Železnice chystajú modernizáciu trate Žilina - Krásno nad Kysucou

BRATISLAVA 21. januára (SITA) - Železnice Slovenskej republiky pripravujú trojročnú modernizáciu dvojkoľajovej trate Žilina - Krásno nad Kysucou vrátane štyroch železničných staníc.

BRATISLAVA 21. januára (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pripravujú trojročnú modernizáciu dvojkoľajovej trate Žilina - Krásno nad Kysucou vrátane štyroch železničných staníc s predpokladanou cenou stavebných prác takmer 152 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (HDP), čo podľa aktuálneho prepočtu predstavuje približne 5,12 mld. Sk. Financovanie stavebných prác, rozdelených na päť úsekov, bude zabezpečené z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu v rámci operačného programu Doprava v programovom období 2007 až 2013. Podľa oznámenia v európskom vestníku verejného obstarávania ŽSR plánujú vyhlásiť verejné obstarávanie na modernizáciu uvedenej železničnej trate 29. januára tohto roka.

Plánovaná modernizácia pozostáva zo stavebných prác na medzistaničných úsekoch Žilina - Kysucké Nové Mesto a Kysucké Nové Mesto - Krásno nad Kysucou, ako aj na štyroch železničných staniciach v Žiline, Kysuckom Novom Meste, Krásne nad Kysucou a Čadci. Trať Žilina - Krásno nad Kysucou je súčasťou európskeho železničného koridoru č. 6. V tomto roku plánujú ŽSR v rámci čerpania prostriedkov z Kohézneho fondu (KF) vypísať verejné súťaže aj na modernizáciu železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov, úsek Nové Mesto - Zlatovce a tiež na stavbu zriaďovacej stanice Žilina Teplička. Zo štrukturálnych fondov by sa mala v tomto roku začať komplexná rekonštrukcia trakčného vedenia na trati Kuzmice - Kalša - Slanec vrátane trakčnej meniarne v

Modernizácia železničnej trate Trnava - Nové Mesto nad Váhom, úsek Trnava - Piešťany stala takmer 145,5 mil. eur. Z toho európske zdroje predstavujú 50,6 mil. eur. Modernizácia uvedeného úseku začala v októbri 2004, ukončená mala byť v marci tohto roka, ale už koncom roka 2007 sa konali odovzdávacie, preberacie a kolaudačné konania. Ukončenie modernizácie trate Šenkvice - Cífer a staníc v úseku Rača - Trnava plánovali ŽSR na september tohto roka, no už koncom minulého roka bola v záverečnej fáze. Táto investícia v objeme 149 mil. eur, z toho 58 mil. eur z európskych zdrojov, sa začala realizovať v máji 2004. Modernizáciu trate Trnava - Nové Mesto nad Váhom, úsek Piešťany - Nové Mesto v hodnote 3,568 mld. Sk, z toho z KF 2,640 mld. Sk plánujú železnice ukončiť v roku 2008. Po ukončení tejto časti modernizácie budú vybudované zabezpečovacie zariadenia Siemens v úseku Bratislava - Piešťany do konca tohto roka a v úseku Piešťany - Nové Mesto nad Váhom do konca roka 2009. Tieto zariadenia umožnia jazdiť na železnici rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 653
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 468
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 980
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 744
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 977
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 451
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 418
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 228
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 576
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 005

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sudca Hrubala: Neviem, či bol Procházka politická objednávka. Vyzerá to tak

Združenie Za otvorenú justíciu sa zrejme zmení na think-tank.

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Ministerstvo zaplatilo 175-tisíc za projekt, ktorý skončil v koši.

KULTÚRA

Nie je to dosť dobré. Slovenským filmárom chýba niekto, kto by im to povedal

Režisér György Kristóf oslávil úspech v Cannes v policajnej cele.

KOMENTÁRE

Kto robí Slovensku v Amerike reklamu? Aj statočný pes a splašený medveď

Krajinu často zviditeľnia iba virály.

Neprehliadnite tiež

Daňová kobra vyšetruje Remetovu Dúhu, ktorá stavia Višňové

Stavebná firma Dúha buduje tunel Višňové za 410 miliónov eur spolu s talianskou spoločnosťou Salini Impregilo.

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Za elektrinu a plyn zaplatili Slováci menej, ako je priemer Únie

Stredne veľká domácnosť zaplatila vlani za sto kilowatthodín necelých 15 eur.

Čínska továreň na pneumatiky môže byť aj v Košiciach (rozhovor)

Spoločnosť Linglong by v Európe mohla preinvestovať pol miliardy dolárov a zamestnať viac ako tisíc ľudí.