GENERÁLNY RIADITEĽ ŽSR DALIBOR ZELENÝ TVRDÍ, ŽE MODERNIZOVANÁ TRAŤ Z BRATISLAVY DO NOVÉHO MESTA NAD VÁHOM BUDE MAŤ EURÓPSKY ŠTANDARD NIELEN PRE VYŠŠIU RÝCHLOSŤ, ALE AJ VÄČŠIU PREPRAVU TOVARU

Železnice SR sa zbavili všetkých starých dlhov

BRATISLAVA 6. januára (SITA) - Jednou z najdôležitejších úloh v roku 2007 bolo pre Železnice SR (ŽSR) vyriešenie starých dlhov, vlečúcich sa s podnikom niekoľko rokov. Generálny riaditeľ ŽSR Dalibor Zelený ...

BRATISLAVA 6. januára (SITA) - Jednou z najdôležitejších úloh v roku 2007 bolo pre Železnice SR (ŽSR) vyriešenie starých dlhov, vlečúcich sa s podnikom niekoľko rokov. Generálny riaditeľ ŽSR Dalibor Zelený medzi ne počíta aj naštartovanie procesu efektívneho hospodárenia pri veľkých stavbách na koridorovej trati z Bratislavy smerom na Nové Mesto nad Váhom. Dôvodom bolo ich včasné dokončenie a za vyčlenené finančné prostriedky. Za dôležité považuje aj prípravu revitalizácie železničných staníc v záujme zlepšovania služieb pre cestujúcich.

"Sme veľmi radi, že v spolupráci s vládou sme v roku 2007 zbavili ŽSR všetkých starých dlhov. Aj to bol jeden z hlavných dôvodov, prečo sa ŽSR podarilo získať v tomto roku v hodnotení spoločnosti Moody´s Investors Services rating emitenta A1 a dlhodobý lokálny rating Aaa.sk. Znamená to, že sme sa dostali na úroveň najvyspelejších priemyselných spoločností," tvrdí D. Zelený. Rating A1 pre ŽSR odráža hlavne vysoké očakávanie podpory spoločnosti zo strany vlády v prípade nevyhnutnosti. Ratingový výhľad je pritom stabilný.

Šéf ŽSR považuje za dôležité v roku 2007 dokončenie modernizácie takmer 100 kilometrov trate z Bratislavy do Nového Mesta nad Váhom. Mala by sa tým podľa Zeleného zvýšiť kvalita cestovania. "Po dokončení všetkých vecí, ktoré s tým súvisia, ako je zabezpečovacie zariadenie, to bude trať európskeho štandardu pre tento typ rýchlosti, kde sa bude jazdiť nielen rýchlejšie, ale aj s väčšou kapacitou," predpokladá Zelený. Význam modernizácie tejto trate je podľa neho aj v tom, že do nákladného vozňa bude možné naložiť zhruba o 10 ton tovaru viac. Malo by to zvýšiť konkurencieschopnosť železničnej dopravy s prepravou viacej tovaru.

Začiatkom decembra 2007 ŽSR uskutočnili medzi železničnými stanicami Bratislava hlavná stanica a Piešťany na 1. a 2. traťovej koľaji technicko-bezpečnostnú skúšku trate a trakčného vedenia pre rýchlosť 160 kilometrov v hodine. V tom istom čase boli ukončené aj všetky stavebné práce v rámci modernizácie železničnej dopravnej cesty na piatom koridore pre uvedenú rýchlosť na úseku Bratislava - Trnava - Leopoldov - Piešťany. Skúšku vykonával špeciálny merací vlak s príslušným vozňom na konci vlaku. Pri jazde rýchlosťou 160 kilometrov v hodine sa jazdný čas bez zastavenia medzi Bratislavou a Piešťanmi skrátil približne na 36 minút. To však neznamená, že vlaky budú na tejto trati automaticky jazdiť uvedenou rýchlosťou. Po skúške trate a trakčného vedenia plánujú ŽSR aktivovať zabezpečovacie zariadenie, náročné úpravy rušňov a vlakových súprav. Až po splnení týchto podmienok bude možné pristúpiť k reálnemu zvyšovaniu rýchlosti.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  2. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  4. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  5. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  7. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  8. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  9. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  10. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 63 513
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 695
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 883
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 9 563
  5. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 8 071
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 7 071
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 802
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 902
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 3 514
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 3 229

Téma: Doprava


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ututlané dejiny československého fetu

Pred novembrom 1989 u nás fetovali desaťtisíce ľudí.

PLUS

Živel, ktorý postavil vo Viedni najvýstrednejšie domy

Na jeho originálne budovy sa chodia pozerať milióny ľudí.

PÍŠE GUY VERHOFSTADT – FÓRUM

Takto vyzerá revolúcia, ktorú Európa potrebuje

Neodohrá sa však v parížskych či bruselských uliciach.

Neprehliadnite tiež

Rozčúlilo by to každého, tvrdí Pellegrini o rozmrazení platov

Pellegrini považuje za chybu, že sa platy neriešili už skôr.

Nemecké dráhy a odbory sa dohodli na platoch

vytvoriť novú ukrajinskú cirkev nezávislú od Moskvy.

Rokovania Fordu a Volkswagenu uviazli v slepej uličke

Automobilové koncerny rokujú o spolupráci.

Wall Street výrazne oslabila, Dow Jones klesol o dve percentá

Dôvodom prepadu boli slabé makroekonomické údaje z Číny a Európy.