SME
Utorok, 28. september, 2021 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky
VLÁDA VZALA NA VEDOMIE INFORMÁCIU REZORTU DOPRAVY O NÁVRHU REALIZÁCIE VLÁDNEHO UZNESENIA K NÁVRHU KONCEPCIE OSOBNEJ AUTOBUSOVEJ A ŽELEZNIČNEJ DOPRAVY S DÔRAZOM NA SYSTÉMOVÉ RIEŠENIE FINANCOVANIA VÝKON

Železničná osobná doprava má prejsť na kraje do roku 2011

BRATISLAVA 10. januára (SITA) - Kabinet na stredajšom zasadnutí prerokoval a vzal na vedomie informáciu o návrhu realizácie vládneho uznesenia z roku 2005 k návrhu koncepcie osobnej autobusovej a železničnej ...

BRATISLAVA 10. januára (SITA) - Kabinet na stredajšom zasadnutí prerokoval a vzal na vedomie informáciu o návrhu realizácie vládneho uznesenia z roku 2005 k návrhu koncepcie osobnej autobusovej a železničnej dopravy s dôrazom na systémové riešenie financovania výkonov vo verejnom záujme. Z materiálu, ktorý predložil na rokovanie kabinetu minister dopravy Ľubomír Vážny, vyplynulo, že minister akceptoval odmietavé stanovisko Združenia samosprávnych krajov SK 8 k navrhovanému presunu kompetencií v železničnej osobnej doprave na samosprávne kraje už do 30. septembra 2008. Rezort dopravy navrhol úplný presun spomínaných právomocí na kraje až v roku 2011. V prechodnom období v rokoch 2009 a 2010 by mali samosprávne kraje vykonávať prenesený výkon štátnej správy v regionálnej železničnej doprave.

Skryť Vypnúť reklamu

Zástupcovia krajov svoj nesúhlas s pôvodným návrhom zdôvodnili na základe schváleného štátneho rozpočtu na rok 2008. Samosprávne kraje by mali od roku 2011 nielen objednávať výkony v železničnej doprave, ale aj zabezpečovať financovanie výkonov regionálnych vlakov zo zvýšeného výnosu z dane z príjmu územnej samosprávy. Presun kompetencií v regionálnej železničnej doprave na kraje má umožniť zefektívnenie ich dopravnej obslužnosti a potenciálne aj zníženie prostriedkov na úhradu strát z výkonov vo verejnom záujme zabezpečením harmonizácie a optimalizácie verejnej železničnej a autobusovej dopravy.

Fixné náklady za použitie železničnej dopravnej cesty by hradil štát priamo manažérovi infraštruktúry, čo by malo znížiť poplatky za jej používanie. Kvôli prechodnému obdobiu v rokoch 2009 a 2010 má ministerstvo dopravy v roku 2008 zabezpečiť úpravu potrebnej legislatívy. Podľa rezortu dopravy bolo chybou, že na samosprávne kraje prešli kompetencie iba v autobusovej doprave bez železničnej dopravy. Celý návrh presunu kompetencií na samosprávne kraje pritom vychádza zo súčasného objemu dopravných výkonov v rozsahu okolo 32 mil. vlakových kilometrov (vlkm) a úhrady straty z výkonov vo verejnom záujme vo výške 5,4 mld. Sk. Regionálnych vlakov sa z toho týka zhruba 10 mil. vlkm s približnou výškou úhrady straty 1,673 mld. Sk podľa stavu v roku 2006. Táto strata v prvom polroku 2007 dosiahla 972,2 mil. Sk a jej plánovaný objem v rokoch 2008 až 2010 predstavuje 2,050 mld. Sk pri zachovaní doterajšieho rozsahu dopravných výkonov. Ministerstvo dopravy a kraje zároveň dohodli harmonogram začatia postupnej harmonizácie spojení autobusovej a železničnej osobnej dopravy v samosprávnych krajoch.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  2. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  4. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  5. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  6. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  9. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  10. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  1. Najviac škôd slovenskí šoféri hlásia v júni
  2. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  3. HB Reavis postavil Bratislave novú autobusovú stanicu
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  6. Prečo by sa elektrárne mali zaujímať o ekologické riešenia?
  7. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  8. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  9. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  10. Orange pokračuje v systematickej podpore digitálneho vzdelávania
  1. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali 15 062
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 8 281
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 080
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 265
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 456
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 973
  7. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 632
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 367
  9. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska 3 562
  10. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu 3 354
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Výstavba diaľnice.

V Los Angeles postavili diaľnicu s dvoma mostmi za šesťdesiatšesť dní. Prečo to u nás nejde?


27. sep
Peter Tkačenko

Fico sa môže Hegerovi poďakovať, že je v strede diskusie.


38m

Výrobca Horaliek zverejnil svoje letné výsledky, ktoré mali byť strašne zasiahnuté fašistickým bojkotom.


Prezidentka Čaputová.

Politikov vyzvala k zdržanlivosti.


4 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Slovensko dlhodobo upozorňuje na nepriaznivú situáciu v sektoroch živočíšnej výroby.


TASR 7m
Terminál v Dobrej.

Dotácia na kontajner môže byť 50 až 200 eur.


TASR 12m
Volkswagen nasleduje trend.

Volkswagen priznal vinu v emisnom škandále z roku 2015.


TASR 15m
Firmy z daňových rajov sa objavujú vo viacerých slovenských kauzách. (ilustračné foto)

Na sivom zozname by malo zostať naďalej Turecko.


TASR 27m

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  4. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  5. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  6. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  7. Martin Ondráš: Stratili sme potravinovú sebestačnosť. Stratíme aj bezpečnosť potravín?
  8. Jakub Šimek: Ako po pandémii predbehnúť Estónsko je otázka za 20 bitcoinov
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 23 352
  2. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 14 701
  3. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 6 533
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 439
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 667
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 5 038
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 564
  8. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju! 4 159
  1. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
Skryť Zatvoriť reklamu