Svoje požiadavky týkajúce sa zrušenia bonusov, hodinových sadzieb, pohotovostných hodín či postihov za nadspotrebu chcú predložiť vedeniu firmy. Zároveň požadujú, aby poznali znenie kolektívnej zmluvy ešte pred jej podpísaním. V prípade, že sa vedenie do konca tohto týždňa k ich požiadavkám nevyjadrí, chcú vyhlásiť 30-dňovú štrajkovú pohotovosť. Po nej sú pripravení na ostrý štrajk, počas ktorého by do ulíc mesta nevyšiel žiadny autobus.
Generálny riaditeľ SAD Nitra Ján Vrba tvrdí, že vodiči žiadne požiadavky vedeniu nepredložili. "Údajne sa počas víkendu stretlo niekoľko vodičov mestskej hromadnej dopravy. Ani neviem koľko, kde, kedy. My zamestnávame celkovo vyše 400 vodičov," uviedol. Predstavitelia firmy a odborovej organizácie sú od novembra minulého roka v kolektívnom vyjednávaní. Rokovania o novej kolektívnej zmluve pokračujú. "Ak o nejakom údajnom stretnutí odborová organizácia vedela, bolo by to porušenie zákona o kolektívnom vyjednávaní," uviedol Vrba. Nezávislý odborový zväz verejnej cestnej dopravy sa od požiadaviek časti vodičov dištancuje.
Košická MHD plánu zmeny v linkách
Zníženie počtu liniek mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Košiciach a ich následné posilnenie tak, aby premávali v hustejších intervaloch, pripravuje od 1. apríla vedenie Dopravného podniku mesta Košice (DPMK), a. s.
"Cieľom nového linkového vedenia je zjednodušenie a zefektívnenie cestovania hromadnými dopravnými prostriedkami pri rešpektovaní novej prestupnej tarify, ktorá v košickej MHD platí od 1. júla 2007," uviedol pre TASR riaditeľ pre dopravu a techniku Robert Nagy. Podľa neho DPMK od tejto zmeny očakáva aj zníženie počtu vypravovaných autobusov, ktorých je v súčasnosti nedostatok a zároveň posilnenie nosnej električkovej a trolejbusovej doprava, kde takéto problémy nie sú.
"Očakávame aj väčšiu efektívnosť v preprave a prostriedky na obnovu vozového parku, ktorý je skutočne vo veľmi zlom stave," spresnil predseda predstavenstva DPMK Ladislav Bruňák. Filozofia zámeru spočíva podľa neho v tom, aby cestujúcich dopravili do cieľa čo najkratším spôsobom a pritom najekologickejšie a aby nejazdili štyri autobusy vedľa seba prázdne a potom sa rozchádzali z jednej mestskej časti na jednom konci mesta až na druhú mestskú časť. "Aby to bolo zokruhované tak, aby nám cestujúci nečakal na zastávke dlhšie ako päť minút a sa z každej zastávky dostal všade," dodal Bruňák.