Železnice chystajú modernizáciu trate Žilina - Krásno nad Kysucou

BRATISLAVA 21. januára (SITA) - Železnice Slovenskej republiky pripravujú trojročnú modernizáciu dvojkoľajovej trate Žilina - Krásno nad Kysucou vrátane štyroch železničných staníc.

BRATISLAVA 21. januára (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pripravujú trojročnú modernizáciu dvojkoľajovej trate Žilina - Krásno nad Kysucou vrátane štyroch železničných staníc s predpokladanou cenou stavebných prác takmer 152 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (HDP), čo podľa aktuálneho prepočtu predstavuje približne 5,12 mld. Sk. Financovanie stavebných prác, rozdelených na päť úsekov, bude zabezpečené z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu v rámci operačného programu Doprava v programovom období 2007 až 2013. Podľa oznámenia v európskom vestníku verejného obstarávania ŽSR plánujú vyhlásiť verejné obstarávanie na modernizáciu uvedenej železničnej trate 29. januára tohto roka.

Článok pokračuje pod video reklamou

Plánovaná modernizácia pozostáva zo stavebných prác na medzistaničných úsekoch Žilina - Kysucké Nové Mesto a Kysucké Nové Mesto - Krásno nad Kysucou, ako aj na štyroch železničných staniciach v Žiline, Kysuckom Novom Meste, Krásne nad Kysucou a Čadci. Trať Žilina - Krásno nad Kysucou je súčasťou európskeho železničného koridoru č. 6. V tomto roku plánujú ŽSR v rámci čerpania prostriedkov z Kohézneho fondu (KF) vypísať verejné súťaže aj na modernizáciu železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov, úsek Nové Mesto - Zlatovce a tiež na stavbu zriaďovacej stanice Žilina Teplička. Zo štrukturálnych fondov by sa mala v tomto roku začať komplexná rekonštrukcia trakčného vedenia na trati Kuzmice - Kalša - Slanec vrátane trakčnej meniarne v

Modernizácia železničnej trate Trnava - Nové Mesto nad Váhom, úsek Trnava - Piešťany stala takmer 145,5 mil. eur. Z toho európske zdroje predstavujú 50,6 mil. eur. Modernizácia uvedeného úseku začala v októbri 2004, ukončená mala byť v marci tohto roka, ale už koncom roka 2007 sa konali odovzdávacie, preberacie a kolaudačné konania. Ukončenie modernizácie trate Šenkvice - Cífer a staníc v úseku Rača - Trnava plánovali ŽSR na september tohto roka, no už koncom minulého roka bola v záverečnej fáze. Táto investícia v objeme 149 mil. eur, z toho 58 mil. eur z európskych zdrojov, sa začala realizovať v máji 2004. Modernizáciu trate Trnava - Nové Mesto nad Váhom, úsek Piešťany - Nové Mesto v hodnote 3,568 mld. Sk, z toho z KF 2,640 mld. Sk plánujú železnice ukončiť v roku 2008. Po ukončení tejto časti modernizácie budú vybudované zabezpečovacie zariadenia Siemens v úseku Bratislava - Piešťany do konca tohto roka a v úseku Piešťany - Nové Mesto nad Váhom do konca roka 2009. Tieto zariadenia umožnia jazdiť na železnici rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  2. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  3. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  4. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  5. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  6. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  7. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  9. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  10. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 289
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 21 777
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 16 221
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 053
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 10 799
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 8 011
  7. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 6 565
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 212
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 285
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 4 888

Téma: Vlaky


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Opustili stranu, prešli do inej. Prečo niektorí poslanci menia stranícke tričká

Nebolo by správne, ak by strana mohla kontrolovať, ako jej poslanec vykonáva mandát, hovorí politológ Pavol Baboš.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Koľko máme na Slovensku nezávislých poslancov a kto to je

Nezávislý neznamená neplatný.

Stĺpček Jakuba Fila

Nikto by nechcel byť od júla v koži Kalavskej

Žiadna čiastková motivácia nebude fungovať pre vyhoreného lekára.

PLUS

Slovenskí penzisti budú aj naďalej chorí a chudobní

Žiaden dôchodkový strop nepomôže. Toto je vysvetlenie.

Neprehliadnite tiež

Matečná: Rokovania o poľnohospodárskej politike Únie budú náročné

Matečná upozornila, že pre Radu je neprijateľné zníženie financovania agropolitiky.

Európska centrálna banka by mohla zvýšiť úrokové sadzby na jeseň 2019

ECB drží kľúčový úrok na rekordnom minime nula percent od marca 2016.

Mestá už môžu vykázať staré autá z centier, ale veľmi nechcú

Ministerstvo životného prostredia vytvorilo priestor, aby mestské a obecné samosprávy vytvárali zóny s nízkymi emisiami.

Pes je bytosť. Treba aj zaň platiť do fondu opráv?

Ak by boli zvieratá na úrovni ľudí, mali by viac práv aj povinností. To sa ešte nestalo.