Uvádza to Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR v správe o súčasnom stave a postupe vlády pri zabezpečovaní budúceho rozvoja Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia (ZSSK CARGO), a. s., ktorú dnes schválila vláda SR.
Okrem zníženia poplatkov za používanie železničnej infraštruktúry je podľa ministerstva pre rozvoj železničnej nákladnej dopravy dôležité aj definovanie smerovania ZSSK CARGO na stredoeurópskom trhu. "MDPT v rámci týchto zámerov zvažuje aj alternatívu spojenia ZSSK CARGO a českého národného dopravcu ČD Cargo, ktorý vznikol v decembri 2007," uvádza sa v schválenom materiáli. Ministrami dopravy oboch krajín už bola vytvorená expertná skupina, ktorá má do polovice roka 2008 pripraviť komplexnú analýzu potenciálneho spojenia oboch spoločností. Na jej základe potom dôjde k rozhodnutiu o ďalšom smerovaní ZSSK CARGO.
Po privatizácii MÁV Cargo rakúskym národným dopravcom spoločnosťou Rail Cargo Austria sa vytvára nové usporiadanie železničného prepravného trhu v strednej Európe, upozorňuje rezort dopravy. Prichádza pritom k prerozdeleniu prepravných tokov smerovaných predovšetkým na trhy Rumunska, Bulharska, Turecka, Chorvátska a Slovinska. Stratégiou ZSSK CARGO je v súčasnosti realizovať dopravu nákladných vlakov najmä na území SR a na trate susedných štátov vstupovať len po vzájomnej kooperácii s príslušnými operátormi.