Nová akvizícia zároveň zmenila obchodné meno na Grafobal Artypa. ČTK o tom dnes informoval generálny riaditeľ skalického podniku Marián Kožíšek. Cenu transakcie firma nezverejnila.
Grafobal chce investovať viac ako 200 miliónov korún do rozšírenia výrobných priestorov a nákupu nových technológií pre Artypu. Zámerom skalickej firmy je tiež využiť výhodnú geografickú polohu českej spoločnosti, ktorá sa nachádza neďaleko Českého Krumlova, na ďalšiu obchodnú expanziu do neďalekého Nemecka a Rakúska.
Grafobal Artypa zamestnáva 194 pracovníkov a vlani dosiahla obrat 234 miliónov Kč (301,2 milióna Sk). Grafobal počíta so zvýšením výrobných kapacít závodu pri zachovaní zhruba doterajšieho počtu zamestnancov. Neskôr chce v krajine zriadiť obchodné centrum pre Česko.
Skalický Grafobal mal doteraz podiel na štyroch výrobných prevádzkach v zahraničí, a to v Česku, Rusku, Litve a Bulharsku.