SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky
GENERÁLNY RIADITEĽ ŽSR DALIBOR ZELENÝ TVRDÍ, ŽE MODERNIZOVANÁ TRAŤ Z BRATISLAVY DO NOVÉHO MESTA NAD VÁHOM BUDE MAŤ EURÓPSKY ŠTANDARD NIELEN PRE VYŠŠIU RÝCHLOSŤ, ALE AJ VÄČŠIU PREPRAVU TOVARU

Železnice SR sa zbavili všetkých starých dlhov

BRATISLAVA 6. januára (SITA) - Jednou z najdôležitejších úloh v roku 2007 bolo pre Železnice SR (ŽSR) vyriešenie starých dlhov, vlečúcich sa s podnikom niekoľko rokov. Generálny riaditeľ ŽSR Dalibor Zelený ...

BRATISLAVA 6. januára (SITA) - Jednou z najdôležitejších úloh v roku 2007 bolo pre Železnice SR (ŽSR) vyriešenie starých dlhov, vlečúcich sa s podnikom niekoľko rokov. Generálny riaditeľ ŽSR Dalibor Zelený medzi ne počíta aj naštartovanie procesu efektívneho hospodárenia pri veľkých stavbách na koridorovej trati z Bratislavy smerom na Nové Mesto nad Váhom. Dôvodom bolo ich včasné dokončenie a za vyčlenené finančné prostriedky. Za dôležité považuje aj prípravu revitalizácie železničných staníc v záujme zlepšovania služieb pre cestujúcich.

Skryť Vypnúť reklamu

"Sme veľmi radi, že v spolupráci s vládou sme v roku 2007 zbavili ŽSR všetkých starých dlhov. Aj to bol jeden z hlavných dôvodov, prečo sa ŽSR podarilo získať v tomto roku v hodnotení spoločnosti Moody´s Investors Services rating emitenta A1 a dlhodobý lokálny rating Aaa.sk. Znamená to, že sme sa dostali na úroveň najvyspelejších priemyselných spoločností," tvrdí D. Zelený. Rating A1 pre ŽSR odráža hlavne vysoké očakávanie podpory spoločnosti zo strany vlády v prípade nevyhnutnosti. Ratingový výhľad je pritom stabilný.

Šéf ŽSR považuje za dôležité v roku 2007 dokončenie modernizácie takmer 100 kilometrov trate z Bratislavy do Nového Mesta nad Váhom. Mala by sa tým podľa Zeleného zvýšiť kvalita cestovania. "Po dokončení všetkých vecí, ktoré s tým súvisia, ako je zabezpečovacie zariadenie, to bude trať európskeho štandardu pre tento typ rýchlosti, kde sa bude jazdiť nielen rýchlejšie, ale aj s väčšou kapacitou," predpokladá Zelený. Význam modernizácie tejto trate je podľa neho aj v tom, že do nákladného vozňa bude možné naložiť zhruba o 10 ton tovaru viac. Malo by to zvýšiť konkurencieschopnosť železničnej dopravy s prepravou viacej tovaru.

Skryť Vypnúť reklamu

Začiatkom decembra 2007 ŽSR uskutočnili medzi železničnými stanicami Bratislava hlavná stanica a Piešťany na 1. a 2. traťovej koľaji technicko-bezpečnostnú skúšku trate a trakčného vedenia pre rýchlosť 160 kilometrov v hodine. V tom istom čase boli ukončené aj všetky stavebné práce v rámci modernizácie železničnej dopravnej cesty na piatom koridore pre uvedenú rýchlosť na úseku Bratislava - Trnava - Leopoldov - Piešťany. Skúšku vykonával špeciálny merací vlak s príslušným vozňom na konci vlaku. Pri jazde rýchlosťou 160 kilometrov v hodine sa jazdný čas bez zastavenia medzi Bratislavou a Piešťanmi skrátil približne na 36 minút. To však neznamená, že vlaky budú na tejto trati automaticky jazdiť uvedenou rýchlosťou. Po skúške trate a trakčného vedenia plánujú ŽSR aktivovať zabezpečovacie zariadenie, náročné úpravy rušňov a vlakových súprav. Až po splnení týchto podmienok bude možné pristúpiť k reálnemu zvyšovaniu rýchlosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  6. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  7. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  8. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  9. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  10. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 227
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 747
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 023
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 256
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 659
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 292
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 579
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 514
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 233
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 227
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Železnice Slovenskej republiky, Vlaky
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na Covid zomrú desiatky ľudí denne. Pokles možno očakávať najskôr o dva týždne

Pre koronu zomierajú ľudia s inými ochoreniami, ktorí by inak žili.

V piatok sa na Slovensku urobilo v súvislosti s ochorením Covid - 19 šestnásť pitiev.

Špeciálny prokurátor Kováčik ide do väzby, rozhodol súd

Súd zobral do väzby aj druhého obvineného Norberta Pakšiho.

Policajná eskorta a príslušníci Národnej kriminálnej agentúry privádzajú vysokého postaveného policajného funkcionára Norberta Pakšiho a špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika na pojednávanie na Špecializovaný trestný súd v Pezinku.
Podcast Dobré Ráno.
Komentár Zuzany Kepplovej

Tak prrr! Neleteli sme na Mars

Ľudia ukázali ochotu a dôveru. Pokaziť to vždy môže nedostatok pokory lídrov.

Zuzana Kepplová.

Neprehliadnite tiež

Opustené budovy

Na východe boli gigantom. Padli, keď podnik predali Čechom

Roky sa snaží nájsť nového majiteľa.

Snímka z pekárne Medea z roku 2004.
Ilustračná fotografia.

Zomrieme od hladu. Nové reštrikcie sú ďalšou ranou pre španielsku ekonomiku

Menový fond predpovedá Španielsku najhorší prepad spomedzi západných krajín.

Už minulý týždeň protestovali v španielskej Barcelone proti obmedzeniam prevádzkovatelia reštaurácií.

Približne 12 miliónov ľudí v Británii bude mať problémy splácať záväzky

Prieskum úradu pre dohľad nad finančným trhom sa konal v lete.

Ilustračná fotografia.