GENERÁLNY RIADITEĽ ŽSR DALIBOR ZELENÝ TVRDÍ, ŽE MODERNIZOVANÁ TRAŤ Z BRATISLAVY DO NOVÉHO MESTA NAD VÁHOM BUDE MAŤ EURÓPSKY ŠTANDARD NIELEN PRE VYŠŠIU RÝCHLOSŤ, ALE AJ VÄČŠIU PREPRAVU TOVARU

Železnice SR sa zbavili všetkých starých dlhov

BRATISLAVA 6. januára (SITA) - Jednou z najdôležitejších úloh v roku 2007 bolo pre Železnice SR (ŽSR) vyriešenie starých dlhov, vlečúcich sa s podnikom niekoľko rokov. Generálny riaditeľ ŽSR Dalibor Zelený ...

BRATISLAVA 6. januára (SITA) - Jednou z najdôležitejších úloh v roku 2007 bolo pre Železnice SR (ŽSR) vyriešenie starých dlhov, vlečúcich sa s podnikom niekoľko rokov. Generálny riaditeľ ŽSR Dalibor Zelený medzi ne počíta aj naštartovanie procesu efektívneho hospodárenia pri veľkých stavbách na koridorovej trati z Bratislavy smerom na Nové Mesto nad Váhom. Dôvodom bolo ich včasné dokončenie a za vyčlenené finančné prostriedky. Za dôležité považuje aj prípravu revitalizácie železničných staníc v záujme zlepšovania služieb pre cestujúcich.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Sme veľmi radi, že v spolupráci s vládou sme v roku 2007 zbavili ŽSR všetkých starých dlhov. Aj to bol jeden z hlavných dôvodov, prečo sa ŽSR podarilo získať v tomto roku v hodnotení spoločnosti Moody´s Investors Services rating emitenta A1 a dlhodobý lokálny rating Aaa.sk. Znamená to, že sme sa dostali na úroveň najvyspelejších priemyselných spoločností," tvrdí D. Zelený. Rating A1 pre ŽSR odráža hlavne vysoké očakávanie podpory spoločnosti zo strany vlády v prípade nevyhnutnosti. Ratingový výhľad je pritom stabilný.

Šéf ŽSR považuje za dôležité v roku 2007 dokončenie modernizácie takmer 100 kilometrov trate z Bratislavy do Nového Mesta nad Váhom. Mala by sa tým podľa Zeleného zvýšiť kvalita cestovania. "Po dokončení všetkých vecí, ktoré s tým súvisia, ako je zabezpečovacie zariadenie, to bude trať európskeho štandardu pre tento typ rýchlosti, kde sa bude jazdiť nielen rýchlejšie, ale aj s väčšou kapacitou," predpokladá Zelený. Význam modernizácie tejto trate je podľa neho aj v tom, že do nákladného vozňa bude možné naložiť zhruba o 10 ton tovaru viac. Malo by to zvýšiť konkurencieschopnosť železničnej dopravy s prepravou viacej tovaru.

Začiatkom decembra 2007 ŽSR uskutočnili medzi železničnými stanicami Bratislava hlavná stanica a Piešťany na 1. a 2. traťovej koľaji technicko-bezpečnostnú skúšku trate a trakčného vedenia pre rýchlosť 160 kilometrov v hodine. V tom istom čase boli ukončené aj všetky stavebné práce v rámci modernizácie železničnej dopravnej cesty na piatom koridore pre uvedenú rýchlosť na úseku Bratislava - Trnava - Leopoldov - Piešťany. Skúšku vykonával špeciálny merací vlak s príslušným vozňom na konci vlaku. Pri jazde rýchlosťou 160 kilometrov v hodine sa jazdný čas bez zastavenia medzi Bratislavou a Piešťanmi skrátil približne na 36 minút. To však neznamená, že vlaky budú na tejto trati automaticky jazdiť uvedenou rýchlosťou. Po skúške trate a trakčného vedenia plánujú ŽSR aktivovať zabezpečovacie zariadenie, náročné úpravy rušňov a vlakových súprav. Až po splnení týchto podmienok bude možné pristúpiť k reálnemu zvyšovaniu rýchlosti.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 879
  2. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 087
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 807
  4. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 17 731
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 277
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 791
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 243
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 833
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 3 629
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 3 185

Téma: Vlaky


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Útočí na novinárov, s jeho menom sa spája viac ako desať káuz. Kto je Kočner

Podnikateľa v stredu pre kauzu zmenky a daňové úniky zadržala polícia.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako som zariadil, že prestali predávať Zem a vek

Prečo by slušné firmy mali zaujať jasný postoj.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

Neprehliadnite tiež

Šéfa Audi zadržali pre snahu o ovplyvňovanie svedkov

V prípade viny hrozí Stadlerovi trest odňatia slobody až na desať rokov.

Tesla žaluje bývalého zamestnanca, mal napadnúť jej výrobný softvér

Bývalý zamestnanec sa mal priznať, že napísal softvér, ktorý hekol výrobný systém Tesly.

Európsky súd nám prikázal platiť za Duckého zmenku. Stále sa tak nestalo

Tri roky sa prípad nikam nepohol, už to rieši Rada Európy. Každý deň sa dlh zvýši o dvetisíc eur.

Ako platíte štátu vyššie dane a ani o tom neviete

Vďaka tichému zdaneniu sa do štátnej kasy dostalo o 250 miliónov eur viac.

Poslanci schválili návrh zákona o dani z poistenia

Nová daň sa dotkne produktov neživotného poistenia.