GENERÁLNY RIADITEĽ ŽSR DALIBOR ZELENÝ TVRDÍ, ŽE MODERNIZOVANÁ TRAŤ Z BRATISLAVY DO NOVÉHO MESTA NAD VÁHOM BUDE MAŤ EURÓPSKY ŠTANDARD NIELEN PRE VYŠŠIU RÝCHLOSŤ, ALE AJ VÄČŠIU PREPRAVU TOVARU

Železnice SR sa zbavili všetkých starých dlhov

BRATISLAVA 6. januára (SITA) - Jednou z najdôležitejších úloh v roku 2007 bolo pre Železnice SR (ŽSR) vyriešenie starých dlhov, vlečúcich sa s podnikom niekoľko rokov. Generálny riaditeľ ŽSR Dalibor Zelený ...

BRATISLAVA 6. januára (SITA) - Jednou z najdôležitejších úloh v roku 2007 bolo pre Železnice SR (ŽSR) vyriešenie starých dlhov, vlečúcich sa s podnikom niekoľko rokov. Generálny riaditeľ ŽSR Dalibor Zelený medzi ne počíta aj naštartovanie procesu efektívneho hospodárenia pri veľkých stavbách na koridorovej trati z Bratislavy smerom na Nové Mesto nad Váhom. Dôvodom bolo ich včasné dokončenie a za vyčlenené finančné prostriedky. Za dôležité považuje aj prípravu revitalizácie železničných staníc v záujme zlepšovania služieb pre cestujúcich.

"Sme veľmi radi, že v spolupráci s vládou sme v roku 2007 zbavili ŽSR všetkých starých dlhov. Aj to bol jeden z hlavných dôvodov, prečo sa ŽSR podarilo získať v tomto roku v hodnotení spoločnosti Moody´s Investors Services rating emitenta A1 a dlhodobý lokálny rating Aaa.sk. Znamená to, že sme sa dostali na úroveň najvyspelejších priemyselných spoločností," tvrdí D. Zelený. Rating A1 pre ŽSR odráža hlavne vysoké očakávanie podpory spoločnosti zo strany vlády v prípade nevyhnutnosti. Ratingový výhľad je pritom stabilný.

Šéf ŽSR považuje za dôležité v roku 2007 dokončenie modernizácie takmer 100 kilometrov trate z Bratislavy do Nového Mesta nad Váhom. Mala by sa tým podľa Zeleného zvýšiť kvalita cestovania. "Po dokončení všetkých vecí, ktoré s tým súvisia, ako je zabezpečovacie zariadenie, to bude trať európskeho štandardu pre tento typ rýchlosti, kde sa bude jazdiť nielen rýchlejšie, ale aj s väčšou kapacitou," predpokladá Zelený. Význam modernizácie tejto trate je podľa neho aj v tom, že do nákladného vozňa bude možné naložiť zhruba o 10 ton tovaru viac. Malo by to zvýšiť konkurencieschopnosť železničnej dopravy s prepravou viacej tovaru.

Začiatkom decembra 2007 ŽSR uskutočnili medzi železničnými stanicami Bratislava hlavná stanica a Piešťany na 1. a 2. traťovej koľaji technicko-bezpečnostnú skúšku trate a trakčného vedenia pre rýchlosť 160 kilometrov v hodine. V tom istom čase boli ukončené aj všetky stavebné práce v rámci modernizácie železničnej dopravnej cesty na piatom koridore pre uvedenú rýchlosť na úseku Bratislava - Trnava - Leopoldov - Piešťany. Skúšku vykonával špeciálny merací vlak s príslušným vozňom na konci vlaku. Pri jazde rýchlosťou 160 kilometrov v hodine sa jazdný čas bez zastavenia medzi Bratislavou a Piešťanmi skrátil približne na 36 minút. To však neznamená, že vlaky budú na tejto trati automaticky jazdiť uvedenou rýchlosťou. Po skúške trate a trakčného vedenia plánujú ŽSR aktivovať zabezpečovacie zariadenie, náročné úpravy rušňov a vlakových súprav. Až po splnení týchto podmienok bude možné pristúpiť k reálnemu zvyšovaniu rýchlosti.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 827
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 130
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 863
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 708
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 448
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 120
  7. Kam do tepla v januári? 2 210
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 991
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 823
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 111

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov aj médiá.

TECH

Muži ani len nevedia, ako málo orgazmov majú ich ženy

Medzi pohlaviami je stále veľká orgazmová priepasť.

Neprehliadnite tiež

Ani advokáti sa nezhodnú, či je poplatok za sobáš diskriminačný

Ak je s cirkevným sobášom viac práce, poplatok je opodstatnený, treba to však preskúmať.

Syn daroval Zmajkovičovej dom, v majetkovom priznaní chýba

Jaroslav Zmajkovič získal priestranú nehnuteľnosť v roku 2008, keď jeho mama bola už šesť rokov poslankyňou.

Francúzska automobilka PSA Group sa s odborármi dohodla na zrušení 1 300 miest

Päť zo šiestich odborových organizácií, ktoré pôsobia v automobilke, s dohodou súhlasilo.

Žiga po schôdzke ministrov V4: Podporíme zmluvu o voľnom obchode s Austráliou

Slovensko je jedným z najväčších producentov automobilov na svete a Austrália je tiež trh, kam zo Slovenska odchádzajú automobily.

Bitcoin tento rok pokorí hranicu 25-tisíc dolárov, tvrdí analytik Lee

Podľa Leeho predpovede by sa kurz bitcoinu mohol do roku 2022 vyšplhať až na 125-tisíc dolárov.