkým u detí, stáva vážnym populačným problémom.

Aby sa predišlo nedorozumeniam a sporom, nebudú zadávať reklamu na potraviny a nápoje pre deti vôbec. Výnimku budú tvoriť výrobky, ktoré budú spĺňať špecifické nutričné kritériá založené na overených vedeckých dôkazoch alebo predpisoch pre oblasť výživy. Okrem schválených vzdelávacích programov a bez súhlasu rezortov školstva nebudú propagovať potraviny a nápoje ani na základných školách.

Signatárske firmy, ktoré sa zaviazali plniť tento program už prijali alebo do konca roka 2008 prijmú individuálne opatrenia, ktoré povedú k jeho plneniu. Nezávislý monitoring dodržiavania dohodnutých pravidiel sa začne vykonávať v januári 2009.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 762
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 752
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 022
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 472
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 387
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 364
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 432
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 733
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 329
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 190

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

TECH

BlackBerry vstáva z mŕtvych, chystá novinku s klávesnicou

Klávesnica, touchpad, dobre čitateľný displej a kvalitné fotoaparáty.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop