V EÚ sa predalo takmer 16 miliónov áut

Brusel 16. januára (TASR) - Odbyt áut v Európe sa vlani aj napriek oslabeniu nemeckého trhu mierne zvýšil.

Počet registrácií nových osobných vozidiel v EÚ dosiahol vlani 15,96 milióna. To je o 1,1 % viac ako v roku 2006, ako dnes informovala Asociácia európskych výrobcov automobilov ACEA. Asociácia tak potvrdila údaje Zväzu automobilového priemyslu VDA, ktorý v utorok informoval o náraste predaja na 16 miliónov áut.

Automobilovému trhu sa teda darí relatívne dobre, ak uvážime vysoké ceny benzínu a prepad predaja v Nemecku kvôli zvýšeniu dane z pridanej hodnoty (DPH). Predaj nových áut tu vlani klesol na najnižšiu úroveň od zjednotenia krajiny. Zdravý automobilový trh je veľmi dôležitý pre európsku ekonomiku, keďže európsky automobilový priemysel, ktorý produkuje asi 32 % zo všetkých áut vyrobených na svete, priamo zamestnáva 2,3 milióna ľudí.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pre porovnanie v USA vlani predaj nových áut klesol takmer o 3 % na 16,14 milióna, čo je najmenej od roku 1998. Americké automobilky sa musia vyrovnávať so znižovaním predaja na domácom trhu. Preto pristúpili k reštrukturalizáciám, ktoré zahŕňajú zatváranie závodov a masívne prepúšťania.

Japonským výrobcom zasa pomáha slabý jen a dobrý imidž ich áut k rastu dopytu v zahraničí, ktorý vyrovnáva problémy na domácom trhu. V Japonsku sa vlani predalo 3,43 milióna áut, čo je o 7,6 % menej ako v roku 2006 a najmenej za uplynulých 35 rokov.

Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Najužitočnejšia appka
  3. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  6. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  7. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  8. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  10. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur
  1. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  2. DEXIS SLOVAKIA má nového generálneho riaditeľa
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  4. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  5. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  10. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 21 524
  2. Najužitočnejšia appka 15 576
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 514
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 9 709
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 8 387
  6. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 7 468
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 970
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 583
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 5 495
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 643

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kiska vymenoval za profesora aj usvedčeného plagiátora

Vanderka sotil dôchodcu a kopíroval texty.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Poďme hádať, kde sa Imrecze vynorí

Nový guvernér bude potrebovať pomoc.

EKONOMIKA

Imrecze rezignuje z postu prezidenta Finančnej správy

Rozhodnutie prišlo podľa jeho slov spontánne.

Neprehliadnite tiež

Imrecze: Nezlomila ho kauza Bašternák ani vzťah s Výbohom

Šéf finančnej správy rezignoval po šiestich rokoch.

Druhý najväčší akcionár Kofoly predáva celý svoj podiel

Akcia Kofoly na pražskej burze v stredu oslabila.

Hlivák: Hľadáme riešenia na zvýšenie účasti podnikateľov na verejných súťažiach

Situácia pre malých a stredných podnikateľov nie je uspokojivá, povedal Hlivák.

Mimoriadne odškodnenie pre ľudí uviaznutých vo vlaku zaplatí manažment

Odškodné sa týka cestujúcich, ktorí po výpadku trakčného vedenia zostali viac ako päť hodín vo vlaku.