GENERÁLNY RIADITEĽ ŽSR DALIBOR ZELENÝ TVRDÍ, ŽE MODERNIZOVANÁ TRAŤ Z BRATISLAVY DO NOVÉHO MESTA NAD VÁHOM BUDE MAŤ EURÓPSKY ŠTANDARD NIELEN PRE VYŠŠIU RÝCHLOSŤ, ALE AJ VÄČŠIU PREPRAVU TOVARU

Železnice SR sa zbavili všetkých starých dlhov

BRATISLAVA 6. januára (SITA) - Jednou z najdôležitejších úloh v roku 2007 bolo pre Železnice SR (ŽSR) vyriešenie starých dlhov, vlečúcich sa s podnikom niekoľko rokov. Generálny riaditeľ ŽSR Dalibor Zelený ...

BRATISLAVA 6. januára (SITA) - Jednou z najdôležitejších úloh v roku 2007 bolo pre Železnice SR (ŽSR) vyriešenie starých dlhov, vlečúcich sa s podnikom niekoľko rokov. Generálny riaditeľ ŽSR Dalibor Zelený medzi ne počíta aj naštartovanie procesu efektívneho hospodárenia pri veľkých stavbách na koridorovej trati z Bratislavy smerom na Nové Mesto nad Váhom. Dôvodom bolo ich včasné dokončenie a za vyčlenené finančné prostriedky. Za dôležité považuje aj prípravu revitalizácie železničných staníc v záujme zlepšovania služieb pre cestujúcich.

"Sme veľmi radi, že v spolupráci s vládou sme v roku 2007 zbavili ŽSR všetkých starých dlhov. Aj to bol jeden z hlavných dôvodov, prečo sa ŽSR podarilo získať v tomto roku v hodnotení spoločnosti Moody´s Investors Services rating emitenta A1 a dlhodobý lokálny rating Aaa.sk. Znamená to, že sme sa dostali na úroveň najvyspelejších priemyselných spoločností," tvrdí D. Zelený. Rating A1 pre ŽSR odráža hlavne vysoké očakávanie podpory spoločnosti zo strany vlády v prípade nevyhnutnosti. Ratingový výhľad je pritom stabilný.

Šéf ŽSR považuje za dôležité v roku 2007 dokončenie modernizácie takmer 100 kilometrov trate z Bratislavy do Nového Mesta nad Váhom. Mala by sa tým podľa Zeleného zvýšiť kvalita cestovania. "Po dokončení všetkých vecí, ktoré s tým súvisia, ako je zabezpečovacie zariadenie, to bude trať európskeho štandardu pre tento typ rýchlosti, kde sa bude jazdiť nielen rýchlejšie, ale aj s väčšou kapacitou," predpokladá Zelený. Význam modernizácie tejto trate je podľa neho aj v tom, že do nákladného vozňa bude možné naložiť zhruba o 10 ton tovaru viac. Malo by to zvýšiť konkurencieschopnosť železničnej dopravy s prepravou viacej tovaru.

Začiatkom decembra 2007 ŽSR uskutočnili medzi železničnými stanicami Bratislava hlavná stanica a Piešťany na 1. a 2. traťovej koľaji technicko-bezpečnostnú skúšku trate a trakčného vedenia pre rýchlosť 160 kilometrov v hodine. V tom istom čase boli ukončené aj všetky stavebné práce v rámci modernizácie železničnej dopravnej cesty na piatom koridore pre uvedenú rýchlosť na úseku Bratislava - Trnava - Leopoldov - Piešťany. Skúšku vykonával špeciálny merací vlak s príslušným vozňom na konci vlaku. Pri jazde rýchlosťou 160 kilometrov v hodine sa jazdný čas bez zastavenia medzi Bratislavou a Piešťanmi skrátil približne na 36 minút. To však neznamená, že vlaky budú na tejto trati automaticky jazdiť uvedenou rýchlosťou. Po skúške trate a trakčného vedenia plánujú ŽSR aktivovať zabezpečovacie zariadenie, náročné úpravy rušňov a vlakových súprav. Až po splnení týchto podmienok bude možné pristúpiť k reálnemu zvyšovaniu rýchlosti.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami.
  2. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  3. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  4. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  5. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  6. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  7. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  8. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  10. Cíťte sa v priestore príjemne
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 035
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 508
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 280
  4. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 037
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 972
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 956
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 763
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 505
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 053
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 753

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prečo by Plavčan nemal byť ministrom

Peter Plavčan, ktorého si vybrala SNS, mal za sebou kauzy, už keď sa stal členom vlády. Aj keď ďalšie pribúdajú, odstúpiť zatiaľ neplánuje.

KOMENTÁRE

Keď už je trápne posmievať sa ministrovi školstva

Dôležité je ukázať, kto to celé vymyslel. A či to je riadená schéma.

ŠPORT

Ružomberok potrápil favorita, s Evertonom prehral iba o gól

Jediný gól stretnutia strelil kapitán domácich Leighton Baines.

TECH

Vedci ukázali, aké majú ľudia nezvyčajné sexuálne túžby

Štúdia naznačila, že rozdiel medzi mužmi a ženami nie je veľký.

Neprehliadnite tiež

Chuť hranolčekov z ulice Únia nezmení

Zmenu v návrhu nariadenia vyrokovalo Belgicko, aby sa nezmenila výroba dvakrát smažených hranolčekov z pouličných stánkov.

Starbucks urobil miliardový obchod, získa ďalšie kaviarne v Číne

Reťazec získa zhruba 1300 prevádzok v mestách Šanghaj a Ťiang-su a v provincii Če-ťiang.

Predseda Európskej investičnej banky sa nezmení, opäť to bude Werner Hoyer

Hoyer je predsedom banky od začiatku roka 2012, teraz ho zvolili na ďalších šesť rokov.