Vláda by mala o týždeň rokovať o bratislavskom letisku

BRATISLAVA 9. januára (SITA) - Vláda by mala rokovať o spôsobe zabezpečenia finančných zdrojov na výstavbu nového terminálu na bratislavskom letisku pravdepodobne na svojom najbližšom zasadnutí budúci týždeň.

Informoval o tom v stredu po zasadnutí vlády minister dopravy Ľubomír Vážny s tým, že rozhodnutie o niektorej zo štyroch navrhovaných alternatív financovania rozvoja letiska je v kompetencii vlády, a preto nechce predbiehať. Minister potvrdil, že osobne uprednostňuje stále tretiu a štvrtú alternatívu. Tie predpokladajú vstup menšinového investora do letiska formou založenia spoločného podniku a navýšenia základného imania či vydanie koncesie na prevádzkovanie letiska. O tom však rozhodne vláda, zopakoval Vážny. "Najprv je potrebné rozhodnúť o metóde financovania a potom budeme riešiť, či rokovať alebo nerokovať," odvetil Vážny na otázku týkajúcu sa rokovaní so zahraničnými záujemcami o vstupe do bratislavského letiska.

Pri zvažovaní ďalšieho rozvoja bratislavského letiska súčasná vláda neuvažovala o jeho prípadnej privatizácii. Pre agentúru SITA to potvrdil v decembri minulého roka minister Vážny s tým, že privatizácia letiska by bola to najhoršie možné riešenie. Poukázal pritom na skúsenosti s privatizáciou štátnych podielov v strategických spoločnostiach ako Slovenský plynárenský priemysel, Slovak Telekom či Transpetrol. "Nechceme tento istý scenár opakovať. Samozrejme, sme náchylní vstupu súkromného investora, ale za iných pravidiel ako je privatizácia. Znamená to, že musia byť dodržané rozhodujúce právomoci štátu. V budúcom spoločnom podniku majorita zostane v rukách štátu," povedal Vážny.

Minister Vážny neskrýva, že pokiaľ ide o rozvoj osobného terminálu na letisku v Bratislave, najviac sa mu pozdáva jeho financovanie z vlastných zdrojov letiska a verejných prostriedkov. "S verejnými zdrojmi je trochu problém. Ak nevyriešime tento problém, či môžeme prispievať na letisko z verejných zdrojov, tak potom sa mi viac pozdáva scenár vytvorenia spoločného podniku s iným investorom pri zachovaní majority štátu," predpokladá minister Vážny.

Orientačné stavebné náklady vrátane výdavkov na inžiniersko-projektovú činnosť pre nový bratislavský terminál predstavujú 9,507 mld. Sk. Vláda SR by mohla v polovici januára 2008 rozhodnúť o konečnom spôsobe zabezpečenia finančných zdrojov na výstavbu nového terminálu na bratislavskom letisku. Prvá etapa výstavby terminálu by mala byť odovzdaná do užívania v roku 2012, pričom dostavba terminálu má byť ukončená v roku 2010 a následná rekonštrukcia by mala trvať ďalšie dva roky. Nový terminál by mal do roku 2014 pokrývať prevádzkové potreby spôsobom a v kvalite zodpovedajúcej terajšiemu európskemu štandardu. Odhadované náklady na stavbu pozemných objektov a komunikácií dosahujú spolu vyše 7,070 mld. Sk, na zabezpečenie letiskových technológií 2,256 mld. Sk a na inžiniersko-projektovú činnosť zvyšných 180,3 mil. Sk. Ministerstvo dopravy predpokladá štyri možnosti financovania rozvoja osobného terminálu - z verejných zdrojov, prípadne kombináciou vlastných zdrojov letiska a verejných zdrojov, vstupom menšinového investora formou založenia spoločného podniku, navýšením základného imania alebo inými formami a napokon na základe koncesie. Žiadna z týchto možností nepočíta s privatizáciou letiska. V prípade koncesie by išlo o jej vydanie na 20 až 25 rokov.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 717
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 343
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 223
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 079
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 027
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 886
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 758
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 487
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 460
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 416

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Nevedno, s čím Kažimíra vyprevadil Sulík

Kažimír buduje na ilúzii, že brzda je iba poistka.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop